Avatar billede jademutter Nybegynder
26. juli 2004 - 12:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Logonproblemer på AD - DNS?

Hejsa

Jeg har store problemer med at få mine brugere til at logge ind på en lokal AD (server.local)!

Server er sat op med AD, DHCP, DNS og RAS, klienterne er primært XP - pro. enkelte Win2000.
Samtlige computere kan fint meldes ind i domainet.
Når en bruger logger på ser alt ud som det skal - dog eksekveres logonscript ikke, og brugerens "home folder" bliver ikke mappet. Prøver brugeren at søge efter serveren kan de fint tilgå de netværksdrev hvor permissions er "everyone", men ved deres personlige mappe får de "adgang nægtet". Samtlige computere kan gå på nettet!
Simpel GPO som at fjerne "kør.." knappen fra startmenuen virker også. - Det samme gør password-ændringer!

Ifl. netdiag er alle test´s passed, og samtlige variable under "set" ser også OK ud!

Jeg mistænker STÆRKT min DNS-opsætning, derfor post i denne gruppe!

Jeg har søgt løsning på problemet i "Windows 2000 server"!
http://www.eksperten.dk/spm/521903

Håber der er et klog sjæl der kan hjælpe..!

/jademutter
Avatar billede venturer Nybegynder
26. juli 2004 - 15:36 #1
Umiddelbart lyder det som om at dine brugere ikke logger på domænet overhovedet. Er du sikker på at de ikke logger på de lokale maskiner i stedet for domænet? (det gør de som default lige efter at maskinen er meldt ind i domænet).
Avatar billede venturer Nybegynder
26. juli 2004 - 15:39 #2
Hvorvidt DNS'en virker kan du chekke ved at genstarte DNS Server servicen, chekke om der er SRV records (ligner undermapper kalder _tcp og _udp samt et par stykker mere).

Sørg desuden for at dine klienter KUN for tildelt IP'en på din egen DNS.
Avatar billede kitesurferen Nybegynder
13. oktober 2004 - 19:45 #3
1. Din server skal have sin egen IP adresse som primær DNS på netkortet, ellers registrere den ikke som den skal.

2. Hvis DNS ikke funger vil serveren være laaaaaaang tid om at starte op.

3. hvis du skriver nslookup på en klient skal den skrive serveres FQDN dvs. servernavn.domainnavn.local

4. Kan du navne opløse på netværket ??? Dvs. fra en klient går du til en dosprompt og skriver ping servernavn og så skal den kunne svare.

Hvis en af disse ting ikke fungere så er din DNS ikke funktionel
Avatar billede jademutter Nybegynder
18. marts 2005 - 16:41 #4
svar????
Avatar billede jademutter Nybegynder
21. september 2005 - 15:55 #5
svar