Avatar billede jokertwo Nybegynder
27. juli 2004 - 22:18 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

bioslås på IBM

Jeg har forlagt password til BIOS og nu har jeg et kæmpe problem. Det er ikke nemt at undvære den, så er der noget jeg kan gøre for at unlocke den eller genstarte bios?
Avatar billede yellow Nybegynder
27. juli 2004 - 22:22 #1
Du kan læse her:
http://labmice.techtarget.com/articles/BIOS_hack.htm

Læste selv lidt og sidder nu med et smil på læben:

>>IBM APTIVA BIOS
>>Press both mouse buttons repeatedly during the boot
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
27. juli 2004 - 22:24 #2
lol

undskyld for spam :D
Avatar billede serverservice Praktikant
27. juli 2004 - 22:35 #3
Ja mon det virker *s?
http://www.cgsecurity.org/?cmospwd.html her er en diskette der kan knække nogle bios. Når du har bootet skal du vælge bios osv. så får du nogle muligheder for passwords og så prøver du dig frem.
Har du ikke en af de listede bios må du tage batteriet ud i 30 sek. og starte igen.
Avatar billede jokertwo Nybegynder
27. juli 2004 - 23:07 #4
jeg har nok dummet mig lidt. Det er nemlig ikke direkte til setup, men faktisk til hele den bærbare. Dvs, at jeg skal skrive password for bare at kunne boote den op! Det er HER der er et problem. Jeg kan huske hvad bios'en hedder og den seneste version jeg har lagt på den, men jeg ved ikke om det kan hjælpe.
Avatar billede serverservice Praktikant
27. juli 2004 - 23:16 #5
Nu kan jeg ikke blive klog på om det er biospassword eller loginpassword til pcén du skal bruge? er det windows password eller hviordan ser det ud hvor du bliver bedt om det?
Avatar billede yellow Nybegynder
27. juli 2004 - 23:22 #6
"Jeg kan huske hvad bios'en hedder og den seneste version jeg har lagt på den"

Kom med det
Avatar billede jokertwo Nybegynder
27. juli 2004 - 23:22 #7
det kommer inden den booter op. Dvs den skal bruge et password inden man kan "starte den op". Man trykker power og så kommer der password. Det eneste jeg kan huske er hvilken bios det er og den seneste version jeg har lagt på den
Avatar billede serverservice Praktikant
27. juli 2004 - 23:28 #8
Så er det et ibm password - og ikke bios (så vidt jeg ved) - hvilken pc er det ?ibm nr....
Avatar billede jokertwo Nybegynder
27. juli 2004 - 23:34 #9
det er en IBM THINKPAD G40 typenr. 2388-4SG
Avatar billede serverservice Praktikant
27. juli 2004 - 23:57 #10
http://media-server.amazon.com/media/mole/MANUAL000026954.pdf
der findes Power on password POP og harddisk password (og bios) på side 30-> er vejledning i hvordan du resetter dem - håber det virker , ellers skal vi finde noget andet som kan...
Avatar billede jokertwo Nybegynder
28. juli 2004 - 00:26 #11
nu er jeg vist kommet af med POPpassword, en jeg skal så bruge et mere og de skriver at man ikke kan få sådan et hvis det er glemt. Det er vist til harddisken. Nogle ideer?
Avatar billede jokertwo Nybegynder
28. juli 2004 - 00:27 #12
Yellow, jeg glemte lige dig: Det er phoenix version 2.0 (vist nok PRO)
Avatar billede halifax Nybegynder
28. juli 2004 - 01:10 #13
Nu lyder det mystisk. Undskyld hvis du opfatter det mistænkeligt, jokertwo.
Den er beskyttet med Power On og dernæst harddiskpassword. Og du kender (undskyld, husker) ingen af dem. Mystisk.
Avatar billede halifax Nybegynder
28. juli 2004 - 01:12 #14
Der er en løsning ved glemt disk pass: ny harddisk. Sådan er det ihvertfald for min Compaq.
Avatar billede jokertwo Nybegynder
28. juli 2004 - 01:15 #15
Halifax. Det er det samme password, så man ikke glemmer et af dem (det er så alligevel gjort nu).
Avatar billede jokertwo Nybegynder
28. juli 2004 - 12:22 #16
jeg mangler stadig noget hjælp :(
Avatar billede fly3r Nybegynder
28. juli 2004 - 14:26 #17
har du prøvet Reset BIOS? det er en jumper der skal flyttes... er ikke helt sikker på hvordan det foregår på bærbar, men hvad er det for en model, så kan jeg prøve at finde ud af hvordan man gør det
Avatar billede halifax Nybegynder
28. juli 2004 - 14:51 #18
fly3r - Følger du ikke med i tråden, før du bramfrit lægger et "Svar". Du bør lægge en kommentar istedet. Det drejer sig om ikke om BIOS, men om Power on pass (som han er kommmet forbi) og dernæst pass til harddisken.
Læs evt. Eksp. FAQ http://expfaq.1go.dk/ - især
"Jeg vil gerne deltage i et spørgsmål, hvordan gør jeg?
Hvis du lige har løsningen på problemet, så laver du dit indlæg som et svar.
Hvis du skal have spørgsmålet uddybet, eller bare kommer med et muligt løsningsforslag laver du det som en kommentar."
Avatar billede fly3r Nybegynder
31. juli 2004 - 16:31 #19
slap da af!! det er sq da røv ligemeget om jeg lægger et svar eller en kommentar... hvis han vil give dig point, så giver han da dig point, og så er det ligemeget om jeg har lagt svar eller komemntar....
Avatar billede serverservice Praktikant
31. juli 2004 - 16:38 #20
->jokertwo, har du prøvet at formattere - jeg har ikke lige andre forslag.

Jeg kom også til at tænke på et tilsvarende spm. hvor resultatet blev som halifax skriver -så jeg tror egentlig ikke det kan lade sig gøre selvom det lyder utroligt hvis det bare er noget software på disken....
Avatar billede jokertwo Nybegynder
08. august 2004 - 16:18 #21
Jeg har fundet password, men jeg hørte fra IBM inden hele hytten blev endevendt at hvis de var væk var det nyt bundkort og harddisk...