Avatar billede roth Nybegynder
28. juli 2004 - 10:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

manuelt at sætte service dependencies

jeg har en hp insight manager service der kræver at smtp servicen kører, men der er ikke sat nogen dependency!! Resultatet er at hver gang serveren restartes så failer hp insight manager service fordi smtp service ikke er kommet i luften endnu.
Hvordan sætter jeg manuelt en dependency? eneste jeg kan google mig til er hvordan man ser de nuværende dependencies :(
Avatar billede lgj Nybegynder
28. juli 2004 - 10:17 #1
Kunne du nøjes med recovery af servicen? Under properties på servicen vælg Recovery fanebladet.
Avatar billede roth Nybegynder
28. juli 2004 - 11:17 #2
njaa, jeg ville nu gerne kunne pille i det. Jeg skal lige teste om recovery rent faktisk virker, men for future reference ville jeg slemt gerne kunne "pille" :)
Avatar billede lgj Nybegynder
28. juli 2004 - 12:01 #3
Så prøv dette - eget ansvar;)

\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\'din service'\

der er en nøgle der hedder DependOnService der skal stå SMTPSVC
Avatar billede lgj Nybegynder
28. juli 2004 - 12:13 #4
mener du forøvrigt ikke SNMP servicen og ikke smtp?
Avatar billede roth Nybegynder
28. juli 2004 - 12:50 #5
nej det er smtp, og den service der er afhængig af smtp er hp insight event notifier (der sender mails ud hvis den mener der er noget galt).
Jeg kan godt se nøglen DependOnService hvis jeg kigger inde under SMTPSVC og indtil flere andre. Men under CIMnotify som hp servicen hedder i registry der er der kun en DependOnGroup (som er tom i øvrigt)
Derudover ved jeg ikke lige hvordan man opretter sådan en REG_Multi_sz eller udfylder den korrekt, der står jo noget hex-agtigt stads. Er der ikke en mere "officiel" måde at gøre det på end selv at rode i registry?
Avatar billede lgj Nybegynder
28. juli 2004 - 13:19 #6
Højreklik i nøgle feltet - vælg ny - multistrengværdi - gi' den det rigtige navn(DependOnService)

Dobbelt klik på denne - skriv 'SMTPSVC' uden gnyffer.

Genstart!!

Det sku' være det.
Avatar billede roth Nybegynder
28. juli 2004 - 14:33 #7
hmm tjaa, jeg har ikke nogen multistrengsværdi jeg kan vælge. Jeg har (engelsk version) efter at have valgt ny valgmulighederne 'key', 'string value', 'binary value' og 'DWORD Value'
Ingen af dem resulterer i at jeg får en key af typen reg_multi_sz :(
Avatar billede roth Nybegynder
28. juli 2004 - 15:14 #8
ok, the cheat solution. På min winxp kan jeg sagtens oprette multistrengværdier. Så det har jeg gjordt, og efterfølgende eksporteret værdien til en .reg fil, og den har jeg så importeret på min win2k server og vupti :)
Jeg takker og bukker for hjælpen!
Avatar billede lgj Nybegynder
29. juli 2004 - 08:39 #9
Takker - godt trik med exp/imp ;)