Avatar billede keepr2k Nybegynder
25. juli 2004 - 23:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

hjemmelavet router smadrer inet

ja eller sådan ca hvad der sker.
jeg har 3 computere på et netværk, hvoraf en, altså min fungerede som router. de 2 af dem kører windows xp og den sidste kører windows 98 2. edition.
problemet opstår når jeg kobler min computer fra for at tage til lan.
jeg lægger ud med at koble windows 98 computeren direkte til modemet, som det har gjort før, men den står simpelthen af med hensyn til at få forbindelse til internettet. jeg har prøvet alt,
slette netværkskortet og lægge det ind igen
slette alle protokoller og lægge dem ind igen
kørt netværksguider
men stadig ingen forbindelse til internettet
Jeg har før været herinde med dette problem, men det er først nu at jeg har en årsag.
er der nogen som kan fortælle mig hvordan jeg kan få windows 98 computeren til at få forbindelse igen? ud over at geninstallere windows ligesom jeg endte med at måtte gøre sidste gang.
Avatar billede steen_hansen Forsker
25. juli 2004 - 23:50 #1
Kigger med, for der er vist nogle problemer med at få Win 98 til at spille sammen med Win XP? Har ikke prøvet kombinationen.
Avatar billede keepr2k Nybegynder
25. juli 2004 - 23:51 #2
her er linket fra sidste gang
http://www.eksperten.dk/spm/501244
Avatar billede keepr2k Nybegynder
25. juli 2004 - 23:57 #3
heh, helt i orden :)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
26. juli 2004 - 00:15 #4
har ikke løsningen på dit problem, men har du overvejet en rigtig router?
du ville slippe for disse problemer hvergang så! ;)
Du kan kigge lidt på denne: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=14158
Avatar billede keepr2k Nybegynder
26. juli 2004 - 01:14 #5
jo det har jeg da, har oz sat mig op efter en, hehe :)
Avatar billede keepr2k Nybegynder
28. juli 2004 - 23:09 #6
så der er ingen der har nogen ideer til hvordan jeg får computeren på nettet igen, udover at geninstallere windows?
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. juli 2004 - 06:34 #7
Hvad har du kørende på XP, som du måske ikke har sat op på Win 98-maskinen?
Avatar billede keepr2k Nybegynder
29. juli 2004 - 14:56 #8
kunne du definere det lidt mere?
Det eneste jeg har gjort er at sætte xp computeren til at dele internettet via netværksguiden
Avatar billede keepr2k Nybegynder
30. juli 2004 - 20:54 #9
Nå, jeg er løbet tør for tid. Jeg begynder at geninstallere windows 98. Jeg holder spørgsmålet åben og tjekker ind igen ind imellem. Det ville være rart med en løsning, hvis jeg skulle løbe ind i det igen :P
Avatar billede steen_hansen Forsker
30. juli 2004 - 22:18 #10
Lav et par partioner på din HDD, og lav et image af dit C-drev, som du lægger på dit drev D f.eks. Næste gang der er bøvl, ghoster du maskinen, og du er oppe at køre igen i løbet af få minutter.
Avatar billede keepr2k Nybegynder
31. juli 2004 - 16:17 #11
heh, tak det skal jeg huske. Vil du have pointsene? så læg et svar ind
Avatar billede steen_hansen Forsker
01. august 2004 - 07:20 #12
Takker :o)