Avatar billede squiip Nybegynder
25. juli 2004 - 16:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Max temp. for Athlon thunderbird 1,3 ghz

Hejsa! Hvad er max temperaturen for en thunderbird 1.3 ghz? Min er alt for varm syns jeg, den er 60 - 62 grader idle! Full ligger den på de 70 - 71, hvilket jeg da mener er smertegrænsen for AMD. Men hvornår brænder den af?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
25. juli 2004 - 16:33 #1
Så vidt jeg ved er "smertegrænsen" 90-95 for en Athlon.
Avatar billede squiip Nybegynder
25. juli 2004 - 16:36 #2
hmm så er det jo ikke så slemt som jeg troede! Men det er nu stadig ret varmt synes jeg. Jeg har bestilt en pakke arctic silver 5, og da jeg kører helt uden kølepasta nu, vil jeg da mene at det vil hælpe en del.
Avatar billede re-flex Nybegynder
25. juli 2004 - 16:41 #3
Smertegrænsen for Athlon kernen ligger på 90 grader.

Men jeg vil stadig mene at dine temperaturer er meget høje. Jeg ville hvertfald sørge for noget bedre køling, i form af en anden blæser. Fx Thermal Take Silent Boost.

Men man skal også tænke på at man kan ikke regne med de temperature man får oplyst af fx Motherboard Monitor eller lign. Temeraturen bliver målt af bundkortet og temperaturen vil så være forskellig alt efter hvilket bundkort det er.

På et andet bundkort vil dine temperature måske ligger 10 grader under, dem du har nu.

Den bedste måde er at stress teste computeren. Fx med InBurn Test fra Passmark's eller med Hot CPU Tester. Kan computeren klare at køre disse programmer i nogle timer uden at crashe eller blive meget ustabile, så er din CPU ikke for varm. For idet den bliver alt for varm, vil din computer blive ustabil og i sidste ende crashe...
Avatar billede re-flex Nybegynder
25. juli 2004 - 16:48 #4
Tak for point :-)
Avatar billede squiip Nybegynder
25. juli 2004 - 16:53 #5
tak for svaret! :)