Avatar billede badazzzbunny Nybegynder
22. juli 2004 - 23:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bedste Bundkort

Hej jeg er i lidt af et dilema jeg skal have købt et nyt bundkort-prosesor og Grafik kort. jeg har bestemt mig for at det skal være en Pentium4 på 3,2 GHz med Ati Radeon X800 Xt med 256 Mb ram ... men det jeg bare ikke har forstand på er jeg skal have et nyt mother board helst et med en helvedes masse ting...... og det skal kun værew med en processor....hvilket skal jeg vælge for jeg synes det er svært at finde noget som bare kan det hele ... håber der er nogen der kan hjælpe mig ed at lave et godt valg.....
Avatar billede andersenph Nybegynder
23. juli 2004 - 00:15 #1
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=75324
Det her bundkort kan alt og er af god kvalitet...
Avatar billede tubber Juniormester
23. juli 2004 - 00:21 #2
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=39457
Eller dette, det har en masse funktioner ;O) og det er også kval :)
Avatar billede freehelp Praktikant
23. juli 2004 - 09:38 #3
Kan kun underbygge de to foregånede indlæg.

Dog skal det nævnes at MAX3 kortet pt er Verdens bedste bundkort til P4
Avatar billede freehelp Praktikant
23. juli 2004 - 09:39 #4
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=2095

Sat sammen med en 3.0 og en Xalman køler er sætte testet og bestået en OC til 3.9 :-)
Avatar billede freehelp Praktikant
23. juli 2004 - 09:39 #5
Xalman=zalman :-)
Avatar billede badazzzbunny Nybegynder
24. juli 2004 - 00:03 #6
Hej jeg sidder lige og kigger på det Abit kort det ser meget lovende ud men det er jo kåret som "Ultimate Hardware Award 2003" så der kommer jo altid noget nyt på markedet som er bedre nu da vi er kommer i 2004.... hva med det her kort er der nogen af jer der har hørt godt/dårligt om det

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=38251

Jeg ved ikke lige hva det betyder "Sat sammen med en 3.0 og en Xalman køler er sætte testet og bestået en OC til 3.9  men hvis du gidder forklarer så jeg bliver lige lidt klogere på det.... ville det være nice"

og tak til alle sammen for hjælpen indtil videre
Avatar billede tubber Juniormester
24. juli 2004 - 01:50 #7
en 3.0 er en P4 3GHz og Zalman er en køler som er påsat den CPU.
OC til 3.9 er at processoren kører 3.9 GHz selv om det reelt kun er en 3GHz
OC = Over Clocked

Og til det board du fandt, så ser det også ret godt ud, men personligt ville jeg stadig tage det IC7 Max3
Avatar billede dexter2000xp Nybegynder
24. juli 2004 - 13:42 #8
Hvis du kun har 256MB ram i til så kraftig GPU/CPU, kan jeg kun anbefale at du køber RD, eller meget stærke DDR ram... dvs. at du skal op og have et bundkort der kan køre minimum 400mhz DDR, Dual Channel, så dine RAM kan følge med din CPU... meget vigtigt... udover det skal du sørge for at få fat i et med et ordenligt chipset (Jeg anbefaler Intel), og SATA porte... jeg kan anbefale at du køber et ASUS P4P800E-DELUXE http://midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=P4P800E-DELUXE&goto=productinfo, med Intel 865PE Chipset, 2 SATA porte, 2 SATA kabler, 2 IDE porte og 1 IDE kabel... det er ikke billigt, men det er kvalitet...

-Joda
Avatar billede badazzzbunny Nybegynder
25. juli 2004 - 03:21 #9
Det var grafik kortet der er 256 mb ram på..... jeg har 2048 mb pc3200 ram (kingston)...... som skal i maskinen når den engagn bliver købt og samlet......

mange tak til jeg alle sammen....... jeg følger dit råd Tubber.....nu håber jeg sku jeg bliver glad for den ;-)
Avatar billede tubber Juniormester
25. juli 2004 - 06:40 #10
Jammen så må jeg jo hellere smide et svar :)