Avatar billede okpixel Nybegynder
27. juli 2004 - 18:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

pris per døgn

et stort spm med mange mange svar >

hvad koster det ca. i kr. at have en pc(ganske almindelig ibm workstation), med tilhørende skærm kørende i døgnet?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
27. juli 2004 - 18:32 #1
Skaf/køb en sådan 'dims':
http://www.harald-nyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=9693&n=60105

... så vil man blive noget forskrækket over hvad diverse 'el-dimser' i ens hjem bruger i døgnet...
Avatar billede webmasterdk Praktikant
27. juli 2004 - 18:51 #2
uden skærm ville det ca. (afhængig af konfiguration) trække 70w, det er på et døgn 1.68KWatt.
Så skal du bare vide hvor meget du betaler per kilowatt og gange med det.
Avatar billede okpixel Nybegynder
27. juli 2004 - 22:52 #3
så er det en halv dyr fornøjelse at have computer :(

pris hos københavns energi:

pris per Kw          = 17,94
antal Kw              =  1,68
------------------------------
pris u/skærm i Kr    = 30,14
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2004 - 01:52 #4
det mener jeg nu ikke passer helt.
forbruget måles i kWh altså kilo,Watt,timer
d.v.s 1000 watt i en time.
prisen er ca. 1,38 kr pr kWh
http://www.energinord.dk/frameset.htm?f=/dk/priser/
så hvis din computer trækker 300 W max
er det 0,3 kWh x 24 timer = 7,2 kWh
pris: 1,38 kr/kWh x 7,2 kWh = 10 kr.
Avatar billede tjaz Nybegynder
28. juli 2004 - 01:54 #5
en ganske alm. computer uden diverse "wild" hardware skal du regne med koster ca 8-10 kr. om dagen
Avatar billede webmasterdk Praktikant
28. juli 2004 - 07:50 #6
okpixel > Tror/håber du har fået nogle forkerte tal hvad prisen angår!

de_thomas > Men nu er det heldigvis sjældent at en pc trækker 300watt!
Det er da højest lamer/gamer pc'ere der kommer derop i nærheden.
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2004 - 21:33 #7
takker