Avatar billede millimo Nybegynder
27. juli 2004 - 20:33 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

galt med grafikkortet(tror jeg)

Jeg er en lykkelig ejer af: Counter strike-Condition zero.. men der er noget galt med grafikkortet(tror jeg):

Det sker kun et par gange men nogen gange så går den fuldstændig i stå... før i tiden kunne jeg ikke gøre andet end at vente på at den lukker min computer ned og starte den igen hvorefter der kommer en besked om en uventet lukning og jeg har mange gange slukket for hovedafbryderen(er ikke for stolt over det).. men nu behøves jeg kun at trykke Ctrl+Alt+Delete og lukke program ned...

Jeg har haft min computer i godt og vel 3 måneder så jeg tror ikke det har noget at gøre med at den er gammel..

Lidt oplysninger om min computer:
AMD athlon 3000+
512 MB RAM
256 MB Nvidia Geforce fx 5700
200 GB harddisk..

Håber i kan hjælpe mig
Avatar billede bernie Nybegynder
27. juli 2004 - 20:46 #1
prøv at slætte dine grafik driver og installer dem igen www.nvidia.com hent directx9 hvis du ikke har det www.microsoft.com/directx og opdater windows
Avatar billede millimo Nybegynder
27. juli 2004 - 20:49 #2
kan ikke... har ikke internet
Avatar billede re-flex Nybegynder
27. juli 2004 - 20:55 #3
Har du tjekket om de nyeste drivere til grafikkort/bundkort. Evt, se om der er kommet en nu BIOS til dit bundkort.

Ellers vil jeg foreslå, det som jeg som regel gør.

1. Test med BurnIn Test fra PassMark's: http://www.passmark.com/
Dette program er et stress test system. Den undersøger alle komponenter, som CPU, bundkort, CPU etc. for fejl.

2. Test med Hot CPU Tester: http://www.7byte.com/index.php?page=hotcpu
Programmer gør det samme som nr. 1

3. Test Memtest86: http://www.memtest86.com/
Dette program undersøger RAM for fejl.

**Programmerne skal køre i flere timer og du må ikke lave andet imens**
Avatar billede millimo Nybegynder
27. juli 2004 - 21:02 #4
HAR IKKE INTERNET FOR FILAN... er det dét eneste man kan gøre... tjekke det på internettet??????!!!
Avatar billede m-smith Nybegynder
27. juli 2004 - 21:02 #5
lol
Avatar billede millimo Nybegynder
27. juli 2004 - 21:31 #6
kan det her problem kun løses hvis man har internet???
Avatar billede re-flex Nybegynder
27. juli 2004 - 21:33 #7
Altså, jeg vil tro det er en fordel med Nettet, for der skal jo måske hentes drivere. Ved ikke hvordan det ellers skulle løses, medmindre det er en indstilling som er forkert. Men det lader det ikke til, da det fryser og kun kan lukkes ned via CTRL-ALT-DELETE
Avatar billede akl_gr Nybegynder
28. juli 2004 - 12:26 #8
tænker bare på hvordan hunden du skriver her på experten hvis du ikke har adgang til internet? ;-)
Avatar billede re-flex Nybegynder
28. juli 2004 - 13:10 #9
Nå ja... Hehe

Han kan vel skrive fra en kammerat eller lign.
Avatar billede millimo Nybegynder
28. juli 2004 - 18:41 #10
der er altså flere pc'er i mit hjem end en ikk... men thanks anyway for hjælpen.. for internet om en månede til to... så kan jeg vel lave det dér..
Avatar billede akl_gr Nybegynder
29. juli 2004 - 07:50 #11
Det kunne jo være at du kunne få lov at hente de foreslåede programmer og drivere på den maskine du har internet adgang fra?