Avatar billede herberthumlebi Nybegynder
24. juli 2004 - 11:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ville det være lovligt at fjerne IE

Når man har installeret Windows 98/ME/2000/XP på min computer, kan man vel gøre med det, hvad man vil...

Hvis man kunne finde en måde at fjerne Internet Explorer fra mit Windows uden at Windows øvrige funktioner tager skade, kunne man vel gøre det.

Men ville det være lovligt eller en overtrædelse af licensbetingelser, hvis man offentliggjorde en metode til at fjerne Internet Explorer??

Jeg har set på nettet, at en herre ved navn Shane Brooks for år tilbage fandt en sikker måde at fjerne IE4 fra Windows 98 (søg på "Shane Brooks + Brian Livingston + Internet Explorer" i Google). Og den virker - jeg har selv prøvet det. Og det på trods af, at Microsoft-folk dengang sagde, at det ikke kunne lade sig gøre at fjerne IE fra Windows...

Jeg siger ikke, at man kan, men HVIS man kunne finde en tilsvarende metode for andre IE-versioner og Windows-versioner, ville det så være lovligt at offentliggøre det??
Avatar billede dexter2000xp Nybegynder
24. juli 2004 - 12:56 #1
Det er ikke lovligt at ændre i original(e) software eller sourcecodes, det står oftest også i betingelser i starten af en instalation, men ved ikke om det er ulovligt når man kun fjerne et tillægsprogram... Og du går jo heller ikke ind og ændrer i programmet såe... jeg ved det ikke men tror det er fuldt ud lovligt...

-Joda
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
24. juli 2004 - 14:00 #2
Det er nok et definitions spørgsmål, om IE er en integreret del af Windows, eller ej. Umiddelbart vil jeg sige at det er ulovligt, men vis det kom til en retssag, kan man vel retfærdiggøre det, ved at pege på sikkerheds problemerne.
Avatar billede herberthumlebi Nybegynder
24. juli 2004 - 19:59 #3
Tak.... lader spørgsmålet hænge lidt endnu.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
25. juli 2004 - 01:52 #4
Den er lavet, virker dog ikke på XP
http://www.litepc.com/ieradicator.html
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
25. juli 2004 - 01:58 #5
Hvis det var ulovligt havde MS vel sagsøgt dem i hoved og ...
Avatar billede herberthumlebi Nybegynder
29. juli 2004 - 15:22 #6
Takker for inputs. Nogen, der vil have point?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
29. juli 2004 - 17:33 #7
Nej tak, men hvis det lykkes dig at lave en til XP, må du da godt lige sige til *S*.
Avatar billede herberthumlebi Nybegynder
29. juli 2004 - 23:45 #8
Jeps
Avatar billede herberthumlebi Nybegynder
06. august 2004 - 22:34 #9
Nogen, der ønsker points? Ellers lukker jeg :-)
Avatar billede herberthumlebi Nybegynder
11. august 2004 - 18:17 #10
Lukker :-)