Avatar billede maja Nybegynder
07. oktober 1999 - 14:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan printer jeg en listboks ud?

Hvordan printer jeg nemmest en listbox ud eller en del af en form?
Avatar billede driis Nybegynder
07. oktober 1999 - 19:24 #1
I Viual Basic kan du printe en hel form ud ved at vælge Print i menuen filer, og derefter under "Print What" vælge Form Image. Alternativt: Hvis du kun skal bruge en del af formen, tryk <Print Screen>, gå ind i et grafikprogram og tryk <Ctrl+V>. Du har oprettet skærmbilledet i grafikprogrammet, og du kan nu beskære det som du lyster før udprintning :-)
Avatar billede maja Nybegynder
13. oktober 1999 - 00:21 #2
Når jeg bruger Printform-kommandoen får jeg kun det skærmdomp minus min listboks. Det jeg skal bruge er koden til en cdmbutton der udprinter dataerne i listboksen pænt på papir ved tryk på knappen
Avatar billede kbhansen Nybegynder
15. oktober 1999 - 22:39 #3
Pænt ? Det er jo relativt... Men hvis du vil have en pænere resultat end VB normalt kan lave, vil jeg anbefale dig at itererer listboksen,

for i = 1 to list1.count

og så smide hvert element ind i et word objekt (hvis der altså er word på maskinen). I word objektet kan du jo nemt printe, og du kan jo eventuelt lave et dokument, på baggrund af en flot .DOT fil, som du allerede har sat op med logo/fonte/farver osv...