Avatar billede googolplex Novice
27. juli 2004 - 11:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Eksternt HD vil ikke tømmes

Jeg har en ekstern 120GB HD delt op i 3 partitioner, 2 med 40GB, en med resten.

Jeg har slettet alt på den ene partition og kørt diskoprydning, men der er 1,66GB som jeg ikke kan slette. Hvad kan det være?
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
27. juli 2004 - 12:31 #1
kan du se det der ikke kan slettes ?

og hvis nej, hvordan ser du så at der er 1,66 GB tilbage ?
Avatar billede googolplex Novice
27. juli 2004 - 13:42 #2
Nej, disken virker tøm, der står bare Anvendt Plads 1,66GB under egenskaber.
Avatar billede googolplex Novice
27. juli 2004 - 13:42 #3
tøm = tom
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
27. juli 2004 - 13:51 #4
ok, har du din stifinder til at vise skjulte filer og systemfiler ?

desuden vil der altid blive brugt noget plads til den såkaldte Filtabel.
Filtabellen er en liste over alle filer på harddisken og hvor de er placeret.
Ved formatering reserveres en portion af disken til filtabellen, men hvis man lægger rigtig mange filer på disken, kan det være nødvendigt at bruge mere plads til filtabellen. men selvom filerne efterfølgende slettes, bliver den ekstra plads til filtabellen (så vidt jeg husker) ikke frigivet.
Det kunne være forklaringen.

En formatering kunne derfor give et bedre resultat.
Avatar billede googolplex Novice
27. juli 2004 - 16:59 #5
Ja, den viser skjulte filer. Jeg brugen den som backup, så der flytter og slettes STORE mængder filer hver uge, måske det er en kæmpe filtabel ?
Avatar billede googolplex Novice
27. juli 2004 - 17:03 #6
Jeg formaterer partitionen, tak for ideen, læg et svar :)
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
28. juli 2004 - 09:18 #7
det er i hvertfald en mulighed.
her er et svar.
:-)
Avatar billede googolplex Novice
28. juli 2004 - 10:19 #8
Synes i øvrigt det er underligt, at man ikke kan lave en FAT32 formatering under XP :(
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
28. juli 2004 - 10:29 #9
det er fordi Micro$oft vil have folk til at skifte til NTFS.

Tror nok man kan formatere med Fat32 på partitioner op til 32 GB (så vidt jeg husker)
Avatar billede googolplex Novice
28. juli 2004 - 10:39 #10
Jeg bruger Partition Magic, det går godt nok, men det kommer et par fejl i slutningen...

Nå, pyt :)