Avatar billede kongenafvejle Nybegynder
30. juli 2004 - 10:42 Der er 9 kommentarer

msi info

Hejsa

Hvordan kan jeg via VB6, vælge en MSI fil, og trække alt info ud af den, eks produkt navn, version, og evt hvilke parametre der er understøttet?

Jeg ville blive glad ´hvis jeg kunne få det listet i en txtbox.

Håber virkelig at der er en der kan hjælpe !
Avatar billede martin_moth Mester
30. juli 2004 - 10:48 #1
Er Vejle et monarki?
Avatar billede martin_moth Mester
30. juli 2004 - 10:49 #2
Du kan mas fso få alm. tilgængelige info ud af en fil.

Skal du have noget MSI-specifikt skal du sikkert have gang i API
Avatar billede kongenafvejle Nybegynder
30. juli 2004 - 10:53 #3
martin_moth >> kan du prøve og give mig et par eks, er ikke så hård til vb, vil gerne bare have produkt navn ud og hvilke switches som er understøttet, ligesom når man laver en c:\msifil.msi /?
Avatar billede martin_moth Mester
30. juli 2004 - 11:30 #4
Shell c:\msifil.msi /?

:o)
Avatar billede martin_moth Mester
30. juli 2004 - 11:31 #5
Vil tro at du skal have fat i API får at gemme de parametre du vil læse i variabler i VB. www.allapi.net
Avatar billede kongenafvejle Nybegynder
30. juli 2004 - 11:49 #6
har du et eks på api, evt eksempel kode ?
Avatar billede martin_moth Mester
30. juli 2004 - 12:20 #7
nop
Avatar billede sjh Nybegynder
30. juli 2004 - 21:57 #8
Option Explicit

' Hvis du references til "Microsoft Windows Installer Object Library" (msi.dll)
' Kan det være du kan.. Jeg har ikke prøvet så meget med den, men du kan nok selv forsætte

Private Sub Form_Load()
Dim objMSI As WindowsInstaller.Installer
  objMSI.FileSignatureInfo
End Sub
Avatar billede sjh Nybegynder
30. juli 2004 - 22:11 #9
ellers er der lidt her også..

fx. Generate Report from MSI File
http://www.installsite.org/files/iswi/MsiReportGenerator.zip

Der er mere her..
http://www.installsite.org/pages/en/msi/tips.htm

Jeg har ikke prøvet noget af det.. men kan se at det er noget vbs-file som bliver brugt..