Avatar billede concin Nybegynder
29. juli 2004 - 13:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows XP nægter popups

Hej.

Jeg har fået et lille problem, og det er at Windows XP / Internet Explorer nægter at åbne et popup vindue. Jeg burde måske fryde mig over at have fået verdens mest effektive popup blocker, men, ehm, nej tak :)

Jeg har popup blocker (Google-bar) men selvom jeg sætter den til at tillade popups, så nægter Windows / IE stadig. Jeg har kun kunnet få popups tilbage ved at formatere, men det gider jeg sgu ikke igen, jeg har næsten lige formateret og det er kort og godt skidetræls.

Jeg har ikke gjort noget specielt, jeg genstartede bare min maskine, og, bang, så kunne jeg ikke få popups mere. Jeg er 120% på at dette problem ikke er relateret til min popupblocker.

Er der nogle, som har oplevet noget lignende før, eller har en løsning på, hvordan jeg kan få popups tilbage?
Avatar billede vejmand Juniormester
29. juli 2004 - 13:17 #1
Hjælper det hvis du holder Ctrl-tasten nede, når du klikker på et popup?
Avatar billede haverslev Novice
29. juli 2004 - 13:23 #2
det er ikke din "sikkerhed" i IE, der er sat for højt?
Åbn IE, klik på Funktioner, klik på Inet.instillinger, klik på faneblad sikkerhed,
klik på "standard" - anvend.
Klik på faneblad "avanceret" klik på "gendan stardard" - anvend og ok
Avatar billede concin Nybegynder
29. juli 2004 - 14:34 #3
Hejsa! Desværre virker ingen af delene, jeg har prøvet med CTRL+klik og højreklik->åben i nyt vindue virker heller ikke.

Jeg har just prøvet at gendanne standarderne, men det giver heller intet resultat.
Avatar billede dinkie Nybegynder
29. juli 2004 - 14:50 #4
Du skulle vel ikke have opdateret til SP2-rc2? Der er der jo indbygget popup blocker i..
Avatar billede concin Nybegynder
29. juli 2004 - 15:55 #5
Nej jeg kører SP1.
Jeg forstår det ikke, det er nemlig sket før, hvor jeg måtte give op og formatere BARE pga det, det er ret surt...

Men det virkede fint igår, så genstarter jeg computeren her idag, og *puf*, så virker popups ikke mere.
Avatar billede cp1 Nybegynder
29. juli 2004 - 17:58 #6
någet tyder på at det er pga samme vaner/installationer af de samme programmer,prøv at tænke på hvornår problemet opstår, alá er det efter en installering eller opdatering af et program eller windows.Hvis du har systemgendannelse slået til ka du prøve med det...

du ka bruge systemgendannelse og vælge et punkt fra før problemet opstod,minuset ved det er,at programmer der er installeret efter det valgte punkt, skal installeres igen du finder systemgendannelse her  Start-->Alle Programmer-->Tilbehør-->Systemværktøj-->Systemgendannelse  ser sådan ud (engelsk system) http://firewalker.1go.dk/RestoreComputer/ OBS !!!! har du dokumenter eller andre vigtige ting liggende på dit skrivebord eller i Mine Dokumenter,så ta en backup eller flyt dem til et andet drev end C drevet inden du gør det !!!
Avatar billede concin Nybegynder
29. juli 2004 - 21:17 #7
Jeg vil lige prøve at køre det systemgendannelse imorgen, hvis det virker vil jeg lægge en besked hvori jeg beder dig om et svar så du kan få point hvis det virker efter planten :)

Vi kigges ved imorgen, og på forhånd tak til jer alle for jeres forslag.
Avatar billede concin Nybegynder
01. august 2004 - 00:26 #8
Jeg har lavet lidt research, og har med lidt hjælp fra en ven fundet ud af følgende nemme løsning såfremt andre støder på denne fejl:

(Alt der virker mega indviklet og uforståeligt har typisk en simpel løsning)

Kontrolpanel -> Tilføj/Fjern programmer -> Windows Komponenter -> Fjern Internet Explorer. Derefter skal man bare åbne Windows Komponenter igen og vælge Internet Explorer. Så bliver det installeret igen, og det hele virker!

Siden jeg fandt svaret selv, går jeg ud fra at jeg bare skal give mig selv point?...