Avatar billede sniperdot Nybegynder
25. juli 2004 - 03:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

jeg har brug for Iframe hjælp

Hej jeg er ved at rive håret af hovedet, for jeg kan ikke åbne et side i min iframe ved at trykke på et link som ligger udenfor iframen.

siden som jeg er ved at lave hedder:
http://www.gametest.fo/gametest_main.htm

linket som jer prøver at få til at virke er det lille billede som hedder "News" Iframen er allerede på News.asp siden, men jeg vil gerne kunne hoppe på News.asp siden igen hvis nu at jeg vælger at åbne en anden side i Iframen
selve navnet på Iframen er Name="Iframe"
placeringen af news.asp filen er god nok.

Koden som jeg bruger er : /News.asp target="Iframe"

plz hjælp, jeg er ved at blive godt træt at det her lille noobie problem.
PS, jeg bruger Dreamweaver som html editor
Avatar billede knudgert Nybegynder
25. juli 2004 - 06:33 #1
Du skal skrive linket sådan:
<a href="news.asp" target="Iframe">
Avatar billede roenving Novice
25. juli 2004 - 07:20 #2
Det er tåbeligt at bruge word til at generere web-sider, cirka halvdelen af det, den skriver er rent vrøvl i html ...

Prøv en af de gratis ting, selv FrontPage (gud bedre det !-) er bedre til at skrive html (den laver nemlig kun cirka een alvorlig html-fejl pr. kodelinje !-)

Men det resultat du har er simpelthen direkte ugyldigt:

<a href="news.asp%20target=%22Iframe%22">

Hvorfor Word finder på at maltraktere din (sikkert ganske rigtige !-) kode til ugyldig kode har jeg ikke forudsætninger for at forstå, men resultatet er, som det fremgår ikke forståeligt for en browser, der skal jo stå:

<a href="news.asp" target="Iframe">

-- måske det bare er fordi du har glemt "" efter news.asp ?-)

Men prøv f.eks. www.webwriter.dk som har inkorporeret den samme wysiwyg-maskine, som bruges i FrontPage, men som udgangspunkt har kodevinduet, så man har en ordentlig chance for at rette koden til valid html-kode ...

Og www.tsw.dk kan også anbefales, men dens wysiwyg-interface har jeg ikke set !o]
Avatar billede roenving Novice
25. juli 2004 - 07:23 #3
Forøvrigt er et design, som ikke har en størrelse, bestemt ikke det smarteste, find en størrelse, som du vil have, og sort baggrund er kun fint til begravelses-sider ...

-- og så bemærkede jeg, at du havde en knap, hvis billede fyldte 25 KB, hvilket er ca. er 8 gange så meget som nødvendigt, få lige fat i et billedbehandlingsprogram, som kan de simple optimeringer !-)
Avatar billede sniperdot Nybegynder
26. juli 2004 - 18:53 #4
uha bare for at i får noget info var klokken altså 05:00 am da jeg prøvede at fixe det skide link.Så efter jeg læste svaret og prøvede, blev jeg lidt = "nååååååå det var sådan man gjorde :P"
ja ja skide være med det, knudgert have ret og det virker.
tak for det gode råd roenving, men det er jo kun Beta versionen af min hjemmeside, den er ikke helt færdig, men du har ret det fylder vist lidt for meget :S
og ja farverne er lidt monotone.....

foresten hvad synes i ellers om min hjemmeside?? det der er min bedste resultat indtil videre :)