Avatar billede demo Nybegynder
24. februar 2001 - 14:04 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Mus

jeg har nogle gange læst at der skulle være noget som hedder MUS på en computer - hvor sidder den i grunden henne??
Avatar billede hotpop Novice
24. februar 2001 - 14:07 #1
demo> ligger ved siden af din højre hånd!!! HALLO!!! *lol*
Avatar billede demo Nybegynder
24. februar 2001 - 14:09 #2
tak ska du have kære hotpop...hvordan gir´jeg nu dig de 60 point??
Avatar billede demo Nybegynder
24. februar 2001 - 14:12 #3
60 point til hotpop......sådan??? - eller
Avatar billede nomiz Nybegynder
24. februar 2001 - 14:15 #4
d\'oh!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
24. februar 2001 - 14:15 #5
demo>>er det her spørgsmål en joke eller hvad??? når man ser på de spørgsmål du selv har oprettet, tyder det ikke på du er førstegangsbruger af en pc!
Avatar billede demo Nybegynder
24. februar 2001 - 14:18 #6
ja er nybegynder...men samtidig lærenem, kan du sige mig hvordan jeg gir`mine lovede 60 point væk når jeg er tilfreds med svaret?
Avatar billede hotpop Novice
24. februar 2001 - 14:22 #7
accepter mit svar - gøres nederst på siden. Tror jeg nok...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
24. februar 2001 - 14:22 #8
hmm...ja, du ber\' hotpop om at lave et svar som du så accepterer...
Avatar billede hotpop Novice
24. februar 2001 - 14:22 #9
Her er mit svar: glemet at  klikke på \"svar\"
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
24. februar 2001 - 14:23 #10
hotpop>>det kræver at du LAVER et svar *GG* ikke blot en kommentar! :)
Avatar billede hotpop Novice
24. februar 2001 - 14:23 #11
altså: ingen snyd her! Har ikke noget med demo at gøre!
Avatar billede hotpop Novice
24. februar 2001 - 14:24 #12
kimrosgaard> *gg* er gjort ;-)
Avatar billede hotpop Novice
24. februar 2001 - 14:26 #13
Takker!
Avatar billede demo Nybegynder
24. februar 2001 - 14:27 #14
det  er ok hotpop - dem har du ærligt fortjent
Avatar billede hobbez Nybegynder
24. februar 2001 - 14:37 #15
demo >>

Skiv til producenten af dit motherboard, bed om en tegning over layoutet på motherboardet. Find de kredsløb der styrer PS/2 porten. Åben din PC, find de pågældende kredsløb på motherboardet, videre ud mod PS/2 porten, som du gerne skulle finde på ydersiden af din PC.

I porten - som egentlig bare er et hunstik, skulle der gerne sidde et hanstik. I enden af dette stik sidder der en ledning. Følg ledningen, og med lidt held finder du din mus for enden af ledningen.

Hvis der ikke sidder noget stik med ledning i, så kan det være du har en USB-mus. Så må du tilbage til tegningerne, og finde kredsløbene til dine USB-porte.

En anden mulighed kan være at du har en seriel mus, og så skal du finde kredsløbene til dine serielle porte.

Du kan genkende musen ved at der sidder en kugle eller en lysdiode på undersiden. Hvis den sidder på oversiden, så har du vendt musen på hovedet. Ring til leverandøren, og få dem til at komme og vende den om, eller få den ombyttet, hvis der stadig er garanti på - det kan være du har fået en inverteret mus.

Hvis du er meget uheldig, så har du en trådløs mus, og det kan du se ved at der ikke sidder nogen kugle på det du tror er musen. Det er i stedet en radiosender/modtager. Så ring til Licenskontoret, og spørg om du ikke kan købe en af deres gamle pejlevogne. Brug pejlevognen til at lokalisere selve musen, men skynd dig, så den ikke når at løbe tør for batterier. For størst mulig nøjagtighed bør du parkere så tæt på huset som muligt, helst INDE i huset. Det vil nok være en god idé at kontakte fabrikanten af din mus, og spørge hvilken frekvens musen sender på.

Hvis intet af ovenstående hjælper, så prøv at kigge på ydersiden af din computer.

Kan du se et æble et sted? Så har du sikkert en såkaldt Apple Macintosh, hvor musen er tilsluttet tasteturet. Gå ned til den nærmeste computerforhandler, bed om en ny mus, med en ordentlig computer i enden af ledningen.

Kan computeren ligesom klappes sammen? Så har du sikkert en såkaldt bærbar PC. de har ikke altid en tradtionel mus tilsluttet, men prøv at se om du kan finde et lille rødt viskelæder mellem tasterne, eller måske et lille tavle-område under mellemrumstasten. Prøv at placere en finger på viskelæderet eller tavleområdet, og klap computeren sammen hurtigt og hårdt. Hvis det gør rigtigt rigtigt ondt, så er det nok musen der har bidt dig. Køb en ny mus med en computer i enden, på vej hjem fra skadestuen.

Held og lykke!!

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
24. februar 2001 - 14:39 #16
Arj, så er der en anden der har svaret i mellemtiden - skulle nok have mit svar kortere :o(

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
24. februar 2001 - 14:39 #17
ordet \"lavet\" ville nok have været godt i ovennævnte sætning.

/Rob
Avatar billede demo Nybegynder
24. februar 2001 - 14:40 #18

*smiler sødt*
Hmmm...ka´ a mon få det jen´ gang mere kære Rob....og så lidt langsommere - ok?
Avatar billede hobbez Nybegynder
24. februar 2001 - 14:41 #19
Demo >> Vi kan mødes i Nyhavn - så kan du få den som tatovering :o)

/Rob
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
24. februar 2001 - 14:41 #20
*LOL* ironi på højt plan :)
Avatar billede demo Nybegynder
24. februar 2001 - 14:45 #21
okay jeg skal nok komme....øhh hvornår forresten?
Avatar billede demo Nybegynder
24. februar 2001 - 14:47 #22
bye the way ....det er da Nyhavn i Varde du mener ik`????
Avatar billede hobbez Nybegynder
24. februar 2001 - 14:50 #23
demo >> Nyhavn, Grønland (inde midt på). Du svømmer bare i forvejen, så kommer jeg.

/Rob
Avatar billede demo Nybegynder
24. februar 2001 - 14:52 #24
tak Rob ....min gode og (må jeg sige) nye ven...

KNUZER fra demo
Avatar billede dudesicko Novice
24. februar 2001 - 16:46 #25
Nu hvor vi er i gang, Demo får du et engelsk program hvor der kommer noget tekst der fortæller dig at du skal trykke på \"any key\" så skal du nok lige poste her igen, da den er lidt svær at finde på tastaturet (oh ja tastaturet, skal du nok også lige poste om her) da det er en af de svære :)

Undskyld mit dårlig humor men det ligger til familien :)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
24. februar 2001 - 16:48 #26
*GG* ja, for at finde \"any key\" vil det være nødvendigt at installere et hot-key program for at kunne definere den :P
Avatar billede parazite Nybegynder
24. februar 2001 - 16:56 #27
http://web14.compaq.com/falco/detail.asp?FAQnum=FAQ2859
Hvis du ikke kan finde Any Key. :o)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
24. februar 2001 - 16:58 #28
*LOL*
Avatar billede demo Nybegynder
24. februar 2001 - 17:35 #29
This is not a key. When you are instructed to press any key, this means you can press any of the keys on the keyboard (such as the Enter key, the R key, or the space bar).

Avatar billede demo Nybegynder
24. februar 2001 - 17:39 #30
29 indlæg på mit spørgsmål....det er rekord for i dag - måske rekord endnu længere - jeg må være god til at spørge...