Avatar billede dines Nybegynder
07. oktober 1999 - 13:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Udskrive fra dos via tcp/ip netværk

Kan nogen hjælpe mig med at kringle denne - Jeg skal udskrive fra et dosprogram (der findes nogle endnu) på en printer koplet til en maskine på netværket som kører via router med tcp/ip ??
Avatar billede hojben Novice
07. oktober 1999 - 13:24 #1
Brug Net.exe fra dos-prompten og søg efter printeren. installer printersoftwaren. du skal om muligt bruge kommandoen net use lpt1: \\servernavn\printersharenavn

Avatar billede killer Nybegynder
07. oktober 1999 - 13:24 #2
Kan den kun udskrive til en LPT?-port, eller kan den dumpe det til en TCP/IP adresse?
Avatar billede killer Nybegynder
07. oktober 1999 - 13:24 #3
Skulle ikke have været et svar *ups*
Avatar billede rea Nybegynder
07. oktober 1999 - 13:55 #4
Avatar billede dines Nybegynder
07. oktober 1999 - 14:07 #5
Tak for hjælpen -- Sorry Rea du kom for sent
Avatar billede lrj Nybegynder
07. oktober 1999 - 14:47 #6
net use - hmm, det er da en del af windows netværk til dos? Var det ikke en ren dos du skulle lave det fra?
Avatar billede hojben Novice
07. oktober 1999 - 14:52 #7
Ren DOS = Netværksklient for MS-DOS..
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. oktober 1999 - 21:48 #8
ej hvor smart! kan man så også mappe network drives og køre  IPX driver via DOS? og TCP/IP?
Avatar billede hojben Novice
08. oktober 1999 - 08:17 #9
Cyberesben > Det kommer helt an på hvordan du konfigurerer dit software.. IPX og TCP/IP Kan også køres... Det troede jeg godt nok at du vidste.. *SS*
Avatar billede lrj Nybegynder
08. oktober 1999 - 10:00 #10
...og de lidt dyere routere kan også transportere ipx trafik...

hojben> Well, hemlige detaljer *s* Det var jo ikke til at vide...
Avatar billede hojben Novice
08. oktober 1999 - 10:02 #11
lrj >> Hemmelige detaljer??? der er da intet hemmeligt i det... Win NT kan da lave Dos-klient disketterne... No prob.
Wanna Know????
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. oktober 1999 - 19:34 #12
ja tak

hojben, jeg har kun rodet med netværk i windows, og så lige kørt IPX.com de gange vi skulle spille spil i DOS hehe