Avatar billede janusb Nybegynder
31. juli 2004 - 00:38 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

glas bord?

hej
jeg skal lave et glas bord men jeg ved ikke hvordan man får en box til at være gennemsigtig
hvordan gør man det?

og er der nogen der ved hvor man kan købe danske bøger.
og kender godt www.3d-shoppen.dk og andre
bøger end 3ds max 6 Grundbogen
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
31. juli 2004 - 10:24 #1
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
31. juli 2004 - 10:25 #2
Avatar billede osborne Nybegynder
01. august 2004 - 13:58 #3
Gode forslag af nikolajdu synes jeg ..

Hvis du bruger Max6, så kan du også slå MentalRay til og anvende et "Glass Phenomenon" materiale på din box.. det kan blive meget realistisk (med reflektioner, afbøjning af lyset osv.)
Avatar billede osborne Nybegynder
01. august 2004 - 14:00 #4
.. men en advarsel: MentalRay kan tage noget tid at lære at bruge.
Avatar billede janusb Nybegynder
01. august 2004 - 16:02 #5
osborne.
jeg har et problem
jeg har ikke MentalRay på min Material/Map Browser
hvad gør jeg så ?
Avatar billede osborne Nybegynder
01. august 2004 - 17:46 #6
Du skal huske at skifte render. Pr. default er det Scanline render der er valgt .. du skal vælge MentalRay renderen (under Rendering menuen > Render > Common tabben > Assign Renderer

Derefter skulle du kunne vælge materialet Glass (phycis_phen).
Avatar billede osborne Nybegynder
01. august 2004 - 17:57 #7
En eksempel-scene (hvor en te-potte er lavet til glas og står på nogle brædder) kan du se på: http://www.evermotion.org/mr.htm

Håber det hjælper dig lidt på vej (som sagt er MentalRay et større område, men prøv evt. at løbe igennem de få tutorials der er i hjælpen også .. og eller så vent evt. til næste version af Max hvor der forhåbentlig er mere dokumentation om brug af MentalRay .. just joking ;-)
Avatar billede osborne Nybegynder
14. august 2004 - 01:33 #8
Fik du prøvet med MR ?