Avatar billede wast Nybegynder
24. februar 2001 - 23:52 Der er 7 kommentarer

Opgradering af computer.

Jeg har en IBM Aptive med 350 Mhz AMD K-6 3D Now processor, 128 MB Ram, 32x CD-ROM, Voodoo 2 graffikkort og skærm tastatur osv.

Jeg har tænkt mig at opgradere mit grafikkort til Geforce 2 MX (Jeg kan kun få PCI grafikkort i) og min processor til AMD Athlon 1000 Mhz.

Vil jeg kunne køre alle de nyeste spil efter denne opgradering, eller skal der mere til. Hvis, ja vil jeg gerne have nogle forslag.

Jeg har Windows 98 første udgave, skal jeg opgradere den til anden udgave, eller har det ingen effekt.

Tak...
Avatar billede wast Nybegynder
25. februar 2001 - 00:00 #1
undskyld forkert kategori!!!
Avatar billede parazite Nybegynder
25. februar 2001 - 00:19 #2
Læg et svar selv, og acceptér det, så spørgsmålet ikke står åbent. :o)
Avatar billede knightdear Nybegynder
08. marts 2001 - 15:04 #3
Du skal så også have nyt bundkort, og muligvis nye ram... ved det ikke... men hvad angår din 98, ville jeg nok opgradere til seneste 98 eller millineum :o)

KnightDear
Avatar billede unouno Nybegynder
18. april 2001 - 08:56 #4
ja jeg vil sige at du kan køre alle spil uden det hakker eller noget i den retning.....
men du skal også have nyt bundkort. (der ville jeg anbefale et ABIT KT7)
måske skulle du også købe nogle nye ram (det kommer an på om det er EDO ram eller SDRAM du har i nu...)
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
25. januar 2002 - 12:28 #5
Den billige:
Opgrader din BIOS
Sæt en 550Mhz K6/2 processor i!
Køb et Geforce 2 MX PCI kort
Sæt 128 MB RAM mere i maskinen.

Den dyre:
Køb ny kabinet, med en kvalitets strømforsyning
Køb nyt bundkort
Køb ny processor
Køb nyt grafikkort
Sæt alle gamle dele over i det nye kabinet!
Der er et par små fejlrettelser i Win98 SE, men det kan ikke retfærdigøre at du køber den! Måske en ME istedet!

Uanset hvad:
Undersøg om Dit IBM kabinet er et Standard ATX kabinet!
Undersøg hvor kraftig din Strømforsyning er!
Dette skal gøres inden du beslutter dig for hvilken løsning du vælger!

MVH,
Avatar billede neophyte Nybegynder
04. juli 2003 - 21:47 #6
Jeg anbefaler en ny pc. Det vil simpelthen blive en for ringe løsning det andet. PC´ere er blevet så billige for øjeblikket, for 1 Ghz og Geforce2 kommer du ikke langt med, mener jeg. Og sd-ram?? Holder ikke efter min mening.
Avatar billede mads-3 Nybegynder
22. oktober 2005 - 00:46 #7
køb en ny pc.. pci duer ikke.. det skal være mindst agp men gerne pci express. du skal have mindst 512mb ddr, og da det bliver lidt svært at køre dualcore, og hvis du ikke ved hvilken ram der er i i forvejen, og hvor man kan købe det er jeg ikke sikker på de fungerer optimalt sammen. det kan ikke betale sig at købe nye ram ny processor ny windows og nyt grafikkort som kun kan være pci. køb en ny. www.shg.dk

pas på elgiganten og andre lignende butikker med deres pc'er, da de priorterer styresystem allerførst og så nogle rimelige ram og en ok processor og verdens ringeste grafikkort. det er ikke så godt.. sammenlign grafikkort her: www.3dkort.dk

hvis du vil have et godt grafikkort i en god computer synes jeg du burde kigge på shg i basicpower computerne, og så den anden (altså den næstøverste) der er geforce 6800gt pci express 256mb ddr3 ram, 35gb/s hukkomelsesbåndbredde, 16 pixel pipelines og andet guf.