Avatar billede keenni Nybegynder
27. juli 2004 - 17:12 Der er 4 kommentarer

Hjælp med harddisk

Min anden harddisk har en læsningsfejl som ikke kunne laves, så jeg købte en ny 120 gb ( den anden var 80 gb )

Men efter jeg skiftede harddiske og tændte min computer, reagerer computeren overhovedet ikke, den tænder ikke skærmen. Man kan høre harddisken skratter i 2 - 3 sec. og så begynder computeren uafbrudt at lede efter cder på min brænder og dvd drev. Sætter man en i, lyder det som om den bliver ved med at lede efter cder. Jeg prøvede at sætte den gamle i igen, men nu gad den heller ikke.

Jeg kan kort sagt ikke få gang i min computer, hverken med den gamle eller nye harddisk. Computeren tænder som den skal, men skærmen reagerer ikke og det lyder ikke til computeren arbejder særlig meget..

Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre? På forhånd tak
Avatar billede peet-49 Novice
27. juli 2004 - 17:15 #1
Sidder HD alene på kablet?
Avatar billede re-flex Nybegynder
27. juli 2004 - 17:23 #2
Tjek at alle kabler sidder fastgjort ordentligt.

At skærmen ikke tænder kan skyldes at du måske har kommet til at skubbe til dit skærmkort, da du skiftede HDD'er
Avatar billede terrak Nybegynder
27. juli 2004 - 17:35 #3
Hvis du bruger IDE kabler skal den røde streg vende mod stikket til strøm - med mindre de er sikret så de ikke kan vendes forkert.
Er den vendt forkert, plejer det dog kun at resultere i at den ikke finder noget som helst tilsluttet til IDE.

Omme bag på harddisken burde der også sidde en jumper(et lille plastikstykke der forbinder 2 pins). Hvis den er sat til master, duer det ikke at du sætter midterstykket(slave) på IDE kablet, til harddisken. Forklaring på hvordan jumperen skal sidde, burde være beskrevet på en label, på harddisken.

Men det ved du vel godt hvis du har rodet med computere før :)
Avatar billede keenni Nybegynder
28. juli 2004 - 02:44 #4
Jeg har stort set tjekket alle stik på min computer.. Kan det måske være bundkortet der er brudt sammen?