Avatar billede stsv Nybegynder
24. februar 2001 - 15:42 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Kan gl. vhs-bånd kopieres til DVD.

Med et gammelt vhs-cemara har jeg optaget nogle familliefester, min søns fodbold debut osv. Disse optagelser kunne jeg tænke mig at brænde over på en dvd-skive. Kan jeg det? og hvilket udstyr kræver det?
Avatar billede brain Nybegynder
24. februar 2001 - 15:47 #1
Det kræver bare en DVD brænder....
Avatar billede stsv Nybegynder
24. februar 2001 - 15:49 #2
Det er vist ikke nok.....
Avatar billede brain Nybegynder
24. februar 2001 - 15:54 #3
aha?
Avatar billede brain Nybegynder
24. februar 2001 - 15:59 #4
Avatar billede brain Nybegynder
24. februar 2001 - 16:01 #5
If your collection is one of a kind and you want to archive it into DVD disc, get a Pioneer DVDR-S201 (about <$5,000). You still need a computer and a good capture card like Pinnacle DV500 ($800) to capture and output as MPEG-2 and burn it into DVD. So for about US$8,000 you have the capability of archiving any movies into DVD. Now, if you talking your collection of movies that is available in DVD, go buy the DVD disc. It will save you a lot of time.
Avatar billede brain Nybegynder
24. februar 2001 - 16:03 #6
her er et svar.....
Avatar billede scb Praktikant
24. februar 2001 - 16:09 #7
Dollar kursen er pt ca. 820 så i Danske kroner er det \"kun\" 65.600,00 Kr sikkert + moms.
-SCB
Avatar billede stsv Nybegynder
24. februar 2001 - 16:53 #8
Godt forsøg - men jeg kan ikke bruge det til ret meget.
Avatar billede srhansen Nybegynder
24. februar 2001 - 19:07 #9
Du kan brænde det over på en CD-ROM i samme kvalitet, som du vil kunne brænde det over på en DVD. Grunden er at kvaliteten aldrig kan blive bedre end det medie man optager fra. For ca 1700 kr, kan du få et pinacle dc10 capture kort der kan optage den \"rå\" video i AVI format. Denne video er ukomprimeret og i \"næsten\" samme kvalitet som dit vhs-bånd, vær dog opmærksom på at vinduesstørrelsen på det optagede afhænger af hvor \"kraftig\" din computer er. Denne rå video, kan du så enten komprimere til mpeg2 eller andet format eller brænde den direkte på CD-rom. Herefter kan den sandsynligvis afspilles på din DVD afspiller. ô¿ô

Avatar billede park Nybegynder
25. februar 2001 - 19:14 #10
Du skal have et capture kort for at få videoen ind på harddisken, derefter skal du lave avi filen om til mpeg, det kan du gøre med evt. panasonic encoder, til sidst skal du brænde den som en video cd, de fleste dvd afspillere kan afspille video cd, du kan gå ind på www.vcdhelper.com og få mere hjælp
Avatar billede madizone Nybegynder
27. februar 2001 - 12:51 #11
Jeg kan kun slutte mig til srhansens svar, men vil dog lige tilføje :

Skal man lave sine egen DVD\'er, så er Apples nyeste topmodel svaret - den koster i omegnen af 30.000 kr, men for de penge får man en komplet supercomputer med 256 MB RAM, 60 GB Harddisk og GeForce2 Grafikkort - men vigtigst af alt, programmerne iMovie og iDVD det gør det en leg at redigere hjemmevideo og lægge det på DVD.
I topmodellen som hedder Apple PowerMac G4 sidder også Apples nyeste opfindelse - SuperDrive.
Et drev som udmærker sig ved at kunne :
1. Læse CD\'er
2. Læse DVD\'er
3. Brænde CD\'er
4. Vigtigst af alt : Brænde DVD\'er i DVD-R format, altså det originale standard format som virker på alle DVD-afspillere - ikke DVD-RAM som udover navnet intet har med DVD at gøre rent teknisk.

Læs mere om Apples lækre produktive og kreative produkter på www.apple.com
Avatar billede kbn Nybegynder
01. marts 2001 - 09:58 #12
Trin for trin - video til CD.

http://www.ing.dk/arkiv/001222/burnit.html

Video CD kan afspilles på DVD (99%)

Prøøv det!
Avatar billede oxford Nybegynder
02. marts 2001 - 00:18 #13
Jeg har lavet en smule vcd film, som jeg har taget fra dvd og andre medier, og det fungerer fint. De kan afspilles fra de fleste dvd afspillere. Kvaliteten er også ok, den er bedre end vhs. Foreksempel er Virtualdub rimelig god til at lave filmen, og så brænde den med easy cd creator bagefter.