Avatar billede ewp Nybegynder
27. juli 2004 - 18:04 Der er 5 kommentarer

Se billede i fuld størrelse

Jeg har alle mine fotos samlede i mapper på min harddisk. Når jeg åbner mapperne, får jeg billederne præsenteret, som thumbnails.
Tidligere var det sådan, at jeg kunne se billederne i fuld størrelse, når jeg dobbeltklikkede på en thumbnail.
Det sker ikke mere. Nu får jeg følgende meddelelse: "VCW.exe blev ikke fundet. Dette program skal bruges til at åbne filer af typen, ImageFile"."
Hvad kan jeg gøre for at finde/indsætte den manglende fil?
Avatar billede cp1 Nybegynder
27. juli 2004 - 18:12 #1
hvilket program plejede at åbne billederne ? og hvilket system bruger du ?
Avatar billede ewp Nybegynder
27. juli 2004 - 18:26 #2
Windows billedprogram Image File? Styresystem Windows XP pro
Avatar billede old-faithful Praktikant
27. juli 2004 - 19:21 #3
Hvis du siden har installeret et andet program der kan bruges til at se billeder, kan det have ændret ved indstillingerne (for hvilket program der skal bruges til at åbne billederne). Hvis programmet ikke er blevet korrekt fjernet igen (slettet?), ved din computer således ikke hvordan den skal åbne billederne (VCW.EXE var sandsynligvis et program der kunne bruges som billedfremviser).

Prøv evt. at højreklikke på et billede, og tryk på "Åbn med...". Tryk derefter på "Vælg program...". Her kan du vælge hvilket program du vil bruge, når du skal åbne billedfiler.

Hvis du har et program der hedder "Windows Billede- og Faxfremviser", så vælg dette. Sæt flueben i "Brug altid det valgte program" (for at sikre dig at indstillingerne gemmes), og tryk på OK. Så burde det virke.
Avatar billede old-faithful Praktikant
18. november 2006 - 14:49 #4
Der sker vist ikke mere i denne tråd. Lukketid?
Avatar billede old-faithful Praktikant
02. januar 2008 - 16:58 #5
Fandt du en løsning på problemet?