Avatar billede eleven Nybegynder
29. juli 2004 - 11:07 Der er 6 kommentarer

En uforklarlig fejl!

Vi har et lille firma hvor der er begyndt at opstå en besynderlig fejl i windows 2000 på tilfældige maskiner.

Pludselig når man har logget sig på maskinen findes der pludselig ikke nogen filer mere. Forstås, den kan ikke lokaliserer cmd.exe og alle filer såsom office, acrobat osv. bliver omdannet til de der "flag-ikoner" der opstår når genvejen ikke kan finde den exe fil den refererer til.

Har prøvet at starte i fejlsikret tilstand men det samme sker. Kørt alle spybots adaware programmer jeg kender samt antivirus. regedit kan jeg ikke komme ind i. Heller ikke command.com.

Kort sagt kan jeg intet! Og det kommer fra den ene dag til den anden og det sker ved flere.... nogen der har en anelse om hvad det er. Vi står magtesløse.
Avatar billede strych9 Praktikant
29. juli 2004 - 11:21 #1
Et par forslag:
ctrl + alt + del, ind i task manager, genstart explorer.exe og se om det hjælper.
Kør nogle filer fra kommandolinje. Feks calc.exe eller notepad.exe. Åbner de godt nok selv om genvejene til dem er forsvundet?
Avatar billede buddy45 Juniormester
29. juli 2004 - 11:36 #2
Har de alle SP4 på?
Avatar billede eleven Nybegynder
29. juli 2004 - 12:57 #3
Ja SP4 er på, Kan ikke starte noget fra "Kør" kommandoen. Det hjælper ikke at genstarte explorer.exe da den ikke kan genstartes da den melder samme fejl med at man skal henvise til det program der skal åbne explorer.exe...
Avatar billede strych9 Praktikant
29. juli 2004 - 13:37 #4
Måske det bare er din PATH miljøvariabel der er røget sig en tur?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. juli 2004 - 23:20 #5
Prøv at pille en af haddiskene ud og sæt den over i en frisk maskine og scan den for virus. Det lyder som virus, men jeg er ikke sikker på hvilken.
Avatar billede strych9 Praktikant
01. august 2004 - 17:58 #6
Der var en virus som hed Sircam som gjorde noget i den her stil med at forhindre i et køre exe filer overhovedet. NAI's Stinger tool skulle fjerne den.