Avatar billede r123 Nybegynder
27. juli 2004 - 11:07 Der er 14 kommentarer

Vedr. Norton Ghost 2003

Hej jeg har et lille problem , jeg har et image til at ligge på en ekstern hardisk. Dette image vil jeg gerne have installeret på C:\ men når jeg kommer ud i dos versionen af ghost kan den ikke finde mit usb drev..nogen der ved en lønsning på dette ???

På forhånd tak
Avatar billede peet-49 Novice
27. juli 2004 - 11:18 #1
Du skal have USB for DOS enablet i bios.
Avatar billede r123 Nybegynder
27. juli 2004 - 11:21 #2
hmm tjekker lige, er d noget jeg sætter til inde i bios'en ?
Avatar billede r123 Nybegynder
27. juli 2004 - 11:22 #3
hov sorry , d har du jo skrevet
Avatar billede peet-49 Novice
27. juli 2004 - 11:22 #4
Du sætter det i bios.
Avatar billede r123 Nybegynder
27. juli 2004 - 11:25 #5
hmm jeg er ikke så god til dette ?, kan du guide mig lidt. ( jeg har p4 bundkort), jeg går ind i advanced - og derfra ?
Avatar billede peet-49 Novice
27. juli 2004 - 11:30 #6
Har du ikke manualen til dit bundkort? der findes et utal af biosopsætninger. Der sker ikke noget ved, at blade bios igennem, så bliver du også mere dus med din bios.
Avatar billede r123 Nybegynder
27. juli 2004 - 11:36 #7
tjaaa det har du ret i , man kan d evt være den funktion der hedder removable media support ?, (står til disabled)
Avatar billede peet-49 Novice
27. juli 2004 - 11:41 #8
Det lyder rigtit, sæt den til enable, husk save and exit, ellers kan bios ikke huske de nye indstillinger.
Avatar billede r123 Nybegynder
27. juli 2004 - 12:04 #9
hmmm nu sker der en masse ting, meeen , den siger at "cant find drive with specified disk identification. you may need to load additional drivers to access this drive)

hvis det er kan du så komme med andre muligheder for installitionen ?, feks ligge imaged over på C:\ ?
Avatar billede peet-49 Novice
27. juli 2004 - 12:15 #10
Jeg bruger ikke selv image; men ghost-hvor jeg laver en tro copy af HD
En del af mine kollegaer bruger image, de brænder image på cd, og loader derfra.
Avatar billede r123 Nybegynder
27. juli 2004 - 12:38 #11
det er også et ghost jeg har lavet og prøvet at installerer..
Avatar billede r123 Nybegynder
27. juli 2004 - 14:05 #12
kan det være noget med at min eksterne hardisk kører med ntfs systemet ?, og derfor ikke kan findes i Dos, ?,
Avatar billede dennisbj Nybegynder
27. juli 2004 - 17:35 #13
ja dos kan ikke læse perfekt i nfts, det skal være fat32.. hvorligger du den ikke over på en cd (er) (dvd)
Avatar billede r123 Nybegynder
27. juli 2004 - 22:22 #14
jeg har siddet og pillet en del med d nu , meeen det virker ikke helt, jeg har prøvet at dl "duse" driver til usb i Dos, men d virker ikke helt inu den har stadig problemer med at finde min eksterne hardisk ( som er 1 almindelig hardisk i en hardisk skuffe), hvis dette skulle gøre en forskel.