Avatar billede theguru Nybegynder
26. juli 2004 - 23:32 Der er 9 kommentarer

Optiske pissemus!

Fuck! Jeg skal snart til kiropraktor på grund af spændinger i nakke, arm, håndled og fingre. Grunden er den simple at de fucking optiske mus kører ad røven til.

De ryster og hakker og det er hamrende besværligt at få dem til at ramme det sted, man har brug for. Isæt skrå bevægelser sker i en usikker, rystende bevægelse.
Nogle gange ender markøren så pludselig 1km i en ukendt retning på 1 mikrosekund hvilket har kostet mig en del liv i diverse spil.

Min mus (eller mine mus) er typisk Logitech af varierende alder, f.eks. denne Logitech Optical Cordless Mouse (næsten ny). Kører på en icemat, men andre overflader har været prøvet, papir, sten, træ, glas, gulvtæppe, væg - you name it.

Markøren hopper og danser rundt som om den blev styret af en spastisk mand på 95 år. Det er enormt belastende. Jeg har haft 4 optiske mus, nogle trådløse men fælles for dem alle er, at de gamle mekaniske analoge mus med hale er en faktor 100 bedre end alt det nye skod-pis.

Hvorfor? Jeg fatter intet.

Har du prøvet at skifte batterier: Ja
Har du prøvet med andre musemåtter: Ja
Har du prøvet at flytte modtageren: Ja
Har du checket at der ikke er andre ting der støjer: Ja
Har du prøvet at stille computeren andre steder: Alle mus, uanset mærke, uanset PC, uanset om det er på kontoret, hjemme, i bilen, i campingvognen kører lige dårligt.
Har du prøvet at skifte kanal: På dem som ikke selv kan finde ud af det: Ja
Har du prøvet at kaste musen hårdt ind i væggen: Ja. Resultat:markøren holdt op med at bevæge sig rystende - den holdt faktisk helt op med at bevæge sig...

Nogen der har nogen gode erfaringer?

Venlig hilsen

Bjørn.
Avatar billede ferdinand.k Mester
26. juli 2004 - 23:41 #1
har du forsøgt at rense dem for møg? jeg har selv en optisk som begynder at hoppe frem og tilbage, men så fjerner jeg det møg der sidder rundt om det optiske øje, hvorefter det virker igen...
Avatar billede krogsager Nybegynder
26. juli 2004 - 23:53 #2
Jeg har en optisk mus (med kabel) som jeg jeg har brugt i ca. fire år, når jeg er borte fra kontoret, altså også der hjemme. -Jeg rejsere ca. 175 dage om året og der har aldrig været problemer (jo, på glasborde, etc. men ellers ikke) og den er aldrig renset.
Tværtimod synes jeg at de gamle kugler (alså musenes) skulle rengøres meget ofte.
Alstå 5 stjerner til optiske mus fra mig.
Avatar billede krogsager Nybegynder
26. juli 2004 - 23:55 #3
Det kniber lidt med at stave altså :)
alså = altså
alstå = altså
Avatar billede redhat9user Nybegynder
26. juli 2004 - 23:58 #4
Gode erfaringer? Jada!

Jeg har en billig Logitech optisk til Linux, jeg har en lille optisk Memorex til 50,- incl. tastatur til den bærbare og fruen har en trådløs optisk. Børnenene har en trådløs optisk hver, der dagligt kører i saftevand os isrester. Både fruen og børnene kører med det værste Bill nogensinde har skabt i vrede: Win ME.

Alle mus virker fremragende omend de er lidt sarte med hensyn til underlag. Det bedste resultat har jeg med en måtte med lysegrå stofoverflade. Den er dog ikke så god til saftevand...

Jeg skal aldrig have en mekanisk mus igen.

Driverproblem?
Snask som nævnt af Ferdinand?
Avatar billede redhat9user Nybegynder
27. juli 2004 - 00:00 #5
krogsager >> Vi forlanger stavekontrol på Eksperten!!!
Avatar billede krogsager Nybegynder
27. juli 2004 - 00:07 #6
redhat9user>> jA go dte starks
Avatar billede msl55 Nybegynder
27. juli 2004 - 00:26 #7
jeg har også en logitech optisk trådløs mus, den rækker snildt 2m, men jeg kom til at lægge modtageren på en sådan måde at skærmen var mellem mus og modtager, det kunne den ikke lide.
Avatar billede meck Nybegynder
27. juli 2004 - 06:07 #8
Har du prøvet at putte teflon på fødderne??
Avatar billede theguru Nybegynder
27. juli 2004 - 09:16 #9
Ja, jeg har prøvet med teflon på fødderne, men det er hamrende svært at holde balancen bagefter :o)
Iøvrigt troede jeg at optiske mus kunne køre på næsten hvadsomhelst. På mit træ-bord kører den slet ikke.