Avatar billede prospero Nybegynder
26. juli 2004 - 21:21 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Overfør alle data fra gammel til ny Ericsson telefon?

Jeg har netop opgraderet min trofaste Ericsson T39 til en Ericsson K700. Nu vil jeg jo gerne have flyttet alle mine data over; Kontakter, sms'er, kalender events, indstillinger osv osv osv. Det er jo meget begrænset hvad der er gemt på sim kortet.

Findes der noget software der kan gøre dette? Eller er det noget jeg kan få gjort på et værksted?
Avatar billede tornoe Nybegynder
26. juli 2004 - 21:38 #1
kan du ikke bare overføre lidt ad gangen, og så bare gøre det flere gange, altså med sim-kortet?
Avatar billede prospero Nybegynder
26. juli 2004 - 21:44 #2
Nej, for det er mange ting som ikk kan gemmes på et sim kort. Fx hele min kalender kan slet ikke gemmes på sim.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
26. juli 2004 - 21:57 #3
Har du datakabel til begge telefoner?
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2004 - 23:47 #4
Jeg går ud fra at du IKKE har datakabel til begge telefoner,
da det ellers ville være en ren leg at flytte tingene over.
-
SMS'er kan du sikkert ikke flytte, ud over dem der kan være på SIM-kortet.
-
Alle kontakter kan sikkert sendes via IRDA og/eller Bluetooth.
-
Kalenderen, events osv. bliver nok lidt sværere.
-
Og indstillingerne er nok umuligt.
-
Hvis du har en bærbar computer, eller en computer m. enten IRDA, eller Bluetooth, kan du synkronisere først den gamle, og derefter den nye telefon, med denne.
Eller hvis du kender en der vil lægge computer til.
Det kan godt gøres uden at "ødelægge" den anden persons (outlook) hvis i inden i går igang, kopierer vedkomenes .PST fil til et sikkert sted, og opretter en ny, som i så bruger til at synkronisere i.
Dette er dog ikke en helt ukompliceret måde, men hvis man ved hvad man gør, er den dog ret ufarlig.
Avatar billede prospero Nybegynder
30. juli 2004 - 10:27 #5
En invetering i en Bluetooth USB stick, og lidt yderligere søgen på nettet løste problemet :-)

Der er en flink fyr som har lavet noget software til lige det brug:

http://www.christersson.org/index.php?page=software_phonebackup

Så nu har jeg alting flyttet over i min nye fon via bluetooth.
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2004 - 12:34 #6
tak for point, kunne du også flytte indstillingerne ?