Avatar billede mt79 Nybegynder
24. februar 2001 - 13:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mærkelig skærm opførsel

Jeg har en IBM P96 monitor (19\") som virker fint. MEN jeg har lige fået en ekstra PC som jeg har tilsluttet via en switchbox hvor jeg kan switche mellem de to PC\'er og kun bruge en skærm, mus, og keyboard. Men pludselig er der kommet en slags påvirkelig lys/kontrast forskel i billedet. Hver gang der sker noget på skærmen er det som om at lys/kontrast står og skruer op og ned (meget hurtigt) så det virker meget forstyrrende for øjnene.
Problemet er kun tilstede med den ene PC (den nyeste - IBM Aptiva 850)
Er der noget som kan løse det mysteriet?
Avatar billede demo Nybegynder
24. februar 2001 - 13:54 #1
Hmmm
Avatar billede mt79 Nybegynder
24. februar 2001 - 14:02 #2
Hmmm....Ok - tak for svaret.
Avatar billede jakoba Nybegynder
24. februar 2001 - 14:03 #3
Det kunne være en dårlig forbindelse i switchboxen den lægger modstand ind når skærmen \"går op i omdrejninger\". Har du testet skærmen uden switchbox imellem den og PC-en?
Avatar billede mt79 Nybegynder
24. februar 2001 - 15:46 #4
Det fungerer fint uden switchboxen. Men grunden til at jeg ikke tror at der er noget galt med den, er at når den anden maskine kører på skærmen er der ikke noget galt, og den kører også på switchboxen.
Avatar billede jakoba Nybegynder
24. februar 2001 - 16:22 #5
I disse økologiske tider er der flere og flere powersave og standby features. Et stykke elektronik der bruger 0,01 milliampere i standby mode kan pludselig på besked på at knokle så den skal bruge 100 milliampere eller mere.
Og så kommer der et pludselig spændingsfald over modstanden og laver rav i balancen i de analoge kredsløb der så skal balancere sig ind igen.
\"Gamle\" skærme er ret ligeglade, de står alligevel altid og smider strøm igennem kredsløbene også når de ikke bestiller noget.
Du kan evt prøve at slå standby og powersave features til skærmen fra i bios. Se om det hjælper?
Avatar billede fgj Nybegynder
24. april 2002 - 00:52 #6
Faldt lige over det her...
Havde samme problem. Transformer (9v 500mA) løste problemet for mig (switchbox KVM SW0202C).
Avatar billede mborik Nybegynder
01. november 2004 - 09:23 #7
Jeg har en Linksys 2 port KVM Switch som giver lignende problemer.

Ind i mellem mister jeg forbindelse med mus/tastatur.  Enten mister jeg den delvis eller helt.  Ved delvis tab af mus er det ledsaget af en svag bippen/dytten i højtalerne.  Mus/tastatur fryser i noget tid og jeg kan ikke arbejde…  Lidt sjældnere er der slet ingen kontakt til mus & tastatur, men her mener jeg ikke, at det er ledsaget af lydbip…

Jeg har nu kørt med pc 1 uden KVM switchen.  Så er der ikke problemer.  I går monterede jeg igen KVM switchen og arbejdede uden problemer med begge pc'er.  Her til morgen er det galt i gen.  Men nu er problemet, at pc 1 ikke starter rigtigt op – der er ikke noget billede på skærmen.  Pc 2 virker problemløst.

Summa sumarum;
Enkeltvis er der ikke problemer med pc 1 og 2
Med Linksys KVM switchen er der en del problemer - men ikke konstant?!

Forhandleren kender ikke til generelle problemer med denne KVM switch

Måske du jakoba, har et forslag til troubleshooting?

Mvh Mads.