Avatar billede dekor Nybegynder
28. juli 2004 - 21:53 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Usb Problem

Hej jeg har problemer med mine onbord usb porte på mit ECS k7s5a Pro bundkort. Når jeg tilslutter en usb enhed, finder win xp dog enheden, men selv om at jeg giver den de nødvendige drivere til enheden, siger win at den ikke kan finde nogen brugbar driver og at enheden er derved ukendt.

håber nogen har en løsning på mit problem.
Avatar billede c-holst Novice
28. juli 2004 - 21:56 #1
har du chipsetdriverne installeret?

Ellers kunne du måske slette usbportene i enhedshåndteringen og genstarte
Avatar billede dekor Nybegynder
28. juli 2004 - 22:12 #2
Ja. det er prøvet mange gange.
Avatar billede c-holst Novice
28. juli 2004 - 22:16 #3
hvad med sfc /scannow
http://hcma.dk/tips&tricks.htm#sfc
Avatar billede dekor Nybegynder
28. juli 2004 - 22:33 #4
hmm hjalp ikke desv.
Avatar billede c-holst Novice
28. juli 2004 - 23:43 #5
en gang repair kunne måske hjælpe, men læse lige vejledningen godt igennem, for du mister sp1 og dine updates, hvis de ikke er en del af din xpcd.

så hent dem først og tag så stikket ud inden du begynder
http://hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair

du får nogle links, men de er meget anerkendte her inde:-)
Avatar billede c-holst Novice
28. juli 2004 - 23:54 #6
Avatar billede halifax Nybegynder
29. juli 2004 - 02:37 #7
Er det problem lig det beskrevet i denne MS artikel
"Windows XP registrerer ikke den nye USB-enhed"
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;314634&Product=winxpINT
Avatar billede dekor Nybegynder
29. juli 2004 - 14:18 #8
Til Halifax.

Tror ikke har selv set op den artikel, men jeg forstår den som om at den selv ikke reagere på den enhed man tilslutter, og det gør xp dog i mit tilfælde, men den vil bare ikke tage imod nogen form for driver.
Avatar billede dekor Nybegynder
29. juli 2004 - 14:29 #9
Til C-holst jeg har service pack 1 installeret, men på "usbman" siden har jeg et par ting jeg lige skal have afprøvet i aften.
Avatar billede dekor Nybegynder
02. august 2004 - 21:05 #10
sorry vente tiden men har nu fået afprøvet de tips på usbma, som var aktuelle uden resultat.
Avatar billede c-holst Novice
02. august 2004 - 21:37 #11
en gang repair kunne måske hjælpe, men læse lige vejledningen godt igennem, for du mister sp1 og dine updates, hvis de ikke er en del af din xpcd.

så hent dem først og tag så stikket ud inden du begynder
http://hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair

du får nogle links, men de er meget anerkendte her inde:-)

prøvede du dette, ellers så print og læs grundigt
Avatar billede halifax Nybegynder
03. august 2004 - 01:07 #12
Citat: "siger win at den ikke kan finde nogen brugbar driver og at enheden er derved ukendt."

Hvad for en enhed er der tale om?
Avatar billede dekor Nybegynder
04. august 2004 - 19:06 #13
Hej tak for alle jeres forslag. men har ikke kunne få noget til at fungere. men har sat et externt usb kort i og det virker, så mit bud er nok at de andre porte er defekte.
Avatar billede c-holst Novice
04. august 2004 - 19:37 #14
tja, jeg har ikke mere at byde ind med
Avatar billede halifax Nybegynder
04. august 2004 - 21:17 #15
Har du prøvet med patch fra SIS til deres usb controler, usbdetect.exe. Citat fra deres site:
"Release patch file for the USB devices sometimes undetectable issue on Windows® XP with SiS USB controllers"
Hentes her
http://www3.sis.com/support/driver/utility.htm

Samt evt. gennemset dette site "SiS USB Guide" på usbman.com
http://www.usbman.com/Guides/SiS%20USB%20Tips%20and%20Tricks.htm
Avatar billede c-holst Novice
12. september 2004 - 22:05 #16
Har du brug for mere hjælp, ellers må du genre lukke tråden, så andre også kan få glæde af den

mvh
carsten