Avatar billede xpylarius Nybegynder
26. juli 2004 - 17:28 Der er 8 kommentarer

Kan ikke boote

Jeg har download Mandrake Linux og brændt alle 3 iso'er. Derefter har jeg prøvet at boote for at installere på min anden harddisk, men det virker ikke, bios skriver bare; Strike F1 to retry boot or strike F2 to run setup.

Kan i hjælpe mig? Det ville være fedt :D
Avatar billede strych9 Praktikant
26. juli 2004 - 17:38 #1
har du indstillet bios til at boote fra cd'en?
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2004 - 19:33 #2
Har du husket at brænde dine cd-er som boot-able
Avatar billede redhat9user Nybegynder
26. juli 2004 - 21:16 #3
Hvad er der på dine CD'er? En .iso fil, eller en masse filer? Klassikeren er at komme til at brænde en data CD med blot en .iso fil på.

Du skal i dit brændeprogram vælge at brænde et iso image, ikke en data CD.
Avatar billede xpylarius Nybegynder
27. juli 2004 - 16:12 #4
Prøver det, hvis i dropper et svar kan det være i for point :D
Avatar billede xpylarius Nybegynder
27. juli 2004 - 17:44 #5
Får* - Tror jeg misforstod noget? Brændte iso filen som bootbar cd, men når jeg prøver at boote sker der intet...?
Avatar billede redhat9user Nybegynder
27. juli 2004 - 22:22 #6
Du skal ikke tae stilling til om den er bootbar eller ej. Er iso image't bootbart vil den blive bootbar Du skal derimod brænde den som et image. Hvilket brænderprogram bruger du?
Avatar billede xpylarius Nybegynder
29. juli 2004 - 11:19 #7
Har fundet ud af det... I må hellere smide et svar...
Avatar billede redhat9user Nybegynder
30. juli 2004 - 13:52 #8
Ellers tak - modtager ikke point. Snup dem selv.