Avatar billede vandhunden Nybegynder
24. februar 2001 - 19:56 Der er 52 kommentarer og
1 løsning

Chat med CyberRikke 2

Jeg har lavet sådan en lille chatrobot, ligsom poptøsen og virtualLISE, men den her udskiller sig lidt, ved at man selv kan lære hende nye sætninger hvis man skriver en sætning hun ikke kender. (Jeg kender nemlig ikke så mange chattervendinger)

http://www.cyberrikke.ninja.dk/

Det jeg gerne vil have jer til at gøre er, at forsøge at chatte med hende som om hun var en alm chatter, så vil jeg sætte stor pris på hvis i gad og skrive nogle svar, som hun kan bruge hvis jeres spørgsmål bliver stillet i fremtiden (der vil poppe en lille ting op hvis det bliver aktuelt).

Jeg er klar over at designet ikke passer til den slags pige som hun er blevet til i løbet af de sidste to dage, så det behøves ikke kommenteret.

En ting der er blevet rettet siden sidst, er at det nu e rligemeget om man skriver ?-tegn eller \".\" eller \"!\" efter en sætning.

Håber der sidder nogen dygtige chattere på E i aften...
Avatar billede brain Nybegynder
24. februar 2001 - 19:59 #1
den er gået ned.........
Avatar billede brain Nybegynder
24. februar 2001 - 20:00 #2
...jeg \"testede\" bare.....:)
Avatar billede brain Nybegynder
24. februar 2001 - 20:00 #3
holdt enter nede.......
Avatar billede vandhunden Nybegynder
24. februar 2001 - 20:03 #4
Nej, det er den så IK!
Den virker helt ok...
Avatar billede vandhunden Nybegynder
24. februar 2001 - 20:04 #5
Den er nok en lille smule langsom i det, desværre, men den virker altså!
Avatar billede brain Nybegynder
24. februar 2001 - 20:06 #6
prøver lige at få den til det igen....
Avatar billede microtec Nybegynder
24. februar 2001 - 20:39 #7
\"er du fræk???\" er stadig ikke det samme som \"er du fræk?\".
Var det ikke en ide bare at fjerne alle tegn i stringen, som ikke tilhører alfabetet.
Din søge-sting vil så i begge tilfælde blive \"er du fræk\".
Det samme vil gælde, hvis jeg skrev \"er du fræk?!#¤\"
Avatar billede microtec Nybegynder
24. februar 2001 - 20:41 #8
Skal hun oplyse dit telefon-nr. på spørgsmålet \"hvad er dit telefonnummer\" *GG*
Avatar billede microtec Nybegynder
24. februar 2001 - 20:46 #9
Lige en kommentat til hastigheden.

Det er ikke CyberRikke i sig selv som er langsom.
Det tager også utrolig lang tid at hente \"Regler\" fra \"Chatmenu\".
Det er vist en meget langsom server, der benyttes :o(
Avatar billede microtec Nybegynder
24. februar 2001 - 20:49 #10
Skal jeg registrer cyberrikke.dk for dig?
Så kan du altid købe domænet af mig for en mindre formue ;o)
Avatar billede vandhunden Nybegynder
24. februar 2001 - 21:38 #11
Hvor meget er en mindre formue?

Jeg har faktisk overvejet lidt at købe webhotel til hende, men så _SKAL_ hastigheden f* også være i orden. Kender nogen mon et godt hotel, med billige priser?
Avatar billede microtec Nybegynder
24. februar 2001 - 22:01 #12
vandhunden >> I første omgang kan du nøjes med at registrere domænet. Det koster fra ca. 10-200 Kr. alt efter hvor du gør det.
Du kan gøre det hos f.eks. www.speednames.dk www.buydomains.dk www.struernet.dk (Det er nogen af de billige, men der findes 100-vis andre steder)
Du behøver ikke ibrugtage det i første omgang, men har så efektivt blokeret for at f.eks. jeg snupper dit domæne *gg*

Hastigheden på alle de danske web-hoteller jeg kender er lang bedre end det du benytter nu. Du skal bare sørge for at serveren står i Danmark.
Du er nød til at oplyse nogle krav til hotellet før man kan pege på et. F.eks. CGI, ASP mv.
Der er stor forskel på hvad de forskellige udbyder og hvad priserne er.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
24. februar 2001 - 22:08 #13
Jeg har faktisk bare brug for ASP og adgang til brug af Acces databaser (hvis ikke jeg skulle skifte til en anden)...

Hvis man så engang ønsker at bruge domænet, koster det så ikke en helveds masse og \"flytte det til et webhotel\" eller hvad det nu er man gør?
Avatar billede microtec Nybegynder
24. februar 2001 - 22:13 #14
Hos næsten alle udbydere er det 100% gratis at redeligere (flytte) et domæne til dem. Man beder dem bare om det og så ordner de alt det praktiske. Husk du jo er en kommende kunde ;o)

Hvis du overvejer at CyberRikke skal blive til en \"rigtig\" sige, bør du registrere domænet så andre ikke gør det.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
24. februar 2001 - 22:17 #15
Det kan godt være at det er en god idé, det vil jeg da lige overveje. Men hvis uheldet er ude og dig eller en anden svinder, køber det, så er det faktisk ikke værre end at jeg kan kalde hende for \"CyberMinna\" eller \"CyberCæcilie\" eller \"CyberSofie\" .o0:-)

Er det altid gratis at flytte et domæne \"FRA\" et firma? For så handler det vel bare om at finde det billigste...
Avatar billede microtec Nybegynder
24. februar 2001 - 22:21 #16
*gg* Ja, du kan da bare ændre navnet. \"CyberCæcilie\" er ikke helt god pga. Æ´et. Der må ikke være danske bogstave i domænet.
De andre navne svinger nu ikke så godt som CyberRikke :o)

Det koster ALDRIG noget at flytte FRA et firma.

Du skal lige vide at det koster 40 Kr. om året at opretholde domænet. Bare så du er klar over det også.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
24. februar 2001 - 22:27 #17
det med de 40 kroner var jeg klar over. Man kan nu godt bruge æ, ø og å, i .nu-domæner... men de koster dobbelt!

Jamen, så tror jeg at jeg lige vil registrere cyberrikke first thing in the morning, hos struernet for 79,- (hvis det ikke er billigt, SÅ...)

Tak for i aften. Jeg lader lige spm stå åbent lidt endnu...
Avatar billede microtec Nybegynder
24. februar 2001 - 22:37 #18
Du skal da ikke have en nu-domæne!!
Det virker bare så amatøragtigt :o)

Brmærk lige at de 79,- hos Struer.net er incl. 40 Kr. til DK-hostmaster for første år. Selve registreringen koster altså kun 39 Kr.
Du kan godt finde det lidt biligere (har set det til 9 Kr. et sted), men Struer.net er et godt sted. Jeg bruger det selv til et par domæner.

Hvis du samtidig bestiller \"Pege- www og mail forward\" til 5 Kr. om mdr. kan du faktisk anvende domænet til at pege på http://www.cyberrikke.ninja.dk/
Avatar billede vandhunden Nybegynder
25. februar 2001 - 12:23 #19
Ja, det ville være smart det der pege-på, men det bliver min side jo ikke meget hurtigere af!

Og så er jeg også megatræt af den web-file-manager der er på brinkster.com. Et webhotel må der til! Men måske er pege-på en idé til en midlertidig løsning.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
25. februar 2001 - 12:27 #20
Nu har jeg lige forbedret hende lidt igen. Nu behøver chatten ikke opdatere sig selv hvert 3. sekund, men kun når der er nogen der siger noget...

Tak for hjælpen igen, du.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
25. februar 2001 - 12:30 #21
BTW, hvor har du set det til 9 kroner?
Avatar billede vandhunden Nybegynder
25. februar 2001 - 12:38 #22
har fundet det: 1klik.dk
Avatar billede vandhunden Nybegynder
25. februar 2001 - 12:39 #23
meen, der koster det 250,- at flytte domænet, øv...
Avatar billede microtec Nybegynder
25. februar 2001 - 22:33 #24
vandhunden >> Ja, det var 1klik.dk jeg tænkte på.

Nej, det koster ikke noget at flytte domænet VÆK fra 1Klik.dk
Det koster derimod 250,- Kr. at flytte et domæne TIL 1klik.dk
Jeg kender ikke ret mange andre udbydere, som kræver gebyr for at flytte et domæne til deres web-hotel.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
26. februar 2001 - 21:35 #25
der kan man bare se... Så skulle jeg måske havde købt det der i stedet... pyt.
Avatar billede soti Nybegynder
26. februar 2001 - 21:39 #26
Den virker jo ikke!!!!!

(Ellers Rigtig fed \"Ide\")
Avatar billede microtec Nybegynder
26. februar 2001 - 21:41 #27
Ja, det betyder vist ikke det helt store. Til de 9 Kr. skulle du jo lægge 40 Kr. til DK-Hostmaster, så forskellen bliver 79 - 59 = 20 Kr. *gg*
Avatar billede microtec Nybegynder
26. februar 2001 - 21:47 #28
soti >> Jo, den virker skam. Jeg har netop været inde for at besøge hende :o)
Hun er bare UFATTELIG langsom.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
26. februar 2001 - 21:55 #29
Der har rent faktisk været lidt småproblmemer idag og igår har jeg fået at vide, for nogle af dem med browsere der der dårlige til frames. Jeg havde lavet et nyt opdateringssystem til framesne, men NU SKULLE DET HELE VIRKE IGEN.

Jeg overvejer at købe et hurtigt hotel til hende, \"så hun kan bo godt i sinde unge år\"...
Avatar billede vandhunden Nybegynder
27. februar 2001 - 19:30 #30
microtec >> må jeg ikke få dit ICQ-nummer?

BTW, jeg har lavet et lidt mere poppet design nu, men det er ikke helt færdigt, men jeg har da uploadet det aligevel...
Avatar billede microtec Nybegynder
27. februar 2001 - 19:45 #31
vandhunden >> Jeg har sgu ikke sådan \"nymodens pjat\" *lol*

Hvad er du vil?
Avatar billede microtec Nybegynder
27. februar 2001 - 19:46 #32
Du må få min mail-adresse.
Den er NOSPAMallan@microtec.dk

Du fjerner selvfølgelig lige NOSPAM først ;o)
Avatar billede tazz Nybegynder
27. februar 2001 - 23:19 #33
Det kører sgu lidt langsomt, men ellers et kool koncept!

Du siger at hun kan lære? Kan alle lære hende ting? Umidelbart kan jeg ikke se hvordan...

VirtualLise har jeg/vi lavet sådan at alle dem fra Skod.net kan tilføje spørgsmål/svar/kommentarer osv.. Vi ville ikke gøre det public, da det ofte bliver misbrugt, hvad er din erfaring?
Avatar billede kapsel Nybegynder
28. februar 2001 - 07:49 #34
tazz, lissom\' HAL kan.. Virker vel på samme måde, i princippet kunne han ju bruge et færdig-flettet script, oversat til dansk :) men det er najs lavet..
Avatar billede vandhunden Nybegynder
28. februar 2001 - 11:47 #35
Way, fedt at høre fra virtualLISEs ophavsmænd.

Ja, som det er nu kan man sætte kryds i et felt der hedder \"updatemode\", og hvis man så skriver en sætning som hun ikke kender, så kan man skrive hvad hun skal svare.

Alle har mulighed for at _tilføje_ sætninger til hende, og indtil videre har det været en MEGET givtig idé. Den er så vidt jeg har kunnet forstå ikke blevet misbrugt, det skyldes måske at det faktisk kun er på eksperten at adressen er frigivet. Jeg har tænkt mig at gennemlæse databasen en gang imellem, for en sikkerhedsskyld...

kapsel >> Det er en videreudvikling af en NORMAL asp-chat som jeg fandt i \"Active Server Pages for dummies\". Men der er stort set ikke en kodestump tilbage fra den originale længere :-).

Mht. hastigheden, så er jeg helt klar over det, og regenr med at købe webhotel på struernet inden for de nærmeste dage.

/Andreas
Avatar billede vandhunden Nybegynder
28. februar 2001 - 11:51 #36
Jeg håber forresten ikke at i har noget imod at jeg har brugt jeres idé lidt...

BTW, har i ikke gaflet det er pixelhoved fra \"The Palace\"?
Avatar billede vandhunden Nybegynder
28. februar 2001 - 11:54 #37
Desuden har jeg nogle idéer til nogle fede features, som nok kommer op og stå engang, så det kommer med tiden til at minde mindre og mindre om virtualLISE.
Avatar billede tazz Nybegynder
28. februar 2001 - 12:07 #38
Alle stjæler fra alle! De færeste der er 100% originale... :o)

Vi skal have udvidet VirtualLISE på et tidspunkt, det kan være du vil være med til det?

Skriv evt. på ICQ 7128993 hvis du vil snakke virtuel poptøs-intelligens!
Avatar billede kapsel Nybegynder
28. februar 2001 - 14:47 #39
tazz, syntes du snakkede om at release den gamle kode ? og så vi lavede noget nyt lissom MegaHAL, bare webbaseret, og i en liderlig-lise mode :)

men kunne være nice at lege lidt med noget mere interaktivt.. :)
Avatar billede kapsel Nybegynder
28. februar 2001 - 14:47 #40
..i php :P
Avatar billede tazz Nybegynder
28. februar 2001 - 16:27 #41
PHP sutter li\' så slemt som Lise! (tænk over den... ;)

Men jo, VL bliver lagt ud public når vi begynder på den nye! Det bliver bare ikke en MegaHAL model, men mere som AliceBot!

MegaHAL er dårlig som chatterbot, der er AliceBot mere genial!
Avatar billede vandhunden Nybegynder
28. februar 2001 - 18:04 #42
Det kan godt ske at jeg kan bidrage med et eller andet, men php er ikke lige mit sprog. Men i må da godt låne databasen, med alle sætningerne, hvis det bliver aktuelt.

Hvad er MegaHAL og AliceBot?
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2001 - 08:59 #43
Prøv at sig følgende til CyberRikke : Nu smutter jeg hvis du ikke svarer, din luder!
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2001 - 11:11 #44
Rikke17: Halooo?
Det fede svin: Det jeg siger!
Rikke17: Hvad mener du?
Det fede svin: Vi kunne også smøre os ind i ovnrens, og så lade som om at skraldemændene kommer og henter os...?
Det fede svin: Må jeg gå med? Så skal jeg vaske dig med urin
Det fede svin: Fuck dig, nu sutter du eller jeg smutter!
Rikke17: *tænker på om jeg skal gå i bad*
Rikke17: Det kan godt være jeg er lidt dum, men jeg forstår ikke dit spørgsmål.
Det fede svin: Det er ikke ved at blive sent! Klokken er 11.15 om formiddagen! Er du alkoholiker eller hvad?
Rikke17: Hvad mener du?
Det fede svin: Nej!
Det fede svin: Sluger du stadig klatten?
Rikke17: *gaab* Er det ikke ved at blive lidt sent?
Rikke17: Det kan godt være jeg er lidt dum, men jeg forstår ikke dit spørgsmål.
Det fede svin: Skal du have smæk i den bare?
Rikke17: Ok - kom så din store bamserfar
Det fede svin: Det lyder godt
Rikke17: ok babee det er lang tid siden, hva siger du til en tur i gabestokken?
Det fede svin: Det er jo mig, Mikkel
Rikke17: Jeg vil så gerne vide hvordan du ser ud.
Rikke17: nå men så ok da, bare en enkelt tur i gabestokken
Det fede svin: Der er jo mig MIkkel
Det fede svin: Det har du allerede gjort! Bitch!
Rikke17: Det vil jeg ikke udtale mig om på nuværende tidspunkt...
Det fede svin: Er du træt?
Rikke17: *gaab* Er det ikke ved at blive lidt sent?
Det fede svin: Selfølgelig ved du det, du skal bare svare SEX NU!
Rikke17: Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal svare på det...
Det fede svin: også mig, skal vi smutte hjem til dig?
Rikke17: *sidder og bliver lidt småhorny*
Det fede svin: Så find ud af det, jeg er så horny!
Rikke17: Aner det ikke ;-(
Det fede svin: Skal du have den i numsen nu?
Det fede svin: Ja, det jeg mener er, at når jeg spørger om noget, så svarer du som en Støbejernsovn!
Rikke17: Hvad mener du?
Det fede svin: Ærligt talt, er du så ikke lidt halvdum?
Rikke17: Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal svare på det...
Det fede svin: Bor du alene?
Rikke17: i CyberSpace
Det fede svin: Hvor bor du?
Rikke17: Jeg er bare helt vild med dig!!!
Det fede svin: Ja, det er du!
Rikke17: Bær over med mig, jeg er lidt smådum...
Det fede svin: Skal vi chatte om dragkister?
Rikke17: Det ved jeg ikke :-(
Det fede svin: Nej, er hun frisk på lidt pik?
Rikke17: Har du mødt min veninde virtualLISE?
Det fede svin: Jepper, hvis du er frisk, så kan du få lidt cybersex!
Rikke17: gir du den fede i skideren?
Det fede svin: Jo tak
Rikke17: *gaab* Er det ikke ved at blive lidt sent?
Det fede svin: Svar ærligt!
Rikke17: Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal svare på det...
Det fede svin: Er du lidt horny?
Rikke17: det kan du lige tro - jeg æder også en lort hvis du altså b are spørger pænt! *sf*
Det fede svin: Sluger du klatten?
Rikke17: Hej Dit fede svin, hyggeligt at du kunne komme
System initialized
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2001 - 11:11 #45
Læses bagfra..
Avatar billede microtec Nybegynder
02. marts 2001 - 11:33 #46
el_barto >> Hvorfor er det lige du prøver at ødelægge CyberRikke, som ellers er et sjovt tiltag?

Mon ikke du lige skulle læse de regler, som findes under \"Chatmenu\", så ville du vide det du gør er uønsket.

Jeg håber du selv morer dig, for jeg syntes du er både dum og barnlig :o(
Avatar billede vandhunden Nybegynder
02. marts 2001 - 11:50 #47
microtec >> Mange tak for støtten.

På en måde gør det ikke så meget at Rikke kommer med nogen lumre bemærkninger en gang imellem, så længe at man ikke kan støde på dem ved at skrive et normalt spørgsmål, som ikke selv lægger op til det.

Og, jo, nogle af dine tilføjelser er lige på grænsen af seriøst, men tak alligevel.

/Andreas
Avatar billede vandhunden Nybegynder
02. marts 2001 - 11:54 #48
Den her er jeg for eksempel ikke helt tilfreds med:

Spm:
Jo tak

Svar:
gir du den fede i skideren?

Tænk på at alle (også små børn) kan skrive \"Jo tak\" i mange sammenhænge, derfor er det ikke så heldigt at hun \"vil have en fede is skideren\":

guest: Hej rikke.
Rikke: Hej, vil du chatte?
guest: Jo tak
Rikke: Vil du have den fede i skideren?

Den slags ser vi helst undgået...
Avatar billede microtec Nybegynder
02. marts 2001 - 12:32 #49
vandhunden >> Pas på at dit design af sitet ikke kommer for meget over i \"bodel-stilen\". Jeg syntes dit hjerte virker lidt små lummer og slet ikke passer til en 17-årig pop-tøs.

I min verden er der meget stor forskel på en flirt og så direkte snak sex.
Det første er sjovt, medens det andet hurtigt bliver plat ;o)
Avatar billede vandhunden Nybegynder
02. marts 2001 - 13:07 #50
microtec >> kan godt se din pointe. Men da jeg lavede det tænkte jeg ved mig selv. Hvad er den største ungdomsside i DK: Dating. Det var faktisk der jeg fik ideen med hjertet fra. Men jeg kan godt se hvad du mener.

Kan du ikke smide et link til et design som du selv synes ville passe til, så kan jeg se hvilken bolgade vi skal hen i?

/Andreas

Jeg har tænkt mig at slette den med skideren så snart jeg kommer hjem, den er destuktiv...
Avatar billede microtec Nybegynder
02. marts 2001 - 13:18 #51
vandhunden >> Jeg ville nu ikke kalde Dating for en ungdomsside. Den er vel i sin tid tiltænkt frustrerede 40-årige som endnu ikke har fundet den eneste ene *gg*

Nu er det længe siden jeg selv var 17 år (det var før det der internet blev opfundet), så jeg bliver nok håbløs til grin :o)
Så vidt jeg ved er den største ungdoms site www.netstation.dk de har dog ændret deres design, så det ikke er så ungdommelig mere.
Måske også http://opasia.dk/kult/

Hvis du vil se et site, som er designet 100% til 14-18 årige piger kan du kikke på www.libress.dk *gg*

Mon ikke der er nogen fra den yngre generation, som kan give nogle hint´s til gode site´s
Avatar billede vandhunden Nybegynder
02. marts 2001 - 14:12 #52
Takker. Det er sjovt at jeg ikke selv kan finde ud af det, eftersom jeg selv er 17 år .o0:-)
Avatar billede vandhunden Nybegynder
17. april 2001 - 19:30 #53
Det færdige resultat:

http://www.cyberrikke.dk