Avatar billede maggie-christian Nybegynder
24. juli 2004 - 00:25 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

System stopper pludseligt midt inde i spil..

Hej folks..

Jeg har et pc-system:

MB: P4C800 E-Deluxe
HD: Seagate S-ATA 120gb
Ram: Samsung PC2700 1024mb
GFX: Sapphire Radeon 9600XT 256mb
osv.

Jeg har et lille problem, når jeg køre mine spil, sker der ofte det at, min computer stopper.
Det sker på følgende måde:

Jeg kører et spil, og pludseligt sætter lyden sig fast, og skærmen går i standby. Min eneste mulighed på dette tidspunkt er at genstarte computer på knappen, på mit tower. Når jeg så kommer tilbage til Windows(XP), så får jeg en "minidump" fejl.

Hvad er det der gør at maskinen opfører sig sådan som den gør?

Hilsen Maggie @ Christian.

P.S. Jeg kører den nyeste Catalyst driver, samt Direct X 9.0B
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. juli 2004 - 00:34 #1
Windows version ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. juli 2004 - 00:35 #2
Sorry - det står jo i teksten *S*
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. juli 2004 - 00:35 #3
Er XP opdateret med SP1 ?
Avatar billede maggie-christian Nybegynder
24. juli 2004 - 00:40 #4
Ja, jeg sad i 2 dage og opdaterede, fra Microsofts hjemmeside...:D
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. juli 2004 - 00:45 #5
Det kan være mange ting som foresager det problem.

Varme : Prøv at tage siderne af pc mens du spiller - hjælper det, har vi sikkert løst problemet.

Ram : Prøv at teste dine ram - http://www.memtest86.com/
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. juli 2004 - 00:46 #6
1 : Har du alle de nyeste drivere ?
2 : Kan du evt. ha' noget virus eller andet snavs på pc'en ?
3 : Hvordan ser der ud i enhedshåndtering (ingen gule markeringer der) ?
Avatar billede maggie-christian Nybegynder
24. juli 2004 - 00:51 #7
Først og fremmest:

Min cpu ligger på 43 grader i brug, og rammene har jeg testet...
Jeg bruger de nyeste Catalyst drivere
Og jeg har lige formateret den, så der er ikke noget virus på den.
Og i enhedshåndtering er alt vel.

Det er en mystisk gåde..???
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. juli 2004 - 00:53 #8
Nu taler du jo kun om driveren til dit grafikkort. *S*
Men hvad med alle de andre drivere (bundkortdrivere etc.) ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. juli 2004 - 00:55 #9
Prøv evt. også en lidt ældre driver til grafikkortet. Lyder underligt, men KAN i nogle tilfælde løse problemet.
Avatar billede maggie-christian Nybegynder
24. juli 2004 - 00:56 #10
tja.. jeg har tænkt lidt over om jeg skulle updatere min bios driver... men kan det virkelig være til så stor skade...???
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. juli 2004 - 00:59 #11
"men kan det virkelig være til så stor skade"

Hvad kan være til så stor skade ? Jeg forstår vidst ikke helt hvad du mener *S*
Avatar billede maggie-christian Nybegynder
24. juli 2004 - 01:01 #12
Jeg har jo et problem med min computer, og kan en default version af bios, skabe så meget virvar i en computer, som min er i lige nu, bare fordi den ikke er updateret???
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. juli 2004 - 01:04 #13
Hvor gammel er din BIOS ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. juli 2004 - 01:05 #14
Prøv evt. det her, hvis det ikke er prøvet.
Start - Kør - Skriv - sfc /scannow
Husk mellemrummet mellem    sfc og /

sfc = (S)ystem(F)ile(C)hecker

Din Windows cd skal ligge i drevet mens du gør det.

Hjælper det heller ikke må du i gang med en rep.
Sådan foretager du en reparation af Win XP eller Windows 2000 -

1: Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at i din bios skal dit cd-rom drev være sat til first boot device.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du springe det første tilbud om reparation over og fortsætte din installation (nyinstallation)

2: Nu kan du så vælge hvilket drev din (nye) installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

3: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og spørger om du vil slette det (L) eller om du vil lave en reparation (R) – vælg  reparer.

4: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt og det bedste ved det hele er, at pc’en slipper af med alle fejlene.

5. Slap lidt af, mens pc'en arbejder.

6: PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

Nedenstående link er en god hjælp.

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
Avatar billede maggie-christian Nybegynder
24. juli 2004 - 01:28 #15
Det prøver jeg...

Tak for hjælpen..
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. juli 2004 - 01:53 #16
Øhh - hvorfor tager du dine point selv ?
Avatar billede fly3r Nybegynder
24. juli 2004 - 02:44 #17
måske fordi du ikke har postet et "Svar" eller fordi nogle folk er nogle r*vhuller... (dømmer ikke nogen, eller noget... er bare flabet.. hehe) men det kan også skyldes at CPU bliver for varm...