Avatar billede omtus_komikatus Nybegynder
23. juli 2004 - 00:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ting der kan vise/slette/oprette poster

(Hvis dette er den forkerte kategori, så fortæl mig det venligst.. Ved ikke om dette bør laves i JavaScript)

Men:

Hmm.. jo... Jeg er ved at lave en hjemmeside for et band, hvor medlemmerne i bandet så skal vide hvis der er nogen fra bandet der ikke er i stand til at spille på nogle bestemte datoer. Det jeg så gerne skal bruge er et SIMPELT system hvor man kan tilføje fjerne og læse poster... Har lige lavet et eksempel for at vise hvad det er jeg mener:

http://geocities.com/omtus_komikatus/dates1.htm

Når man trykker på vis post skal den så vise den post der er markeret og trykker man på slet post skal den slette posten efter en irriterende 'Vil du virkelig gerne slette denne post'-alarm (JA/NEJ)....

Trykker man på Ny Post skal den så tilføje en post med de data man indtaster i en form noget lignende denne:

http://geocities.com/omtus_komikatus/dates2.htm

(Gerne på en ny side... Hvorefter man så bliver smidt tilbage til den anden side når man trykker submit)

Den skal så vise posterne i en listbox, og navngive dem efter datoen...

Måden hvorpå posterne bliver gemt på skulle gerne være meget SIMPEL... Jeg har -10% forstand på JavaScript, så jeg skal ikke udtale mig om hvordan dette skal gøres... Bare det er simpelt...

Er der nogen der kan hjælpe mig?
Eller fortælle mig om det kan lade sig gøre...?
Avatar billede omtus_komikatus Nybegynder
23. juli 2004 - 00:38 #1
-----
(Gerne på en ny side... Hvorefter man så bliver smidt tilbage til den anden side når man trykker submit)
-----

Altså... Formen skulle gerne være på en ny side.. Og efter man har udfyldt den skal man så komme tilbage til systemet hvor man kan vise/fjerne/oprette...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. juli 2004 - 00:58 #2
Det kræver at dato+tekst gemmes, et eller andet sted..
"et eller andet sted" = enten fil eller database.

"fil eller database" = serverside scriptsprog, som f.eks. ASP eller PHP.

Med andre ord: Det kan ikke laves med JavaScript alene.

Prøv enten kategorien http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Script/ASP/ eller http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Script/PHP/
Avatar billede omtus_komikatus Nybegynder
23. juli 2004 - 01:00 #3
OK... flytter spm... tak..
Avatar billede omtus_komikatus Nybegynder
23. juli 2004 - 01:00 #4
LUKKET.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. juli 2004 - 01:04 #5
Det var så lidt :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. juli 2004 - 01:04 #6