Avatar billede woolbox Nybegynder
28. juli 2004 - 10:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Macroer på fransk i Excel 2003??

Hej,

På mit arb. har vi en bruger i Frankrig som har lavet en MASSE smarte makroer i Excel. Da det er lavet i en ældre og FRANSK version af Excel er makro sproget desværre også fransk.

Nu har vi udskiftet alle vores PC'ere og i den forbindelse opgraderet til Office 2003, nu kan hun ikke længere eksekvere sine makroer og der er MANGE så det ville være noget være l*rt at skulle ændre dem alle.

Er der nogen der kan af- eller bekræfte om Excel 2003 kan køre fremmedsprogede makroer eller om det er muligt at konvertere dem så de virker?

På forhånd tak! :)
Avatar billede tobler Nybegynder
28. juli 2004 - 11:57 #1
Har du prøvet at få hende til at sende dig et ark med den/de indbyggede macroer?

Jeg hjælper engang imellem min far som bor i Schweitz. Jeg kan ikke de tyske formler, så han sender bare arket til mig, også retter jeg til og sender det hele tilbage og han ser så det hele på tysk!
Avatar billede woolbox Nybegynder
28. juli 2004 - 12:59 #2
Har bedt om en kopi, så der går lige lidt tid... :)
Avatar billede bak Seniormester
28. juli 2004 - 17:42 #3
Hvis hende i frankrig også får xl2003 burde der ikke være nogen problemer.
Excel kan selv oversætte de gamle (fransksprogede) makroer, hvis det er en fransksproget version 2003 hun har.
I Excel 5 (95) var det muligt at programmere på ens originalsprog og ikke kun engelsk som det er idag. Excel slæber derfor en oversættelsestabel med sig i de nyere versioner og når et gammelt projekt bliver gemt i en ny version er det blevet oversat til engelsk.
Oversættelsestabellen hedder vbalist.xls og findes et sted i office-strukturen
Avatar billede bak Seniormester
28. juli 2004 - 17:43 #4
Jeg skal nok lige gøre opmærksom på igen at kun en ny fransksproget version 2003 kan oversætte de gamle. En engelsk eller dansk version kan ikke gøre det.
Avatar billede bak Seniormester
02. august 2004 - 10:05 #5
Måske kan man også i en dansk eller engelsk excel gøre det hvis man udskifter sin nationale vbalist.xls med en fransk version, men er ikke helt sikker.
Avatar billede bak Seniormester
08. august 2004 - 14:11 #6
woolbox, har du testet mit forslag ??
Avatar billede woolbox Nybegynder
11. august 2004 - 14:38 #7
Hej bak!

Mystisk, skrev en kommentar herinde igår om at jeg lige er kommet hjem fra ferie, men det ser ikke ud til at den blev gemt!?

Well, som sagt er jeg lige kommet hjem og ringede idag til vores franske bruger for at få filerne tilsendt. Desværre er hun på ferie til primo september, så før er der ikke noget nyt! :(

Jeg vender tilbage ASAP, har ikke glemt sagen!
Avatar billede woolbox Nybegynder
29. november 2006 - 15:43 #8
.
Avatar billede bak Seniormester
29. november 2006 - 21:42 #9
bedre sent end aldrig :-)
Avatar billede excelent Ekspert
29. november 2006 - 22:44 #10
ser ud til et svar går fint igennem :-)
Avatar billede woolbox Nybegynder
30. november 2006 - 09:58 #11
Hehe, har ikke været logget ind i hundrede år, og så jeg havde point ude.

Regnede faktisk ikke med at i stadigvæk var her, og da der ikke var nogle svar at acceptere, lukkede jeg bare spørgsmålet - håber det er ok :-)