Avatar billede giggs11 Nybegynder
25. februar 2001 - 08:35 Der er 16 kommentarer

Sort skærm!!!

Jeg har et problem der lyder sådan:
Når jeg starter Windows 98 op kører den fint lige indtil det sidste øjeblik inden den går ind i Windows. Så står den bare stille med en markr blinkende øverst i venstre hjørne, og vil ikke komme videre!

Hvad gør jeg???!!!???
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
25. februar 2001 - 08:37 #1
prøv i første omgang at boote i fejlsikret tilstand og kør en scandisk!
Avatar billede lojmann Nybegynder
25. februar 2001 - 08:38 #2
Prøv at starte op i Safe Mode, og slette alle filer og mapper i: c:\\windows\\temp - det hjælper somme tider!
Avatar billede giggs11 Nybegynder
25. februar 2001 - 08:40 #3
Safemode=Fejlsikret???
Avatar billede lojmann Nybegynder
25. februar 2001 - 08:40 #4
Ja :)
Avatar billede giggs11 Nybegynder
25. februar 2001 - 08:41 #5
Jeg har kørt en gang i fejlsikret og derefter checket mit C drev med scandisk... Men det er der stadig..!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
25. februar 2001 - 08:42 #6
Hvad har du for noget hardware?
Avatar billede mr-d Nybegynder
25. februar 2001 - 08:43 #7
Prøv at checke om der skulle være nogle ressource konflikter, det kan evt. være sådanne der \"stopper\" systemet
Avatar billede giggs11 Nybegynder
25. februar 2001 - 08:48 #8
Ingen konflkter...
Avatar billede xtom2 Nybegynder
25. februar 2001 - 08:52 #9
Hardware..?
Avatar billede giggs11 Nybegynder
25. februar 2001 - 08:56 #10
Compaq PIII ,600 mhz 128 mb, TNT Nvidia grafikkort...

Hvad præcis?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
25. februar 2001 - 08:57 #11
hvornår har du sidst installeret et program? hvornår kunne du sidst køre windows helt ind?
Avatar billede giggs11 Nybegynder
25. februar 2001 - 08:59 #12
Jeg installerede et spil for 2 dage siden...

I går eftermiddags var det sidste gang jeg startede windows uden problemer!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
25. februar 2001 - 09:05 #13
prøv at afinstallere det spil! det er måske lidt langt ude men det er da til at overkomme at geninstallere et spil :) du burde kunne afinstallere det fra fejlsikret tilstand!
Avatar billede giggs11 Nybegynder
25. februar 2001 - 09:23 #14
Jeg kom igennem almindeligt! Næsten... Jeg prøvede at vælge 2´eren den der hedder \"kør fra boot.txt\" eller noget lign... Og så kom fejl meddelsen:

Alvorlig undtagelse 06 ved 24x:00000075        (Stod på blå baggrund)

Hvad er det for en fejl??? Og hvad kan jeg gøre for at rette den???

/Giggs11
Avatar billede handmade Nybegynder
25. februar 2001 - 10:08 #15
I langt de fleste tilfælde når Windows laver denne fejl eller tilsvarende, drejer det sig om driverkonflikter eller beskadigede driverfiler. Kør kontolprogram til systemfiler og tjek drivernes tilstand/genindlæs ændrede og beskadigede filer fra installations-cd\'en.(Kræver i dit tilfælde at den genstarter maskinen i fejlsikret tilstand)
Avatar billede ntweb Nybegynder
25. februar 2001 - 21:16 #16
Jeg har haft det samme problem, og fik det til at virke! Prøv følgende:

At trykke F8 når du starter op  og vælg punkt \"4. Trinvis Bekræftigelse\"

Vælg \"ja\" til alt undtagen \"Config.sys\" og \"Autoexec.bat\"

Håber, at det kommer til at virke!