Avatar billede emilj Nybegynder
30. juli 2004 - 10:56 Der er 26 kommentarer og
3 løsninger

Vurdering af design?

Nogle der vil komme med noget feedback på min nye version af min side, http://www.debski.dk - hvad er godt / skidt ved designet?
Indholdet skal i ikke lægge for meget i endnu, da jeg ikke helt har scripts osv på plads.
Avatar billede 5floor Nybegynder
30. juli 2004 - 11:05 #1
Hej.
Under Opera 7.51 ser siden ikke godt ud - tingene er ikke placeret korrekt mv.
Under IE 6.0 ser det ud til at virke fint.

Mads
Avatar billede rosenberg Nybegynder
30. juli 2004 - 11:07 #2
Hej

Jeg syntes menuen har alt for meget plads...

Personligt bryder jeg mig ikke om ærken stil eller farver... :)

ellers ser siden fin ud i Safari (mac)

/rosenberg
Avatar billede skau Nybegynder
30. juli 2004 - 11:10 #3
Den ser fin ud - teksten er meget svær at læse - men jeg kan godt forstå du kan lide fonten - det er jo en klasikker.
Rammerne passer fint i min IE6.0 - og virker også fint med mozilla (firebird)
Avatar billede staz Nybegynder
30. juli 2004 - 11:10 #4
Here we go:

Dit grafik i toppen. Hvorfor har du valgt den farve som du har? Det er ikke ligefrem den mest indbydende farve på den alt for kedelige grå baggrund. Jeg savner noget lys på siden. Får noget hvidt ind som baggrund istedet.

Skrifttypen. Hvorfor vælger du at bruge en skrifttype som man knapt kan læse. Jeg kniber allerede øjnene sammen over de grå farve nuancer, og nu skal jeg finde brillerne for at se hvad teksten siger.

Jeg mangler også også at kunne se hvor på siden jeg er. Hvis du klikke på et menupunkt så skal det indikere at du er der nu. Og hvorfor ikke bruge noget mere plads? Hvis du er seriøs om at skrive nogle tutorials, så skal man jo scrolle og scrolle og scrolle for at komme ned af i den. Brug noget mere plads da du har masser af den =)

Intet af dette er negativt ment, men blot en hjælp til dig så du har lidt at gå efter når du begynder at lave dit næste site. Og husk nu: indholdet er ALTID det vigtigste på et website. Lav designet efter indeholdet og ikke omvendt =)
Avatar billede skau Nybegynder
30. juli 2004 - 11:10 #5
med teksten mener jeg rammeoverskrifterne
Avatar billede mobius6 Juniormester
30. juli 2004 - 11:12 #6
med IE 5:

det er en ok begyndelse :)

men:
- du har rod i dine PS lag og dinskygge effekt
jeg tror at du i dine dublikerede lag har glemt at fjerne effekterne
derved kommer der "dobbelt" skygge flere steder. (fx øverste højre hjørne "life right now"

din "inner glow eller burn (eller hvordan du nu har lavet det i header kasserne er unødvendige efter min mening?

- jeg mener at banner texten er for vanskelig at læse, man skal virkeligt fokusere før man ser hvad der står...prøv evt. at "nedtone" det måske ved at ændre den lilla baggrund.
...som jeg ikke syntes er helt fed., jeg og det er nok bare mig har virkeligt svært ved grafiske elementer/effekter hvor det er FOR tydeligt hvordan de er lavet
(crome effeket, curves osv..)

selvom du har en topmargin="0" er det ligesom at der er en 1px linje alligevel prøv at fjerne den(ene pixel) fra banner grafikken.

MENU:
jeg syntes at du skal venstrestille din main-menu

topbar:
leg lidt videre den kan blive meget federe
prøv evt (nu når du 'er glad for "layer style i ps) at ligge en skygge på den øverste del af topbaren, så vil du opnå en effekt af at alt i det lilla felt ligesom er bagved, og få lidt rumlighed i designet

just my 0.25£

:)
Avatar billede mobius6 Juniormester
30. juli 2004 - 11:13 #7
det var da et svar ja det var så :)
(ovenstående altså)
Avatar billede mobius6 Juniormester
30. juli 2004 - 11:15 #8
n.b jeg personligt har intet problem med skrift-typen eller skrift farven for den sags skyld:) (1024 opløs.)
Avatar billede emilj Nybegynder
30. juli 2004 - 11:20 #9
Tak for svarerne - altid godt med noget konstruktiv kritik. :)
Jeg vil nu gå i "arbejdslejr", og så forhåbentlig vende tilbage med noget der er bare EN SMULE forbedret.
Avatar billede emilj Nybegynder
30. juli 2004 - 11:23 #10
og det skal jo selvfølgelig lige siges at dette design faktisk er det første jeg har lavet helt selv i photoshop, dvs uden hjælp fra nogle lærere eller andre, og al begyndelse er som bekendt svær. Men endnu engang tak for kritikken.
Avatar billede emilj Nybegynder
30. juli 2004 - 11:26 #11
Og jeg er åbenbart ikke helt god til det system her på siden - er pointene ikke uddelt til de 3 svar endnu? Hvis ikke, er der så en venlig sjæl der vil sætte mig ind i det :P
Avatar billede mobius6 Juniormester
30. juli 2004 - 11:31 #12
det ser ud til du har gjort det helt rigtigt
Avatar billede mobius6 Juniormester
30. juli 2004 - 11:32 #13
hvis der er dit første site så er du skam helt godt på vej :)

...keep up the good work :)

& tarq for point.
Avatar billede mobius6 Juniormester
30. juli 2004 - 11:35 #14
jeg sagde hvis der er dit første site så er du skam helt godt på vej :)
men ville/burde have forsat...men hold lidt igen med "sayerstyle" i PS
det er meget let at komme til at "overgøre" hold det simpelt og brug kun effekter når det fremmer designet = dit design SKAL holde også når det er helt "nøgent" PS effekter er så at sige "luxus" extras eller fløde på toppen...i hvertfald indtil du har HELT sytr på dem :)
Avatar billede rosenberg Nybegynder
30. juli 2004 - 11:39 #15
mobius6 > Hvad er sayerstyle ? heheh!
Avatar billede emilj Nybegynder
30. juli 2004 - 11:42 #16
Tak for den ekstra kommentar, mobius6 - er igang med at gøre designet lidt mere "stilrent" efter egen mening as i speak.
Avatar billede emilj Nybegynder
30. juli 2004 - 11:47 #17
Her er så et opdateret screenshot - er dette en forbedring?
http://www.debski.dk/eksperten.jpg
Avatar billede emilj Nybegynder
30. juli 2004 - 11:48 #18
og det skal lige siges at skriften i menuen ikke skal tages seriøst. leder bare efter noget der kan læses ordentligt
Avatar billede mobius6 Juniormester
30. juli 2004 - 13:04 #19
rosenberg--> jaja! "sayerstyle" = "short-cut til layerstyles", nej ok den holder ikke
damn, det var en skrive snegl så, undnyld undnyld  :))

emilJ..> jaja den rigtige vej,
- du kan sagtens give den lidt mere "distance/afstand" i bannerskyggen
- klar bedre uden innershadows elle burns i menu headerne :)
- stadig ballade med dobbeltskygger omkring kasserne )altså de grafiske firkantede forme, ikke...blip!  (censur)
Avatar billede emilj Nybegynder
30. juli 2004 - 23:08 #20
Aarh.. Hehe, NU forstår jeg :P
Må tilstå at jeg ikke helt forstod hvad du mente med dobbeltskygger første gang, men nu er den der.
Er bare lidt for travl til at skulle rette i noget nu - er på vej i byen.
Men smækker da lige et nyt ss op i morgne når jeg ellers kkommer igang med at lave noget. Takker endnu engang for vejledningen.
Avatar billede emilj Nybegynder
31. juli 2004 - 16:42 #21
Så har jeg det nye design på plads :)
Hvad siger du, mobius6?
Avatar billede mobius6 Juniormester
31. juli 2004 - 17:18 #22
det er klart en forbedring :)

her kommer mere:
- find en anden skrift-type til dine menuheaders (fx, verdana, 12p bold "crisp")
- tænk lidt over farven i dit topbanner, prøv fx at væle laget hvor det ligger vælg
:imageadjust/hue-saturation sæt saturation lidt ned og hyg dig lidt med Hue'en.
- drop scrolle fidusen i bund feltet.
- der er lidt snask i kanten på den midterste box, enten ligger der en gammel skygge ellers er det feltet der går lidt ud over de sorte streger?

prøv at smide en vertikal streg (1px bred) ca 1cm fra kanten i begge sider som går fra top til bund, for ligesom "holde designe på plads"?

og så skal topbanneret være lige så bredt som indholdsområdet (kasserne)
(topbar er pt. ca 10px bredere

:)
Avatar billede emilj Nybegynder
31. juli 2004 - 18:09 #23
- find en anden skrift-type til dine menuheaders (fx, verdana, 12p bold "crisp")
- tænk lidt over farven i dit topbanner, prøv fx at væle laget hvor det ligger vælg
:imageadjust/hue-saturation sæt saturation lidt ned og hyg dig lidt med Hue'en.
- drop scrolle fidusen i bund feltet.
- der er lidt snask i kanten på den midterste box, enten ligger der en gammel skygge ellers er det feltet der går lidt ud over de sorte streger?

og så skal topbanneret være lige så bredt som indholdsområdet (kasserne)
(topbar er pt. ca 10px bredere

Ovenstående er gjort / ordnet - takker endnu engang for hjælpen.

Er for doven til at lave den vertikale streg lige nu, ordner det senere :P
Kan du ikke bare smække mig en mail på debski@debski.dk - det er ved at være chat-agtigt det her ;)
Avatar billede mobius6 Juniormester
31. juli 2004 - 20:13 #24
det er nu ganske almindelig E

"you have come a long way! young skywalker"

the end.
Avatar billede emilj Nybegynder
01. august 2004 - 00:07 #25
a hva?
gider du lige skrive det igen på almindeligt dansk.. :P ;D
Fatter bjælde af det som det står nu!
Avatar billede mobius6 Juniormester
01. august 2004 - 22:34 #26
det er nu ganske almindelig E =
alt ovenstående kommunikation er helt almindelig hjælp på eksperten, det er det eksperten går ud på, at nogen får hjælp og andre kan følge med og også lære noget, man kommunikerer derfor yderst sjældent udenom eksperten når det vedrører spørgsmål stillet på eksperten, alt information bør være tilgængelig for alle, og alle skal have mulighed for at deltage.

"you have come a long way! young skywalker" =
taget fra Star wars hvor Obi wan kanibi (læren/mestren) siger det til sin elev Luke skywalker... her hentyder jeg til at du har lært noget af den smule hjælp du har modtager og at du har vist dig istand til at tage kritik konstruktivt, som er meget positivt.

the end. = beytder at jeg ikke skriver til dig privat.
og at spørgsmålet er ved at være ved vejs ende...
du kan selvfølgelig arbejde videre på det og poste et nyt spørgsmål på et senere tidspunkt når du er kommet videre med designet.

M6///  :)
Avatar billede emilj Nybegynder
02. august 2004 - 08:59 #27
Aha - så giver det mening :)
Har alligevel også selv fundet ud af det der var et problem, så jeg klarer den nok i denne omgang.
Men tak for den lille code of conduct, den skal jeg nok benytte mig af i fremtiden.

Emil
Avatar billede tk27 Nybegynder
26. august 2004 - 18:01 #28
Hurra for PS...

Desværre er det lidt kikset... For meget skrammel, rod og effects...
Addddd, det er Bundby...

:-)
Avatar billede mobius6 Juniormester
26. august 2004 - 18:22 #29
emilj der er rod med shoutboxen (forskellige fonte, unødige scrolls og lidt for lidt albuerum til elementerne.
...resten er klart blevet bedre ;-)