Avatar billede eldoctor Nybegynder
30. juli 2004 - 19:58 Der er 3 kommentarer

Brænde med 4x på iBook?

Hey

Jeg vil høre om nogen er jer kan give mig en forklaring på at mit super drive kun brænder med 2x speed i både Toast 6 og Dragon Burn. Jeg har tjekket at det er en 4x gange DVD-R brænder. Så det er ikke det der er problemet.

Håber I har et bud eller et svar

/Mads
Avatar billede egonspock Seniormester
30. juli 2004 - 20:44 #1
Ikke at det hjælper meget, men det ser ud som om at det er et kendt problem:
http://discussions.info.apple.com/webx?14@6.gVElaSTUsgy.2@.6896bc60
Der var en firmwareopdatering til nogle ældre modeller af iMac, Powermacs og eMacs på et tidspunkt, så de kunne komme til at køre med 4x hastighed, men det er næppe dit problem.
Lige for en sikkerheds skyld: Du forsøger vel at brænde DVD-R ? Andre typer medier skrives teoretisk set noget langsommere.
Avatar billede eldoctor Nybegynder
30. juli 2004 - 20:48 #2
Ja det er det eneste format jeg bruger.
Avatar billede tlb18 Nybegynder
20. oktober 2004 - 22:45 #3
jeg har haft samme problem med min ibook 8x dvd-r brænder og har ringet til  MAC tlf support og de sagde at for at brænderen kan brænde for full speed skal det være macs egne cd er og de er mega dyre. kan ik lige huske et link til dem men ring og hør dem af 70102007 mener det er det her nr men ik sikker....