Avatar billede ewp Nybegynder
27. juli 2004 - 17:42 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Vedhæftet jpg fil

Når jeg forsøger at åbne en vedhæftet fil i Outlook, får jeg følgende svar:
"Den angivne fil blev ikke fundet".
Hvis jeg forsøger at gemme filen, f.eks. på skrivebordet, får jeg dette svar:
"URL-adressen kan ikke gemmes i en fil. Denne fil kan ikke findes. Kontroller, at den korekte sti og det korte filnavn er angivet".
Hvad kan der være galt. Jeg har tidligere kørt med office XP, og da var der ingen problemer, men nu kører jeg Office 2000.
Jeg har geninstalleret Windows XP og Office 2000, men det hjalp ikke.
Avatar billede halifax Nybegynder
27. juli 2004 - 17:48 #1
Du skal ind i Indstilinger for Outlook og tillade, at vedhæftede filer kan åbnes/gemmes. Af sikkerhedsgrunde er det som standard slået fra.
Bruger ike Outlook og kan derfor ikke oplyse de nøjagtige menupunkter, som du skal bruge, men du bør kunne finde den indstilling selv.
Avatar billede ewp Nybegynder
27. juli 2004 - 18:45 #2
Hej Halifax,
Har forsøgt at fine, hvor jeg kan tillade, at vedhæftede filer gemmed/åbnes. Da du ikke selv bruger outlook, må jeg så håbe på, at andre ser spørgsmålet og er i stand til at hjælpe mig.
Foreløbig TAK, ewp
Avatar billede vejmand Juniormester
27. juli 2004 - 19:22 #3
Hvis det er fordi Outlook blokerer for filen, kan du ikke ændre dette.
Der er en hel stribe af filtyper som automatisk blokeres af sikkerhedsmæssige grunde.
Hvis du alligevel vil modtage filen, skal du ha afsender til at omdøbe filen, samt få afsender til at fortælle dig hvad du skal omdøbe den til efter du har gemt den.
Tryk på F1 når du står i Outlook, vælg Indeks, skriv blokere, dobbeltklik på blokere under "Eller vælg nøgleord"  og dobbeltklik på "vedhæftede filtyper, der blokeres af...."
Her får du en liste over filtyper som Outlook ikke kan modtage.
Ved ikke om det er problemet, men det er da en mulighed  ;-)
Avatar billede hcma Novice
27. juli 2004 - 20:37 #4
for det første blokerer Outlook2000 IKKE som standard for *.jpg filer, så der burde ikke være problemer med hverken at gemme eller åbne dem.
Prøv at checke din firewall om den er sat til at blokere.
Hvis ikke, kan du prøve følgende:
1. Åbn editoren til registreringsdatabase (start --> kør --> regedt32.exe (eller regedit.exe))
2. Find nøglen: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Outlook\Security
3. Opret en ny "String" ved navn "Level1Remove" indeholdende de værdier du ønsker, fx exe;com;bat
Nu vil exe, com og bat filer ikke bliver blokeret i Outlook 2000.

Ovennævnte er klippet fra: http://www.riversen.dk/?side=tips.php#outlook
Avatar billede ewp Nybegynder
27. juli 2004 - 22:16 #5
Hej catbody,
Jeg har prøvet at oprette en ny string i registreringsdatabasen, som du foreslog. Det hjalp intet.
Derefter gik jeg ind på det link, du vedhæftede, og downloadede "Registry hack til Otlook 2002", som skulle klare problemet.
Det hjalp heller ikke.
Jeg har ingen firewall, så det kan ikke være det der blokerer Jeg har Norton Antivirus, og jeg har SpywareBlaster. Kan det være herfra, der blokeres?
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2004 - 23:36 #6
Er du sikker på, at det er filen du har fået tilsendt og ikke en genvej til filen. Det giver nemlig denne type meddelelse, fordi stien til filen ikke kan findes, da den jo ligger hos modtageren.
Avatar billede hcma Novice
28. juli 2004 - 00:10 #7
tror også at hov-sa har ret.
Avatar billede ewp Nybegynder
28. juli 2004 - 08:51 #8
Der er 4 andre, der har fået den samme mail med samme vedhæftede foto, og de har ingen problemer med ar åbne elle gemme jpg filen.
Avatar billede vejmand Juniormester
28. juli 2004 - 09:15 #9
Er det muligt at videresende filen?
Hvis ja, så prøv at sende den til kkkk[snabela]c.dk
Så vil jeg tjekke hvordan min Outlook Express håndterer den.
Måske har den taget skade undervejs?
Avatar billede hcma Novice
28. juli 2004 - 10:04 #10
du er også velkommen til at sende den til mig (jeg benytter Outlook2000)
hcma(hos)hcma.dk  (erstat (hos) med @)
Avatar billede hcma Novice
29. juli 2004 - 20:50 #11
så har jeg modtaget jpg-filen.
Samme problem hos mig:
1: prøvede at gemme den og så poppede der samme meddelelse op: "URL-adressen kan ikke gemmes i en fil. Denne fil kan ikke findes. Kontroller, at den korekte sti og det korte filnavn er angivet".
2: prøvede så i stedet at åbne den: det var problemløst. den blev åbnet helt normalt i Photoshop. Lukkede herefter Photoshop ned igen.
3: Hoppede så tilbage til mailen og den vedfæftede fil. Dobbeltklikkede på filen og valgte så "Gem som"  og NU ER DER INGEN PROBLEMER MED AT GEMME. Der kommer ingen meddelelse op om at URL.....osv....
MÆRKELIGT (eller måske ikke for nu er der jo en URL via mappen OLK7 i temp.internet files)
Jeg kan ikke gennemskue det, men har altså nu hverken problemer med at åbne eller gemme den vedhæftede *.jpg
Avatar billede ewp Nybegynder
01. august 2004 - 00:07 #12
Jeg har prøvet at gå frem som du har gjort, mendet ændrer inter. Jeg brugte dog ikke Photoshop, men Microsoft Picture It.
Jeg kan godt åbne Picture IT, men får følgende besked (som jeg lukkerned): "Microsoft Picture IT! Photo blev ikke fundet. Procedureindgangspunktet blev ikke fundet i Dll biblioteket. The database has been corupt. Please reinstall the folloving applikation to restore the database Microsoft Picture It Photo Studie 2002.
Jeg har prøvet at reinstallere ialt 4 gange, og det hjælper ikke.
Avatar billede hcma Novice
01. august 2004 - 09:34 #13
har du prøvet at åbne filen med et andet program?
Højreklik på filen -> Åbn med og så vælg program
Avatar billede ewp Nybegynder
01. august 2004 - 10:22 #14
Når jeg højreklikker på filen får jeg flg. valgmuligheder: Åbn
                Udskriv
                Gem som
                Kopier
                Marker alt
Det eneste jeg kan gøre er at bruge "GEM SOM" og lægge filen i Dokumenter/billeder. Her kan jeg åbne den
Avatar billede hcma Novice
01. august 2004 - 10:48 #15
er der ikke en ekstra mulighed lige under Åbn ?  Når jeg højreklikker på en fil får jeh følgende valgmuligheder:
Åbn - Abn med - Scan - Omdøb og en hel masse andre muligheder som ender med Egenskaber.  Prøv at vælge Åbn med  og IKKE Åbn.
Hvis det ikke virker, prøver vi lige en anden mulighed:
Du skal skifte fil-associationer (bestemmer hvilket program som skal åbne en filtype, når man dobbeltklikker på den)
Hvis du vil have Ms Picture It til at være "standard-prgram" til at åbne *.jpg med skal du følge denne procedure:
http://www.hcma.dk/skift_filassociationer.htm    (i eksemplet har jeg valgt at IrfanView skal åbne JPEG, men proceduren er den samme for alle filtyper)
Avatar billede ewp Nybegynder
01. august 2004 - 11:16 #16
Muligheden "Åben med" er ikke hos mig.
Istedet brugte jeg det medsendte link og valgte "Microsoft Photo Editor", og det virker.
Tak for hjælpen
Avatar billede ewp Nybegynder
01. august 2004 - 11:36 #17
Hvordan får jeg dig ind under "Accepteret" og lukket for spørgsmålet
Avatar billede hcma Novice
01. august 2004 - 15:43 #18
jeg laver et svar og så går du bare helt ned til venstre og markerer mit navn og trykker så eefterfølgende på accepter-knappen