Avatar billede tabbert2003 Nybegynder
29. juli 2004 - 22:31 Der er 10 kommentarer

Billedserie til musik!

Findes der et program, hvor man kan sætte vælge billeder til en billedeserie, hvortil der kan sættes musik til??
Sådan så, når man viser billederne, bliver der også spillet musik til.
Man skal selvfølgelig også kunne brænde det hele ned, på en CD, så alt komer med.

Hvis der er nogle, som har et godt forslag, vil jeg blive glad.

Mvh.
Elisabeth
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. juli 2004 - 22:34 #1
Windows Movie maker (følger med XP)
Avatar billede tabbert2003 Nybegynder
29. juli 2004 - 22:56 #2
Hvor skulle den ligge?
Umiddelbart kan jeg ikke hitte den.
Avatar billede old-faithful Praktikant
29. juli 2004 - 23:06 #3
Windows Movie Maker ville nok være lidt besværligt. Der findes et gratis billedbehandlingsprogram, som hedder "IrfanView", der kan lave billedserier med baggrundsmusik til. Resultatet kan gemmes som en screensaver (Pauseskærm) eller som EXE-fil (hvilket jeg vil anbefale hvis billedserien skal "videredistribueres").

Programmet kan hentes gratis på http://www.irfanview.com

Klik på "File" og vælg derefter "Slideshow". Dernæst kan du vælge de billeder du vil have med, samt eventuelle musikfiler og indstillinger. Når du er færdig, skal du trykke på "Save as EXE/SCR file".
Avatar billede majsmarken Nybegynder
30. juli 2004 - 10:05 #4
... ja igen er det http://www.irfanview.com der vinder...
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. juli 2004 - 20:25 #5
"Windows Movie Maker ville nok være lidt besværligt"

Det er en del nemmere en irfanviev
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. juli 2004 - 20:25 #6
en = end
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. juli 2004 - 20:26 #7
tabbert2003> gå i Start - Kør - skriv moviemk - tryk enter.

(den ligger også únder start - programmer)
Avatar billede tabbert2003 Nybegynder
30. juli 2004 - 21:22 #8
Hej allesammen!

Den med Infanview er fin nok, men fortæl mig lige en ting.
Hvordan i alverden, får jeg billeder og musik, til at køre samtidigt og hvordan brænder jeg det ned på en CD, så billederne kører samtidigt med musikken.???

Tabbert2003
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. juli 2004 - 21:33 #9
Når du "adder" billederne, så skal du huske at "adde" den mp3 fil du vil bruge.
Avatar billede old-faithful Praktikant
18. november 2006 - 14:51 #10
Der sker vist ikke mere i denne tråd. Lukketid?