Avatar billede pc4433 Nybegynder
24. juli 2004 - 23:25 Der er 5 kommentarer

2 pc med trådløst netkort kan ikke være på nettet på samme tid

Jeg ikke være på nettet på samme tid med mine 2 bærbare pc med trådløst netkort. Den pc der kobler op først får adgang. Den anden pc kan først koble op efter ca. ½ time, hvor den anden har være slukket.
Netkortet i den ene er et Belkin 11 mbps wireless notebook network adapter, og den anden: Inter Pro/Wireless Lan 2100 3B (indbygget). Når pc'en med sidst nævnte netkort er koblet op, bliver jeg smidt af nettet flere gange da den skifter mellem flere netværk (2-3 netværk i området), hvorimod pc'en med Belkin kører 100 % stabilt.
Avatar billede xodeus Novice
25. juli 2004 - 00:08 #1
hvilke netværk er det du snakker om? Public access eller har du selv et accespoint derhjemme??
Avatar billede pc4433 Nybegynder
25. juli 2004 - 00:12 #2
Jeg har selv et accespoint. Det er mit og naboens accespoint den ene pc står og skifter imellem.
Avatar billede me26 Nybegynder
25. juli 2004 - 02:47 #3
har du prøvet at lave fast ip i din opsætning af acces point eller evt krypter også en god ide for din nabo da alle ellers kan lokke på
Avatar billede pc4433 Nybegynder
25. juli 2004 - 10:12 #4
Mine pcer er krypteret.

Jeg har forsøgt at lave fast ip, men pc'en bliver stadig smidt af, og jeg får muligheden for at vælge mellem de tilgængelige netværk
Avatar billede kenp Novice
25. juli 2004 - 14:36 #5
et muligt problem! du har ikke nok ip-adresser da du sikkert ikke har en router! det med at bliver smidt af, der kan du prøve at slå IEEE802.xx godkendelse fra.