Avatar billede jpkn Nybegynder
29. juli 2004 - 11:18 Der er 4 kommentarer

Mus på xp-maskine er frosset

Jeg har installeret XP på min pc, og allerede under installationen kunne jeg ikke bruge min mus (alm. mus med ledning), den står simpelthen frosset på skærmen og kan ikke rokkes. Der er ingen ps2 stik på pc`en og jeg bruger så istedet com-porten (har prøvet begge comporte). Jeg har prøvet en mus både med ps2 stik og adapter til comport, samt en mus der kunne sættes direkte ind i com-porten, men ingen af dem virkede.

Kan nogen hjælpe ???
Avatar billede fahrenheit Nybegynder
29. juli 2004 - 19:35 #1
du kunne jo prøve at gå ind i bios'en, og se om com/ps2 portene er slået til.
Hvis de er det, så kan det være at portene ikke sidder ordenligt fast på bundkortet!
Avatar billede fahrenheit Nybegynder
29. juli 2004 - 20:06 #2
hov, har lige set at du ikke har nogle ps2 stik i den!
har du spøvet en USB-mus?
Avatar billede jpkn Nybegynder
01. august 2004 - 16:03 #3
Hvor i Bios`en kan jeg se om de er slået til ??  Der er ingen Ps2 stik, men kun comporte, og det er den ene (den smalle) jeg vil bruge til musen.

Jeg har ingen USB-stik på pc`en.
Avatar billede fahrenheit Nybegynder
01. august 2004 - 20:39 #4
du kan gå ind i bios'en ved at trykke på en af F1, F2 eller en anden F-tast lige når du starter computeren (der skulle gerne stå hvilken tast du skal trykke på når du starter den)... derefter skulle du gerne komme ind i bios'en og herfra (måske fra en undermenu) se om de forskellige porte på computeren er stået til eller deaktiverede.