Avatar billede nordvest Nybegynder
07. oktober 1999 - 16:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af Windows 2000 Professional som Domain Controller

Hejsa, er der nogen der ved hvordan jeg sætter Windows 2000 Professional op så den virkser som Domain Controller i et Lokalnetværk ??
Avatar billede killer Nybegynder
07. oktober 1999 - 16:25 #1
Under installationen vil den spørge hvilket domæne du ønsker den skal være tilsluttet. Hvis du vælger et ikke-eksisterende netværk bliver den automatisk Primary Domain Controller. Hvis du vælger at melde den ind i et eksisterende domæne bliver den Backup Domain Controller. Det virker på samme måde som i NT4
Avatar billede guggemand Nybegynder
07. oktober 1999 - 16:54 #2
Så vidt jeg ved kan det nu ikke lade sig gøre at få pro versionen til at være domain controller .... hvad skulle vi ellers bruge server / advanced server til ?
Avatar billede guggemand Nybegynder
07. oktober 1999 - 16:55 #3
Pro er jo i teorien det samme som nt 4 workstation, og den kan jo heller ikke være domain controller
Avatar billede p_johansen Nybegynder
08. oktober 1999 - 08:22 #4
Der findes (mindst) 3 versioner af W2K
Win 2000 Professionel (Client)
Win 2000 Server
Win 2000 Advanced Server

NT 4 Workstation (Clienten) kan med lidt snilde godt forvandles til en server - jeg ved ikke om det gælder for Win 2000 Pro - men hvorfor ikke!
Avatar billede killer Nybegynder
08. oktober 1999 - 08:46 #5
Jeg tror jeg er blind, jeg havde ikke set at der stod Professionel. Den kan selvfølgelig IKKE være hverken PDC eller BDC. Beklager misforståelsen!
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
15. oktober 1999 - 16:54 #6
Jeg har en opskrift på hvordan du stiller en Advanced server/Server op som PDC men det kræver at din DNS er stilelt op først og det er en smule indviklet synes jeg men jeg har det hele på papir hvir du er intereseret??
Avatar billede sirius Nybegynder
12. februar 2000 - 18:54 #7
ntmaniac > jeg vil gerne have det, og hvis du gerne vil have nogle points for det så kan du da også få det !!!

min mail: sirius@mail.tele.dk
icq: 36960731
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
05. maj 2000 - 15:38 #8
NTmaniac

Kan du ikke lige sende papirende til mig også Dalbjerg@mosegris.dk ICQ:18044059