Avatar billede spooky20 Nybegynder
23. juli 2004 - 13:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Videoklip på DVD

Mit spørgsmål er ret simpelt:

Kan det lade sig gøre at brænde fx 4-5 .mpg videoklip på et DVD-medie, så det kan afspilles i en stationær DVD-afspiller?
Avatar billede norbert Nybegynder
23. juli 2004 - 17:19 #1
Jo, det kan du godt. Ved du hvad det er for mpeg-filer? mpeg1 eller mpeg2? Hvor lang tid varer de?
Det du overordnede skal gøre er at konvertere dem til vob-filer, så din dvd-afspiller ser den som dvd.
Kan din dvd-afspiller afspille mpeg? Så kan du overføre dem som de er og afspille dem på dvd-afspilleren. Hvis de ikke er særlig lange, kan du muligvis lave dem om til SVCD eller VCD og lægge dem på almindelige CD-skiver.
Avatar billede spooky20 Nybegynder
23. juli 2004 - 20:01 #2
Det er ikke noget problem at lave dem til SVCD.. men ideen er jo at spare nogle skiver, og så have 5-6-7 videoklip á ca 30 min. varighed på 1 DVD-R.

Men altså hvis jeg finder et program der kan konvertere .mpg til .vob, så kan jeg godt brænde flere klip på samme dvd? Og skal der andre filer end .vob filer på dvd'en for at den kan finde dem og skelne dem fra hinanden?
Avatar billede norbert Nybegynder
23. juli 2004 - 20:25 #3
Du kan f.eks. bruge vobedit. Du skal dog først skille lyd og billede fra hinanden og samle dem igen i vobedit.
Her kan du se, hvordan man laver mpeg til vob:
http://www.digitalempire.dk/convert/mpg2vob.shtml
Avatar billede norbert Nybegynder
23. juli 2004 - 20:29 #4
Bagefter skal du så have samlet dem. Der vil jeg anbefale tmpgenc DVD author, hvor du kan samle dem og lave menuer. Og så kaommer jeg lige i tanke om, at så er det måske ikke engang ´nødvendigt at bruge  ifoedit. I tmpgenc dvd author kan du faktisk samle dine filer og  lave menuer, hvis du har lyst til det undtagen hvis det er svcd. men det kan du læse om i hjælpefunktionen. Men du kan her lave dem om til vobfiler og brænde dem fra programmet.
Her er en trial
http://www.pegasys-inc.com/en/download/tda16.html
Avatar billede spooky20 Nybegynder
02. januar 2005 - 06:15 #5
Jeg takker.. det er godt nok besværligt :)

Spørgsmål lukket.