Avatar billede alstrup Nybegynder
26. juli 2004 - 17:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sikker bestemmelse af ejer, admininstrator og teknisk kontakt

Jeg har lige brug for at se hvem der er ejer af mit eget domæne alstrup.net
og her i den forbindelse brug for nogle links til steder der kan det.
Kriterier:
- skal være pålidelig. dvs. opdateret.
- Jeg vil blive extra glad hvis du lige fortæller hvorfor det er en pålidelig kilde. ;-)
grunden er at jeg nu har slået det op tre steder og fået tre forskellige svar ??

Venligst Dan, og på forhånd tak

Sikkert ikke et svært spørgsmål, men vigtigt for mig, derfor de mange points (som jeg vil prøve at fordele efter bedste evne til kvalificerede svar)
Avatar billede alstrup Nybegynder
26. juli 2004 - 17:56 #1
Det er pga, flytning af dom til anden udbyder så jeg er specielt interesseret i den administrative kontakt
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. juli 2004 - 18:29 #2
http://www.directnic.com/whois/?query=alstrup.net

Du ser ud til at være ejer. Generelt ikke så godt at have email på samme domæne, for
hvis der er bøvl med webhotellet kan man ikke nødvendigvis få sin mail.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. juli 2004 - 18:29 #3
"email på samme domæne" = "email for teknisk contakt osv. på samme domæne"
Avatar billede alstrup Nybegynder
26. juli 2004 - 18:38 #4
Er den sikker den der directnic ?
For hvis jeg bruge netsork solutions får jeg an anden admin. contact ???

Og tak for rådet om anden email, har jeg egentligt aldrig spekuleret på.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. juli 2004 - 18:54 #5
Ja, den giver da godt nok noget andet. Jeg ved ikke hvilken der er korrekt.

Men et godt råd: domæneregistrering skal ikke have noget med webhotellet at gøre.
Har man bøvl med webhotellet, tager man bare sit domæne et andet sted hen.
Det eneste man skal kunne er at ændre indstillingerne for navneservere.

Jeg ville råde dig til at flytte domænet til fx www.directnic.com eller www.registerfly.com
eller www.mydomain.com - eller een af de mange andre af slagsen.
Avatar billede alstrup Nybegynder
26. juli 2004 - 19:29 #6
Jeg er ved at flytte det fra Buydomains.dk til Jepponet.dk - jeg ved ikke om det er det du mener?
Det har nu taget 1½ md. da Buydomains ikke har villet give slip på det (de stod/står åbenbart som admin. contact - hvilket jeg iøvrigt har hørt de ikke må)
Nu håber jeg de har fået klaret det så jeg er admin.c. så det kan blive flyttet.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. juli 2004 - 19:50 #7
Jepponet er vel også et webhotel. Ikke fordi jeg ved noget dårligt om dem, men helt
generelt: ikke webhotel og domæneregistrering samme sted. Men det er bare et råd...
Avatar billede alstrup Nybegynder
26. juli 2004 - 19:51 #8
Ok, så forstår jeg hvad du mener ;-)
Hvis du smider et svar kan du få points.
jeg har nemlig været tilfreds med sine kommenterer :-)

Hilsen Dan
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. juli 2004 - 19:55 #9
Jeg synes også de er gode ;) Men jeg samler altså slet ikke på point, så du er velkommen
til at svare selv og acceptere eget svar.
Avatar billede alstrup Nybegynder
03. oktober 2005 - 19:59 #10
ok