Avatar billede sigr Nybegynder
24. februar 2001 - 14:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

CPU - lyd?

jeg havde for kort tid siden et problem med at min PC larmede meget. Efter at have set efter var jeg overbevist om at det var viften som er monteret over bundkortet(el. CPU\'en) som var synderen. Men efter at have skiftet viften ud er det ikke sket nogen forbedring. Mine spørgsmål er følgende:

1. Skal viften arbejde konstant.
2. Tempoet som viften/køleren arbejder med er ikke konstant - er det normalt.
3. Er der muligt at det ikke er viften men bundkortet eller CPU\'en som laver lyden. Jeg mener selv at lyden kommer fra viften.
4. Er det muligt at CPU\'en er beskadiget og er det nogen måde for mig at tjekke dette.

SR

Avatar billede nomiz Nybegynder
24. februar 2001 - 14:12 #1
1. Ja
2. Ja
3. Muligvis strømforsyning, eller køler på grafikkort
4. CPU\'en er ikke beskadiget p.g.a. larm fra køleren

/vh
Simon
Avatar billede xtom2 Nybegynder
24. februar 2001 - 14:37 #2
Avatar billede keyser_soze Nybegynder
24. februar 2001 - 21:29 #3
prøv at stoppe viften med en finger, stopper larmen har du fundet kilden til den..
Avatar billede guiron Nybegynder
25. februar 2001 - 00:08 #4
En CPU kan IKKE sige nogen lyd!

Så det er enten dine blæsere, eller også, hvilket er mere sandsynligt: Et læsehoved er faldet ned i en af dine harddiske!

/Guiron
Avatar billede makse Nybegynder
25. februar 2001 - 00:12 #5
Det kan være en ledning i strømforsyningen der kommer op af blæseren. (Det er set før)