Avatar billede human Nybegynder
24. juli 2004 - 00:53 Der er 56 kommentarer og
2 løsninger

Flere codec problemer

Heysa!

Jeg sidder og har problemer med codecs igen igen!

Jeg har en film som er xvid format og mpeg-1 format. Ingen af dem kan afspilles i hverken BSplayer eller windows media player.

Den som kan løse mit problem så jeg kan se alle slags filmformater får 200.
Avatar billede Six Nybegynder
24. juli 2004 - 01:02 #1
Hej.

Prøv at hente denne codec pack. Jeg har ikke haft problemer siden jeg installerede denne.

http://www.softpedia.com/public/cat/11/2/7/11-2-7-10.shtml

Held og lykke.
Avatar billede human Nybegynder
24. juli 2004 - 01:10 #2
mener jeg har prøvet den..

men tjekker da lige for en sikkerheds skyld.
Avatar billede vialli09 Praktikant
24. juli 2004 - 01:18 #3
http://www.k-litecodecpack.com

og så download mega codec pack...
Avatar billede human Nybegynder
24. juli 2004 - 01:27 #4
Virkede ikke
Avatar billede Six Nybegynder
24. juli 2004 - 01:28 #5
ingen af mulighederne ?
Avatar billede human Nybegynder
24. juli 2004 - 01:28 #6
Aldrig i livet om jeg vil installere k-like.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
24. juli 2004 - 01:35 #7
human > Hvis du spørger om dagen får du flere svar ;)
hvad med VLC? har du prøvet deri?
Avatar billede human Nybegynder
24. juli 2004 - 01:39 #8
Jeps..

Om dagen sover jeg ;)
Avatar billede buddy45 Juniormester
24. juli 2004 - 01:59 #9
Hvad med Gordian Knot Codeck Pack fra www.doom9.org under download?
Avatar billede herberthumlebi Nybegynder
24. juli 2004 - 03:04 #10
Om Kazaa-lite Codecs Pack... Er den slem (mht. spyware)??!! Jeg har installeret den på min gamle computer med Win98, og den gør det godt. Og jeg har scannet den med alle mulige anti-spyware-programmer, og de har da ikke fundet noget...
Avatar billede tubber Juniormester
24. juli 2004 - 07:02 #11
Den mpeg1 du har, er der sandsynligvis fejl i hvis mediaplayeren ikke kan afspille den for mpeg1 er en standard uden forskellige codecs så vidt jeg ved....

Ang. XVid så prøv at kigge her:
http://www.xvid.org/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=56&mode=thread&order=0&thold=0

Som player bruger jeg selv WinAMP 5.03, når jeg installere codec bruger jeg K-Lite Mega Codecpack og har ikke problemer med at spille noget......

/Tubber
Avatar billede tubber Juniormester
24. juli 2004 - 07:03 #12
Avatar billede espersen Novice
24. juli 2004 - 08:10 #13
hold dig for guds skyld fra Codec-pakker! (taler af både egen og andres erfaring) Fx. Nimo er vildt svær at komme af med - og den kan let fucke dit Windows op, så du ikke kan se et filmklip længere....

Når et filmklip ikke kan afspilles korrekt ; dvs. med manglende lyd og billede, dårlige farver o.l. så mangler du højsts sandsynligt det rigtige Codec!

For 99% vedkommende kan du nøjes med :
DivX 5 (+ evt. DivX 3.11 alpha):
- http://www.divx-digest.com/software/divxcodec.html eller
- http://www.divxmovies.com/codec/

Xvid : http://www.xvidmovies.com/codec/

Lyd: http://ac3filter.sourceforge.net (efterspørges relativt ofte)

Hvis den herefter fortsat ikke vil vises eller afspille lyd, så skal du benytte programmet G-Spot, som fortæller dig præcis, hvilket codec du mangler (som så kan findes på ovenstående eller Google): http://www.headbands.com/gspot/download.html

Skulle en AVI-fil være beskadiget, kan du dels checke det med DivFiX, dels reparere den:
http://www.divx-digest.com/software/divfix.html

(Glem alt om at bruge diverse "smarte" codecpakker - de medbringer alt for tit alt muligt snavs og problemer)
Avatar billede buddy45 Juniormester
24. juli 2004 - 08:43 #14
Avatar billede espersen Novice
24. juli 2004 - 09:12 #15
jeg ville lade være med at installere flere codec-pakker ; det fucker bare tingene endnu mere op..
Avatar billede espersen Novice
24. juli 2004 - 10:31 #16
ofte indeholder Codec-pakker forældede / ukorrekte filer, så filmen ikke afspilles korrekt (jeg ved at nogle enkelte pakker indeholder en Ok samling ; men sikkerheden for at en efterfølgende opdateringspakke også er ok er ikke 100%!)

Du kan fine dine Codecs via Gspot : som jo viser at du har et codec installeret ; men fjernelsen kommer til at ske enkeltvis og manuelt.

Jeg har tidligere måttet reinstallere XP pga. codecpakker som har ødelagt mulighederne for at se et filmklip...
Avatar billede toey Nybegynder
24. juli 2004 - 10:42 #17
Kan kun give de andre ret. De codec pakker man kan hente rundt omkring er mere Adaware end det er codec. De fleste film skal du bruge Divx eller xvid for at afspille. Installer evt også Ac3filter for at få en ordentlig lyd. Jeg har selv installeret disse 3 og jeg har endnu ikke oplevet en eneste  film jeg ikke har kunne se.
Jeg har smidt de 3 links til dig herunder. HUSK at fjerne de andre Codec pakker som du har installeret. (Tilføj/fjern programmer i kontrolpanelet)

Held og lykkke med det. :D

http://www.divx.com/divx/divxpro/download/
http://www.xvid.org/downloads.html
http://www.afterdawn.com/software/video_software/codecs_and_filters/ac3filter.cfm
Avatar billede toey Nybegynder
24. juli 2004 - 10:43 #18
Undskyld espersen.
Havde ikke set at du allerede havde postet linksne. :D
Avatar billede espersen Novice
24. juli 2004 - 11:02 #19
;o) - no problem - dejligt at vi er enige om det djævle-skab!
Avatar billede tubber Juniormester
24. juli 2004 - 11:10 #20
codecpack er nu udemærket hvis man ved hvad det er man installere.....

at tage f.eks. nimo og lave en full install er helt hen i været hvis man kun skal se film.....

for halvdelen er encode og så ud af resten så er der måske 3 divx hvor den sidste var nok og sådan kører det der ud af........

Syntes nu det er rart at have det samlet i en, og har ikke problemer med adware/spyware i den k-lite jeg har......

Så igen en her der er enig i installer kun det du skal bruge :)

/Tubber
Avatar billede dexter2000xp Nybegynder
24. juli 2004 - 14:03 #21
Havde selv engang samme problem... kunne ikke komme til at se mine film efter 30 dage med DivX... trials er pisse irriterende... men så fik jeg en åbenbaring... Freeware... guds gave til mennesket... Nu tænker skeptikere måske... freeware... det må da være kvalitet derefter... NEJ! har fundet en gratis mediaplayer, der kan afspille alt (Selv de HELT gamle formater og VCD), selve programmet er ikke særlig kønt... men det er fordi det er Linux baseret(Og det kan godt få det til Windows) og skal have en brugerflade derefter... Du kan hente programmet her: http://download.videolan.org/pub/videolan/vlc/0.7.2/win32/vlc-0.7.2-win32.exe Hvis du ikke finder noget, eller linket ikke virker kan du gå herind: http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html og finde et mirror...

God fornøjelse

-Joda
Avatar billede human Nybegynder
24. juli 2004 - 14:46 #22
Espersen:

Efter jeg gjorde det der, virker absolut ingen af mine film. Nogle er der ikke engang lyd på mere!
Avatar billede human Nybegynder
24. juli 2004 - 14:53 #23
dexter2000xp: Med den kun lyd.
Avatar billede espersen Novice
24. juli 2004 - 15:06 #24
du er nødt til at komme af med de Codecpakker du har lagt ind ; først derefter kan du få det til at spille....
Avatar billede espersen Novice
24. juli 2004 - 15:15 #25
Det jeg linker til : 24/07-2004 08:10:00 : kan ikke ødelægge noget
og hvis du har afinstalleret nogle pakker, så er det jo ikke underligt at noget ikke vises rigtigt.
Avatar billede human Nybegynder
24. juli 2004 - 15:32 #26
Nænæ.. Heller ikke det jeg mente, rolig nu :)

Men har du andre forslag til at få det til at virke?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
24. juli 2004 - 15:46 #27
har du forresten ffshow inde?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
24. juli 2004 - 15:48 #28
Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
24. juli 2004 - 16:23 #29
hmm.. Jeg ved ik om nogle af de andre har sagt noget om denne codac pack.. Den fylder vist omkring 20 mb. Jeg kender ik lige siden, men hvis du har MSN ka du da godt få den..

zpeakerz@hotmail.com

Lad mig lige vide hvis du vil prøve :)
Avatar billede yaris Praktikant
24. juli 2004 - 18:10 #30
Prøv at opdatere windows og hente den nyeste windows mediaplayer for det er det eneste jeg har gjordt og hos mig virker mpeg1 fint jeg har ikke prøvet xvid
bruger selv windows media 9
Avatar billede tubber Juniormester
24. juli 2004 - 18:24 #31
der må være en fejl et sted i din installation, for mpeg1 SKAL virke med default install af mediaplayer 6.4 og opefter har ikke så meget kendskab til de ældre

men mpeg1 burde også virke i BSPlayer uden codec install......
Avatar billede buddy45 Juniormester
24. juli 2004 - 18:31 #32
Prøvede du med Gordian Knot. Ellers prøv det og genstart efterfølgende.
Avatar billede espersen Novice
24. juli 2004 - 19:25 #33
se lige denne :
Kommentar: espersen

Flere Codec pakker hjælper nok ikke mere på dette tidspunkt...
Avatar billede human Nybegynder
24. juli 2004 - 20:48 #34
Espersen: Har hentet de codec pakker du bad mig om, og smidt dem ind.
Udover det har jeg Windows Media player 9 samt de medfølgende codecs.

Henter nu Gordian Knot
Avatar billede human Nybegynder
24. juli 2004 - 20:54 #35
Virker stadig ikke med Gordian Knot.
Avatar billede buddy45 Juniormester
24. juli 2004 - 21:01 #36
Har du haft genstartet PC'en?
Avatar billede human Nybegynder
24. juli 2004 - 21:10 #37
yup
Avatar billede espersen Novice
24. juli 2004 - 21:44 #38
er 110% sikker på at rester fra de andre codecpakker ligger og hygger sig på din PC - derfor virker det ikke .....
Avatar billede human Nybegynder
24. juli 2004 - 21:58 #39
det er jeg 118% sikker på de ikke gør. Ved sq da hvad jeg har installeret.
Avatar billede yaris Praktikant
24. juli 2004 - 22:19 #40
Prøv at køre en rep af win. xp og hent alle opdateringer og geninstaller windows media 9
Avatar billede espersen Novice
24. juli 2004 - 22:51 #41
du ved nok hvad der er installeret ; men Uninstall-funktionen i de codecpakker er nok ikke de mest troværdige.....
Avatar billede tubber Juniormester
24. juli 2004 - 23:16 #42
Der er også andre problemer med de codecpacks.....
Der er nogle af dem der vil skrive til en fil de ikke kan, og så melder den en fejl......men virker anyways, men det giver i hvert fald nogle uninstall problemer......

Nimo gør det og Tsunami gør det vist også.....
Avatar billede toey Nybegynder
25. juli 2004 - 00:04 #43
->24/07-2004 21:58:29<-
"Ved sq da hvad jeg har installeret"
Rettelse: Nej det ved du netop IKKE! Det er det der er problemet med mange CodeC pakker. Som Nimo osv. En uninstall vil ikke engang fjerne det hele.
Avatar billede human Nybegynder
25. juli 2004 - 01:37 #44
Fint nok. Så har jeg ingen ide om det. Men det er ikke det spg. går på.

HVordan fikser jeg det?
Avatar billede tubber Juniormester
25. juli 2004 - 06:49 #45
Nu lydder det til du efterhånden har installeret og afinstalleret en del.....

Så en repair på windows ville nok hjælpe :)

Boot på din windows cd og når den spørger om du vil reparere eller installere en ny windows så vælg installer ny. Så kører den nogle filer ind og søger efter installerede komponenter, så finder den din nuværende windows og spørger igen om den skal repearere eller en ny windows installation, der vælger du reparer.....

Så gør den det den kører alle system filer ind igen, her efter skal du installere drivere og alle updates igen......men dine andre programmer forbliver intakte så skulle du kunne installere de codecs der er nødvendige......

Så snart du har kørt den repair så kan du prøve at åbne din mpeg1 fil for den bør virke uden codec.......

/Tubber
Avatar billede espersen Novice
25. juli 2004 - 11:40 #46
her er en vejledning : http://hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
her er en anden guide: http://www.riversen.dk/?side=instruktion.php

HUSK at have opdateringer til XP klar (hentet ned inden du går i gang)

Installer dem efter at have installeret XP og INDEN du går på Internettet, da du ellers risikerer diverse virus/orme (blasterormen fx.)

Microsoft WinXP1a : (vælg dit sprog og download filen på ca. 125 mb til d-drevet)
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/updates/sp1/network.mspx

Update-pakke (samling af kritiske updates til XP; vælg dit sprog og download filen på ca. 10 mb til d-drevet) : http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=D531BF00-D7BE-48E3-ABCC-961602BD72C2&displaylang=da

Sasser-update (opdatering der hindrer Sasser-viruset ved at lukke huller i Windows)
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=3549EA9E-DA3F-43B9-A4F1-AF243B6168F3

Som sagt : Gem ikke disse filer på c-drevet (eller skrivebordet), da hele indholdet på c-drevet slettes ifm. formateringen.

Fjern kabel osv. så du ikke kommer til at connecte til internettet + aktiver firewall
Avatar billede espersen Novice
25. juli 2004 - 11:41 #47
(NB ved godt at der ovenfor står formatering ; men det er det samme ifm. en repair.... ; og ved repair slettes der intet på C-drevet - der bliver "bare" rettet op på tingene)
Avatar billede tubber Juniormester
25. juli 2004 - 12:54 #48
Jeps men codecs skulle ikke være installeret mere ved sådan en repair, han kan evt slette alle .ax filer inden repair så dem der tilhører windows kommer med igen ved repair, det var bare hvis han ville undgå geninstallation, men det vil nok være bedst med en formatering og geninstallation.....
Avatar billede human Nybegynder
25. juli 2004 - 16:22 #49
Man kan bare ikke boote fra min Xp cd..
Avatar billede tubber Juniormester
25. juli 2004 - 16:32 #50
Prøv at starte den inde fra windows så, gå i bibloteket i386 og kør winnt32.exe
Avatar billede human Nybegynder
25. juli 2004 - 17:09 #51
Nej.. Smutter lige ud til en ven og låner hans cd. Den kan jeg nemlig boote fra.. Det er vel lovligt nok når jeg selv har cd key ik?
Avatar billede tubber Juniormester
25. juli 2004 - 17:26 #52
jo jo er det
Avatar billede human Nybegynder
26. juli 2004 - 16:23 #53
reinstallerede hele lortet. Smed så det samme ind igen, og nu virker det.
Avatar billede human Nybegynder
26. juli 2004 - 16:25 #54
smid svar tubber.
Avatar billede espersen Novice
26. juli 2004 - 16:30 #55
dejligt at høre at det nu virker ;o)

- du har vel ikke installeret codecpakker ?
Avatar billede tubber Juniormester
26. juli 2004 - 17:09 #56
Det kommer her :)
Avatar billede human Nybegynder
26. juli 2004 - 18:20 #57
Nooope espersen :)

Installerede det du sagde,.
Avatar billede tubber Juniormester
26. juli 2004 - 18:25 #58
:) takker for points og rart at hører du fik det til at kører :)