Avatar billede kongenafvejle Nybegynder
28. juli 2004 - 14:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Navn på mappede drev

Hejsa

Jeg har en Win2k3 Sbs server, som jeg har nogle bruger der logger på (Den står som Domain Controller)

Jeg har bare et lille bitte problem som er flg:

Hver bruger har et home drev som eks findes lokal på serveren på denne url: c:\users\yy

Dette bliver mappede ud til brugeren vha. flg. linje i logon scriptet:
net use x: \\servernavn\users\%username%

Og det virker også som det skal, mit lille problem er at hvis man klikker på denne computer ude på klienten, så bliver x drevet vist som:

yy på servernavn\users istedet for at der bare står x:

Er der nogen der ved hvordan man kan rette dette ?
Avatar billede screem_brille Novice
28. juli 2004 - 16:23 #1
hvorfor ikke bare sætte users home drive under brugerens properties i active directory users and computers ? SÅ mappes drevet automatisk (du vælger selv hvilket bogstav drevet skal mappes til), at bruge net use i et scipt er da også rigtigt, men er bare lidt dobbelt arbejde i mine øjne :)
Avatar billede serverservice Praktikant
28. juli 2004 - 16:50 #2
Jeg er ikke helt med, men måske du kan bruge denne artikel? http://www.eksperten.dk/artikler/78
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2004 - 17:21 #3
Det kan klares ved at bruge vb script, i stedet for .cmd eller .bat

On Error Resume Next
Dim net
Set net = CreateObject("WScript.Network")

net.MapNetworkDrive "F:", "\\Server\Share$",False

Set oShell = CreateObject("Shell.Application")
Set oShFolder = oShell.Namespace(17)

For Each oShFolderItem In oShFolder.Items
  Select Case oShFolderItem.Path
    Case "F:\"
      oShFolderItem.Name = "Fælles"
    Case "P:\"
      oShFolderItem.Name = "Privat"
  End Select
Next

Set oShell = Nothing
Set oShFolder = Nothing
Set oShFolderItem = Nothing
Avatar billede serverservice Praktikant
28. juli 2004 - 17:45 #4
->tpo jeg synes det er fint du lægger tippet som artikel ( hvor skal man ellers placere den?) og kan ikke forstå de andres hårde kritik bare fordi kategorien er artikler - den er nem og forståelig...sorry for spam
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2004 - 00:52 #5
>dannyboyd
Tak for de pæne ord!
Avatar billede kongenafvejle Nybegynder
30. juli 2004 - 10:40 #6
Svaret gik til tpo, da hans script havde lidt flere muligheder, og udover det var det jo også ham der havde skrevet artiklen, så jeg synes at det er fair nok det går til ham !
Avatar billede serverservice Praktikant
30. juli 2004 - 11:22 #7
ja det er helt ok