Avatar billede bjarke-b Nybegynder
24. februar 2001 - 20:33 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Admin -> fuuusker!

http://www.eksperten.dk/spm/52261
http://www.eksperten.dk/spm/52382

Siger vel sig selv!

Knægten er sq da for dum!
Avatar billede zeak Nybegynder
24. februar 2001 - 20:35 #1
Hvad er der fuck i det?
Avatar billede zeak Nybegynder
24. februar 2001 - 20:36 #2
fusk even
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
24. februar 2001 - 20:38 #3
hvad er der fusk ?

Du linker til et dødt link og brugeren svarer følgende:

Zeak -> Fedt logo !!!...

Haalloooo hvordan fanden kan han bedømme et logo der ikke findes ?

Du er sq da for dum
Avatar billede zeak Nybegynder
24. februar 2001 - 20:39 #4
bjarne-b - Kan jeg gøre for at han skriver det????
Avatar billede rfogh Nybegynder
24. februar 2001 - 20:41 #5
Så vil jeg da gerne tilføje denne: http://www.eksperten.dk/spm/52374

Igen zeak/mighty_panter, der er på spil :o)
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
24. februar 2001 - 20:48 #6
zeak -> \"Kan jeg gøre for at han skriver det\" skulle vel skiftes ud med: \"Kan jeg gøre for at jeg er for dum og buster mig selv\" ?
Avatar billede jmf Nybegynder
24. februar 2001 - 20:52 #7
Avatar billede wermelin Nybegynder
24. februar 2001 - 20:53 #8
Heh... lad os se på zummer\'s point fra http://www.eksperten.dk/spm/52261

Oprettelsesdato 2001-02-24 01:34:28
Point ved oprettelse 300
Point opsparet (0 dage * 5 point) 0
Point tjent 0
Point brugt 150
Point ude 0
Banner Point 0
I alt 150

Og zeak\'s point....
Oprettelsesdato 2001-02-15 13:32:31
Point ved oprettelse 300
Point opsparet (9 dage * 5 point) 45
Point tjent 1310
Point brugt 400
Point ude 0
Banner Point 0
I alt 1255

Og i spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/52208 og http://www.eksperten.dk/spm/52180
Western\'s point...
Oprettelsesdato 2001-02-23 17:50:00
Point ved oprettelse 300
Point opsparet (1 dage * 5 point) 5
Point tjent 0
Point brugt 120
Point ude 185
Banner Point 0
I alt 0

Zeak, Western, Zummer - whatever; du er sgu da for dum!!!
Avatar billede makse Nybegynder
24. februar 2001 - 21:01 #9
Avatar billede mighty_panter Nybegynder
24. februar 2001 - 21:02 #10
Ehh.. Undskyld jeg blander mig. Men. Jeg forstår ikke hvorfor eksperten.dk gør sådan så der er nogle brugere som der har en speciel status, så de kan se hvilke brugere den f.eks ip har.
F.eks hvis man nu skriver den her ip ( bare en som jeg finder på) 158.545.84.458 .. Så kan man se hvilke brugere den ip har : f.eks \"Zeak, Western, Zummer osv\":. Det ville være lidt smart. Og så kunne der være en som der kunne banne de forskellige ip adresser ved bare at klikke på en knap. Det ville være mere smart end at man skal opklare mysterier.. *G*.. Arj.. Jeg mener det seriøst !
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
24. februar 2001 - 21:16 #11
zeak, mighty_panther, western o.s.v -> Folk som dig kunne også bare holde op med og snyde!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
24. februar 2001 - 21:42 #12
Vi slipper aldrig for snydere men en IP LOGGED knap ville være alletiders! Så kunne man udnævne nogle få brugere til at kunne se disse IP-adresser og derved kunne man fjerne ihvertfald den simpeltste men mest almindelige form for snyd.
Avatar billede wermelin Nybegynder
24. februar 2001 - 23:46 #13
Det kan godt være at det bare er mig - men folk har da ikke den samme IP hver gang de er på nettet!!
Jeg får i hvert fald tildelt en ny hver gang jeg logger på.. mener jeg!
Og sååå ville det være lidt svært at banne en Ip adresse, ik\'?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
24. februar 2001 - 23:51 #14
Jeg sagde ikke banne en IP-adresse, men hvis en snyder skal logge af og på hver gang for at snyde, vil det give andre mulighed for at komme først med svaret og ikke mindst vil det irretere ret meget. Desuden vil de 2 første cifre i IP-adressen stadig være det samme og det vil helt sikkert kunne bruges som argument mod snyd. Desuden har flere og flere jo fast IP-adresse og så er snyderen for alvor bustet. Jeg ved godt at man ikke for fat i alle, men det er da et tiltag. Jeg er træt af alle de beskyldninger om snyd og ja alle dem som snyder. Jeg er sågar selv blevet beskyldt for at snyde og det viser bare at folk er overopmærksomme på problemet.
Avatar billede wermelin Nybegynder
24. februar 2001 - 23:54 #15
Ja - okay; det ville være smart så... :o)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
24. februar 2001 - 23:56 #16
:o)
Avatar billede halnet Nybegynder
25. februar 2001 - 00:29 #17
IP-adresser er desv. bare ikke unikke! Netværk med kun en linie ud til den store verden har alle samme IP. Men det vil give et godt fingerpeg...

- Anders
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
25. februar 2001 - 02:01 #18
Halnet :

Ja godt gentaget :-O
Avatar billede halnet Nybegynder
25. februar 2001 - 09:55 #19
-> ®azzer®
Hvor står det??

- Anders
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
25. februar 2001 - 13:21 #20
Både varmelin og jeg har været inde på det!
Avatar billede halnet Nybegynder
25. februar 2001 - 13:27 #21
Nej... I var inde på at ikke alle har fast IP!!!
Det jeg skriver er at et firma med 500 computere der alle er på nettet også allesammen kan ha\' den samme IP-adresse. Samtidig!

Jeg sidder I et lille netværk med 4 computere og alle fire har samme IP - samtidig!

- Anders
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
25. februar 2001 - 13:29 #22
Halnet :

Hvis i sidder i samme firma ville det så ikke være ret ondsvagt at spørge på eksperten og få svar af en af sine egne medarbejdere? Samme IP = fusk!
Avatar billede halnet Nybegynder
25. februar 2001 - 13:34 #23
Hvad hvis ingen kan hjælpe?
Samme IP != fusk - men kan være en stor hjælpende hånd når der er tvivl om det er fusk!!

- Anders
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
25. februar 2001 - 13:57 #24
brugerne slettes, de er pærciseret i andet spm.
Avatar billede prodic Mester
25. februar 2001 - 14:10 #25
Razzer->Hvad med diverse uddannelsessteder...vil du boykotte alle andre brugere fordi en snyder har brugt samme IP som dem?
IP-logging løser ingen problemer!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
25. februar 2001 - 14:13 #26
prodic :

Ej ok, jeg kan godt se at der vil være et problem. Men hvormange uddannelsessteder har åbnet klokken 4 om natten :o)

Jeg ved godt at IP logging nok ikke vil kunne bekæmpe det 100% men det vil hjælpe alvorligt til. Desuden kan man jo se hvor en IP kommer fra!
Avatar billede prodic Mester
25. februar 2001 - 14:27 #27
razzer->Har du aldrig hørt om at folk skriver opgave...så der er faktisk flere der har åbent på det tidspunkt.
Det kunne hjælpe, men ikke fjerne det.
Avatar billede prodic Mester
25. februar 2001 - 14:28 #28
razzer->Og med et modem så hjælper IP-logging jo ikke det helt store.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
25. februar 2001 - 14:28 #29
prodic : enig
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
25. februar 2001 - 14:30 #30
prodic :

Det med modem har vi været inde på, men det vil give et kraftigt fingerpeg og samtidigt så vil det kræver at folk skulle logge af og på for at kunne snyde. Som du selv siger og so mjeg sagde fra starten så vil det ikke kunne fjerne alt snyd, men det ville hjælpe!
Avatar billede rfogh Nybegynder
25. februar 2001 - 19:37 #31
razzer>> Hvis to folk med samme ISP stiller spørgsmål og svarer vil det blive opfattet som snyd...
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
25. februar 2001 - 20:16 #32
rfogh :

Nej så vil ders IP jo ikke være ens