Avatar billede vessel Nybegynder
24. februar 2001 - 20:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

FTP problemer

Jeg kan ikke logge ind på TeleDK server....  hvorfor ???

Her er hvad CuteFTP siger:

STATUS:>    Connect: Saturday 20:43:41 02-24-2001
STATUS:>    Connecting to home4.inet.tele.dk
STATUS:>    Connecting to home4.inet.tele.dk (ip = 194.182.148.157)
STATUS:>    Socket connected. Waiting for welcome message...
    220 homea.inet.tele.dk FTP server (Version wu-2.6.0(1) Sat Jun 24 00:05:59 MET DST 2000) ready.
STATUS:>    Connected. Authenticating...
COMMAND:>    USER kanofart
    331 Password required for kanofart.
COMMAND:>    PASS ********
    230 User kanofart logged in.  Access restrictions apply.
STATUS:>    Login successful
COMMAND:>    TYPE I
    200 Type set to I.
COMMAND:>    REST 100
    350 Restarting at 100. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer.
STATUS:>    This site can resume broken downloads
COMMAND:>    REST 0
    350 Restarting at 0. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer.
COMMAND:>    pwd
    257 \"/\" is current directory.
COMMAND:>    TYPE A
    200 Type set to A.
STATUS:>    Retrieving directory listing...
COMMAND:>    PASV
    227 Entering Passive Mode (194,182,148,157,21,87)
COMMAND:>    LIST
STATUS:>    Connecting data socket...
ERROR:>    Failed to establish data socket

Hvordan kommer jeg ind ???
Avatar billede jmf Nybegynder
24. februar 2001 - 20:45 #1
Har det lykkedes tidligere ?

/JmF
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
24. februar 2001 - 20:47 #2
sidder du bag firewall, eller router eller sådan?
Avatar billede vessel Nybegynder
24. februar 2001 - 20:56 #3
Ja, der har været forbindelse før - i 1997, men det var ikke mig...

Og jeg sidder ikke bag en firewall eller andet pjat :o)
Avatar billede jmf Nybegynder
24. februar 2001 - 20:58 #4
Det kan være hos TeleDK den er gal.
Avatar billede sjover Nybegynder
24. februar 2001 - 21:11 #5
Hvis du sidst har logget på i 1997,
kan det være din konto er udløbet.
Avatar billede vessel Nybegynder
24. februar 2001 - 21:13 #6
Ja, det kan selvfø\'li være hos TD der er problemer...

Men min konto er ikke udløbet, da hjemmesiden stadig eksisterer.
Og jeg bliver jo logget ind:

    230 User kanofart logged in.  Access restrictions apply.
STATUS:>    Login successful
Avatar billede vessel Nybegynder
25. februar 2001 - 02:36 #7
TeleDK og CuteFTP kan åbentbart ikke li\' hinanden...    Jeg prøvede at logge ind med Wincommander, og den åd sig igennem uden problemer.  Så prøvede jeg igen med cute, men den kom stadig med fejl.
Avatar billede mettemona Nybegynder
16. april 2001 - 10:55 #8
Jeg har også problemer med TDC og CuteFTP.
Jeg har opkobling via antenneforeningen: kabelmodem fra Dansk Kabel TV (datterselskab af TDC)Indtil 14. marts ingen problemer. 20. marts ringer jeg op igen via CuteFTP uden at ændre indstillinger. Den når kun til
STATUS:>    Socket connected. Waiting for welcome message...
Så sker der ikke mere...
Har også prøvet med WS_FTP som TDC anbefaler og med GoLive 4.0 uden held.

TDC siger der ikke er noget galt.
Dansk Kabel TV siger der ikke er noget galt, men tilbyder mig dog en fast IP-adresse for 15 kr./md.

Når jeg ringer op via telefonmodem, går det glat igennem!
Avatar billede lightyear Nybegynder
25. april 2001 - 12:25 #9
Hmm, jeg har netop fået samme problem med firmaets hjememside. Efter jeg har fået ny maskine og opgraderet til en nyere version af CuteFTP vil den heller ikke mere. Det må næsten være en fejl i programmet???
Avatar billede mettemona Nybegynder
25. april 2001 - 15:16 #10
Jeg har også fået ny maskine med WinME, men ikke ny version af CuteFTP. Det har virket efter ny maskine og nyt styresystem! Pludselig en dag holdt det op med at virke....
Avatar billede mettemona Nybegynder
16. maj 2001 - 09:11 #11
Nu virker det igen! Efter at have klaget til antenneforeningens formand, som forespurgte hos Dansk Kabel TV gik der et par uger, hvorefter DKTV meddelte formanden, at nu var det lavet. Hvad er lavet, når der ikke var noget galt? Er det et dumt spørgsmål??
Avatar billede lightyear Nybegynder
16. maj 2001 - 15:18 #12
Jeg fik det til at virke igen ved at ændre i Settings i CuteFTP.
Inde under punktet Firewall fjernede jeg krydset i PASV mode - og det løste mit problem!