Avatar billede cost Nybegynder
26. juli 2004 - 23:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Computer vil ikke starte, sort skærm,

Har et lille problem med en puter der ikke vil starte

Problemet er opstået pludseligt mellem 2 genstarter

der kommer ikke signal til skærmen og HD slår ikke igen, dog står mit DVD drev og søger konstant.

har prøvet at pille strømttikket til CPU ud og får derefter meddelsen med bios fejlkoden af cpuen ikke er intstalleret, denne fejl kommer kun når der ikke er strøm til cpu.

når grafikkortet ikke er installeret kommer der heller ingen fejlmeddelser

fjerner jeg datakablet fra en af mine HD begynder denne først at snurre der.

Hvad kan være årsag til dette

CPU/bundkort stået af??
Avatar billede cost Nybegynder
26. juli 2004 - 23:34 #1
har været ved at kigge i andre indlæg og har pillet alt overflødigt fra, nu melder post reporteren fra ASUS konstant System failed CPU test, er det en cpu der er død'+
Avatar billede d_pro Nybegynder
26. juli 2004 - 23:37 #2
Der er et eller andet hardware den er gal med. prøv at tage alle unødvendige ting fra, og hvis du har flere ram blokke så prøv med en ad gangen. Prøv reset CMOS'en som du gør med en jumper (Plejer være den nærmest ved batteriet). Og hvis du har mulighed, prøv med et andet grafikkort.
Avatar billede d_pro Nybegynder
26. juli 2004 - 23:38 #3
Det kunne godt lyde sådan hvis den siger det.
Avatar billede cost Nybegynder
26. juli 2004 - 23:39 #4
hehe--- lyder ikke spændende...  det er meget mystisk har en den diske i maskinen og det er først når jeg kobler alle disse til mit DVD drev begynder at opføre sig mystisk
Avatar billede cost Nybegynder
26. juli 2004 - 23:41 #5
underligt nok er den første begyndet at melde det med cpuen da alle enhederne var koblet fra!, efter vi har koblet dem til igen melder den dig det stadig.... kan det være strømf der ikke leverer den fornødne strøm mere
Avatar billede hottadpole Nybegynder
27. juli 2004 - 19:38 #6
Den fejl fra Asus Post Reporter skal du ikke lægge for meget vægt på. På en af minne venners maskine melder den glad cpu not installed hvorefter den booter videre. Prøv at nulstille bios enten ved at fjerne batteriet i nogle minutter eller ved at flytte den nødvendige jumper. Begge dele gøres med 220 v. kablet afmonteret.
Avatar billede cost Nybegynder
16. november 2007 - 11:29 #7
Lukker