Avatar billede signesuper Nybegynder
28. juli 2004 - 00:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

hvorfor virker mit kabel/netkort ikke, hjælp mig, jeg ber

Hej Alle.
Jeg har haft et spørgsmål ude før, m.h.t dette, men jeg har aldrig fundet ud af det...
Jeg vil gerne Lave et netværk herhjemme ved mig selv. Jeg har 2 computere. Min hovedcomputer kalder jeg for "A" og den anden for "B"...
Computer "A" er den min internet opkobling er sluttet til, selve netkortet sidder på bundkortet.
Computer "B" skal så tilsluttes i det andet netkort som sidder i computer "A". Netkortet hedder
"Olicom Token-Ring PCI 16/4 OC3137"..
Der står at den er indstalleret korrekt og den kører korrekt, men problemet ligger i at jeg kan ikke komme til at lave mit lille netværk, fordi at der står: "Netværkskabel ikke tilsluttet".
-Det er et krydskabel.
-Jeg har prøvet at tage det ud og genstarte o.s.v o.s.v.

Jeg vil gøre alt for den der kan hjælpe mig.
M.V.H
Signepigen
Avatar billede ralfi Nybegynder
28. juli 2004 - 00:39 #1
har du et andet kabel.... kan være en defekt i kablet.. men det er dog yderst sjældent !!

hvis du har så prøv lige det ..
Avatar billede buddy45 Juniormester
28. juli 2004 - 00:42 #2
Hvilken type netkort har du i computer B?
Avatar billede dittlau Nybegynder
28. juli 2004 - 00:47 #3
Anskaf dig en HUB / SWITCH, tilslut din Interopkobling heri, tilslut computer A og B i switchen også, alt med "straight" (lige) kabler, så skulle det gerne virke. Hvis din ADSL-router (går jeg ud fra det er) ikke er DHCP-server, skal du sikre dig, at Computer A og B har samme IP-range som ADSL-routeren. (Eks.: hvis ADSL-routeren hedder 192.168.1.1, kan Computer A hedde 192.168.1.2 og Computer B hedde 192.168.1.3). Hvis du kører windows XP skal du slå firewall'en fra på dine netkort, hvis du skal have mulighed for at dele filer mellem de 2 computere.

/dittlau
Avatar billede squashguy Nybegynder
28. juli 2004 - 00:48 #4
med mindre du har et token ring netværk, så får du nok ikke det netkort til at virke.

det skal givetvis nok være et ethernet-netkort.
Avatar billede halifax Nybegynder
28. juli 2004 - 00:52 #5
Ja, skulle lige til at skrive, at jeg også undres over det der Token Ring. Duer da vist ikke til Ethernet netværk. Det er da vist ikke "bare" et navn på et netkort, men er fordi, det er til Token Ring.

Køb et andet netkort.
Avatar billede halifax Nybegynder
28. juli 2004 - 00:56 #6
dittlau - Dit svar er sikkert udmærket. Men det er ikke lige det signepigen spørger om, i forhold til det udstyr hun har.

Du burde nok lave det som en kommentar, da det er en alternativ løsning, der kræver investering i både HUB/Switch og andre kabler.
Avatar billede dittlau Nybegynder
28. juli 2004 - 01:00 #7
Halifax - Havde lige i min træthed overset det med Token Ring kortet, så jeg er helt enig i, at det bare er netkortet der skal skiftes.

/dittlau
Avatar billede majsmarken Nybegynder
28. juli 2004 - 10:27 #8
Der findes massevis af "løse" Ethernet netkort til under 100 Dkr:
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=63&Parent=&Producent=0&Rating=0&Max=100&Soegeord=&Equal136=&Direction135=2&Sorted135=&Equal132=&Equal133=&Equal140=&Equal643=&Check222=2886&Submit.x=23&Submit.y=11

For den sags skyld har selv Bilka og lign. nogle gange sådane dimser...

Så skal der (desværre) lidt værktøj frem...
Avatar billede signesuper Nybegynder
28. juli 2004 - 22:52 #9
Pu ha, mange tak for svarene alle sammen..
det kunne godt se ud som om jeg skal købe et nyt netkort så.. Så det vil jeg prøve, men vær beredt, det kan være jeg vender tilbage...:-)
Jeg ved ikke rigtig hvorfor, men jeg kan kun give "dittlau" point, jeg kan ikke vælge nogle andre, har han fortjent dem, eller???.

Hilsen
signepigen
Avatar billede majsmarken Nybegynder
28. juli 2004 - 22:59 #10
Du kan kun gi' point til [svar] indlæg. I dette tilfælde er det <dittlau> og/eller <halifax> der skal have point da han/hun opdagede det med "Token Ring kortet" ...
<halifax> skal bare lige vågne op og gi' et [svar] indlæg her...

Good Luck - vend bare tilbage mht. det videre forløb med nyt/andet netkort ethernet baseret...
Avatar billede dittlau Nybegynder
28. juli 2004 - 23:24 #11
Jeg skal ikke have point, opdagede det først efter "hamderpolle" og "halifax", samler heller ikke på dem:-)

/dittlau
Avatar billede halifax Nybegynder
29. juli 2004 - 01:07 #12
OK - jeg lægger et svar her.
Signepigen - du skal være velkommen en anden gang.  :)
Avatar billede signesuper Nybegynder
28. december 2004 - 18:58 #13
lukker
Avatar billede signesuper Nybegynder
28. december 2004 - 18:58 #14
lukker