Avatar billede thrill Nybegynder
23. februar 2001 - 23:51 Der er 22 kommentarer og
3 løsninger

Hvilken køler ?

Hvilken køler vil i anbefale, når det skal være en OK low-noise køler til en Duron 700 evt. 800Mhz ?

Jeg havde ellers købt en Vantec køler (op til 900Mhz) men den støjer som en ondt ord :-((

Det er ikke nødvendigt at køleren skal kunne bruges i forbindelse med OC.
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
23. februar 2001 - 23:54 #1
køb en silvarador50 fra noise control
Avatar billede repsac Nybegynder
23. februar 2001 - 23:57 #2
Hvis du har råd; ordentlig vandkøling ... de dyre er go\'e ... ;)
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
23. februar 2001 - 23:58 #3
Silverado kan købes hos http://www.webconsult.dk
Avatar billede 011268 Nybegynder
24. februar 2001 - 00:00 #4
hvor meget støj kan du ture med.?
Avatar billede nitro Nybegynder
24. februar 2001 - 00:03 #5
VANDKØLING kan fås fra 800 kroner og op, og det holder sq!!!
www.zitech.com/dk
Avatar billede thrill Nybegynder
24. februar 2001 - 00:04 #6
repsac,

Vandkøling... Det er jo som at skyde gråsspurve med kanoner.. =;-)
Avatar billede repsac Nybegynder
24. februar 2001 - 00:06 #7
Hellere det end at skylde flodheste med paintball-pistol ... *LOL*
Avatar billede thrill Nybegynder
24. februar 2001 - 00:07 #8
Jeg sammenlinger støjen fra den AMD 700 Mhz jeg har stående her ved siden af mig nu, men kabinet på iforhold til min Pentium 3 800 mhz hvor kabinettet er afmonteret, og P3\'er siger næsten intet i forhold til. Vantec køleren har en træls brummende lyd. Jeg kender et par stykker med samme Vantec køler, og de klager også over at den støjer for meget.
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
24. februar 2001 - 00:11 #9
nitro>404 fejl
Avatar billede nitro Nybegynder
24. februar 2001 - 00:11 #10
HVis den skal clockes så er vandkøling det absolut bedste!!!
Jeg har clocket en 800 til 1300 med vand, og den burde kunne presses lidt mer!
Avatar billede thrill Nybegynder
24. februar 2001 - 00:13 #11
...GISP !!!

Silverado 50 koster jo en formue !!

528,- kr. inkl. moms

Jeg troede det var noget der kunne fåes til ca. 150 kr.

Findes der ikke en ok low-noise køler i dette prisleje ?

Hvad med en \"Global Win FHP08 Low noise\"

Beskrivelse :

AMD & Intel godkendt! Perfekt sammen med Silent systems!

Specifikationer:

2xball-bearing, omdrejningsmåler >4000rpm, 3-pin, kølepasta, 24db

Pris 120.- kr.
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
24. februar 2001 - 00:15 #12
hmm...på  http://www.webconsult.dk står der under Silvarador50 køleren

BEMÆRK: Kan IKKE bruges med XXL-kabinettet
mener de et HigH Tower??????
Avatar billede thrill Nybegynder
24. februar 2001 - 00:15 #13
nitro,

Det er da ret sejt med 1300Mhz, men kan du bruge det til noget - altså kan du mærke nogen forbedring i forhold til 800Mhz
Avatar billede thrill Nybegynder
24. februar 2001 - 00:20 #14
..Hvor mange Db \"støjer\" en Silverado 50 egenlig med ?

Avatar billede nexus Nybegynder
24. februar 2001 - 02:36 #15
Silverado er en rigtig god køler, men den har bare for mange ulemper: den er dyr, den er MEGET stor hvilket gør at den ikke passer i ret mange midi kabinetter pga højden. Den er heller ikke så god hvis du LAN\'er meget da producenten ligefrem anbefaler at du afmonterer den inden transport, da den ellers kan skade CPU og bundkort.

Et rigtigt godt valg hvis man går efter god ydelse og lavt lydniveau er: Taisol CGK742092. Den køler faktisk lige så godt som FOP38 men med et lydniveau på kun 29 dBa.

Og ved du hvor du kan få den? Du kan få den lige her (sorry, kunne ikke dy mig)

http://studiedata.dk/product.asp?product=36&page=1
Avatar billede thrill Nybegynder
24. februar 2001 - 02:45 #16
nexus,

Global Win FHP08 er på 24db, og koster kun 120kr. hos PRC-Data, hvad er forskellen på den og Taisol til over det dobbelte ?
Avatar billede nexus Nybegynder
24. februar 2001 - 02:51 #17
Det er en AMD K6-2 og Celeron køler

http://studiedata.dk/product.asp?product=17&page=1
Avatar billede krusell Nybegynder
24. februar 2001 - 03:16 #18
Hvis du ikke skal OC\'e og du ikke gider at betale for en Silverado50 (som jeg synes er den fedeste køler, der findes, da den ikke larmer og som du ikke fortryder, da du senere (og du vil OC\'e) kan oc\'e din duron 700 op til 1000+)  skal du købe en normal NC (lyddæmpet) køler.
Evt. http://studiedata.dk/group.asp?group=135

Du kan ikke få en lownoise billigt.
Men det er helt klart det værd, hvis du går efter en stille maskine.
Avatar billede tjmo Nybegynder
24. februar 2001 - 11:00 #19
se disse test over 19 kølere til sokkel a
http://www.ocworkbench.com/articles/Shoot/Page12.htm

http://www.ocworkbench.com/articles/Shoot/Page14.htm
eller alle testene på denne side du skal bare blade videre får at se de andre

http://www.ocworkbench.com/articles/Shoot/Page1.htm

Avatar billede janomel Nybegynder
24. februar 2001 - 11:56 #20
Hvad med en køler fra Thermaltake http://www.thermaltake.com/
Avatar billede joe13 Nybegynder
25. februar 2001 - 18:41 #21
Hvad betyder Silent systemer?????
Avatar billede nexus Nybegynder
25. februar 2001 - 23:07 #22
Det betyder vel at de computere larmer mindre end \"standard\" computere
Avatar billede tjmo Nybegynder
26. februar 2001 - 15:33 #23
eller tag en volcano 2 den er for vild
Avatar billede janomel Nybegynder
26. februar 2001 - 18:34 #24
Det er rigtig. En Volcano2 er noget af et vilddyr
Avatar billede thrill Nybegynder
26. februar 2001 - 23:55 #25
Tak for alle jeres svar !

Det lader til at man skal gi\' en del for at få en god low-noise køler.